ER mit bundkort brændt af???
Fra : kim014

Dato : 27-12-01 21:52

Jeg har gjort: fjernet gammel grafikkort i enhedshåndteringen på Win XP og
lige ved genopstart slog jeg strømmen fra, og satte et nyt grafikkort
Geforce2mx 200 i , herefter har jeg ikke fået billede på skærmen. Under
opstart lyder PC ok i 2 sek. blæsere kører , HD og CDrom kører , men der er
ingen beep i højttaler , går ikke ned og tænder lys i floppy og i tastatur
og skærm bliver ikke aktiveret. Hvad kan Jeg gøre???

Mvh. Kim

Fra : Peter Schrøder

Dato : 27-12-01 22:10

"kim014" skrev...
> [...]
> ingen beep i højttaler , går ikke ned og tænder lys i floppy og i tastatur
> og skærm bliver ikke aktiveret. Hvad kan Jeg gøre???

Jeg ville nok ikke have trukket stikket ud midt i en genstart...
Det vil muligvis virke at resette cmos. Du skal ha' fat i
bundkort manualen og finde ud af hvordan man gør, evt
kan du pille batteriet ud af bundkortet en times tid eller to.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Jan Jensen

Dato : 27-12-01 22:28

Hej Kim (igen)

Det er ikke smart at køre den samme tråd i flere grupper
på samme tid....

> [...]
> bundkort manualen og finde ud af hvordan man gør, evt
> kan du pille batteriet ud af bundkortet en times tid eller to.

Hvad er det for noget sludder!

Der sker bestemt ikke noget ved at slukke for strømmen
under en boot. Sker afbrydelsen lidt senere mens OS booter
kan der højst ske lidt skade på et par filer (Det kan nu også være
træls!) Men hardware kan ikke tage skade af denne handling.

Batteriet ud et par timer!!!
Næh du - et par sekunder er fint til at BIOS chippens mangel på
strøm, får den til at gå tilbage til de indstillinger, den blev skabt med.

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : kim014

Dato : 27-12-01 23:28

Kan jeg evt. ha ødelagt bundkortet ved at sætte nyt grafikkort i uden den
rigtige driver til ?? Mvh. Kim

Fra : Andrew

Dato : 28-12-01 00:09

> Kan jeg evt. ha ødelagt bundkortet ved at sætte nyt grafikkort i uden den
> rigtige driver til ?? Mvh. Kim

Med min lettere mangelfulde viden indenfor feltet, vil jeg ikke tro at
hardware kan have taget skade af at et nyt grafikkort kommer i uden den
rigtig driver.

Du kan bare køre fejlsikret tilstand (tryk F8 ned ved opstart og vælg) og se
at få installeret den rigtige driver.

Mvh Anders

Fra : Jan Jensen

Dato : 28-12-01 10:28

Nej

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : kim014

Dato : 27-12-01 22:27

Nej jeg kan godt se at det var dumt, men jeg skulle skifte grafikkort og
kunne ikke få den til at lade være med at instalere den gamle driver tti mit
gamle kort, men er et bundkort meget sårbar?? resette Bios ja det kunne
være sådan noget det er en Abit be6-2 bundkort og jeg vil gerne spørge om
der er nogeen her i gruppen der ved hvordan man gør??? Med venlig
hilsen Kim

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-12-01 10:57

"kim014" skrev...
> [...]
> være sådan noget det er en Abit be6-2 bundkort og jeg vil gerne spørge om
> der er nogeen her i gruppen der ved hvordan man gør??? Med venlig

Fandt dette som relaterer direkte til dit mobo:
"Some NVIDIA GeForce2 GTS cards based on the Reference Design using the
specified components by NVIDIA (in no way deviating from the R-D card)
have problems whereby it will not "post" and display nothing on a cold boot.
The problem is cause by an incompatibility between the card's power unit
(usually top left hand side of the card) and a PWN Circuit on the mainboard"
Desværre er linket i artiklen dødt, så det giver ingen løsning

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Flemming Joensson

Dato : 28-12-01 16:42

> [...]
> (usually top left hand side of the card) and a PWN Circuit on the mainboard"
> Desværre er linket i artiklen dødt, så det giver ingen løsning

Jo det står lettere skjult i og med problemet er der når man laver en cold-boot, "løsningen" er at lave en Cold boot, vente til at der ikke sker mere, og så lave en Ctrl-Alt-Del eller trykke reset knappen på kabinettet ind. Så skulle kortet være med igen.

mvh
Flemming