Bad Pool Caller og klikken fra harddisken?
Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 28-12-01 13:29

Hej gruppe,

Undskyld krydspostningen, men jeg ved ikke om det er hardware eller
software-problem.

Jeg har fået et problem med mit win XP, som består i at den spontant kommer
med BSOD og giver subjekt som fejl-meddelse, såvidt jeg kunne læse mig frem
til på "nettet", så har det vist noget med irq problemer at gøre? Denne fejl
er først opstået et stykke tid efter jeg har installeret en ny athlon 1.4ghz
cpu, det var der ikke i dagene efter, men efter at have installeret et
usb-pci kort, så dagen efter begyndte den at komme disse BSOD. Det ser især
ud til at hvis jeg laver noget ekstra under opstarten af windows(prøver at
åbne programmer der skriver på harddisken osv.) så fejler den næsten hver
gang.

Desuden har jeg det problem at når mit usb-pci kort sidder i og jeg har 3
harddiske til at sidde i min maskine, klikker min ibm 40gxp harddisk meget
tit ved aktitivitet på den(ca. hvert sekund). Når man sætter øret til, lyder
det lidt som om at den slukker og starter op, men uden usb-kortet er der
ingen problemer. Måske er det et strøm problem, eller stadig noget
irq-konflikt? Hvis jeg afmonterer en af hardiskene, så ophører klikkelydene
også, selvom pci-usb kortet stadigvæk er deri.

Jeg ved ikke om de to problemer har noget med hinanden at gøre, men de
opstod begge efter at have installeret ny cpu og usb-pci kort. Men uden
usb-pci kortet kommer der ikke klikke-lydene, dog kommer BSOD stadigvæk...
Jeg har prøvet at afspille en 6-7 div-x samtidig uden problemer, så jeg tror
ikke det er et specifikt cpu problem, og mit systems temperatur er på 27
grader med cpu'en på 54 grader. Så det skulle vel ikke være et varmeproblem?

Det eneste som jeg selv kan gøre er vel at installere win xp forfra... Men
det virker ikke helt som om det er et softwareproblem? Og en ny
strømforsyning er pisse-dyr, så jeg er ikke så villig til at eksperimentere

Håber meget der er nogle kan hjælpe

mit system ser sådan her ud:

Athlon 1.4ghz
alpha8045 papst 12 db køler