Disable en select
Fra : Gregers Petersen

Dato : 27-12-01 22:23

Hejsa.

Jeg har forsøgt at disable en selct-box med følgende lille VBScript,
jeg kan bare ikke få det til at spinde.

function testdet()
document.selectbox.disabled = TRUE
end function

Har i nogen idéer til hvordan man kan gøre dette.

--
MvH

Gregers Petersen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 27-12-01 22:57

Hej Gregers

Gregers Petersen wrote:
> Jeg har forsøgt at disable en selct-box med følgende lille VBScript,
> jeg kan bare ikke få det til at spinde.

Er det en fejl du skriver VBScript eller ønsker du virkelig at bruge
VBScript fremfor JavaScript ?

> function testdet()
> document.selectbox.disabled = TRUE
> end function

Nu kan jeg ikke rigtig inde i browser/klientside VBScript, men forudsat
du i virkeligheden mener JavaScript vil jeg mene din kode skal se
nogenlunde ud som følger (ikke testet kode, håber min hukommelse holder
her) :

function testdet() {
document.formularnavn.selectbox.disabled = true;
}

Altså med formularens navn med i "adressen", og "true" med små
bogstaver, fordi JavaScript er case-sensitive.

Hvis det er bevist du bruger VBScript, så er fejlen måske også der at du
skal have formularens navn med ?

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
* Bedre (D)HTML ? --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *

Fra : Gregers Petersen

Dato : 28-12-01 01:45

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev i en meddelelse
> Er det en fejl du skriver VBScript eller ønsker du virkelig at bruge
> VBScript fremfor JavaScript ?

Nej, jeg ønsker ikke at bruge VBScript fremfor JavaScript,
men baksede lige et script sammen i VB.

> Hvis det er bevist du bruger VBScript, så er fejlen måske også der
at du
> skal have formularens navn med ?

Det var det, men dit javascript virker også, så jeg vil benytte det
istedet.
Tak for hjælpen.

--
MvH