Ancistrus vs. penselalger
Fra : Morten

Dato : 27-12-01 20:59

Jeg har for ca. 2 måneder erhvervet mig en flok Ancistrus Dolichopterus på 8
styk. De trives og har ædt alle mine alger i akvariet lige undtagen
penselalgerne. Hvad er der med de penselalger, smager de dårligt eller
sidder de bare så fast at de simpelthen ikke kan raspe dem af? De er omkring
4 cm. nu. Jeg tænkte på om de bedre kunne raspe dem når de blev lidt større
og stærkere. Er der andre her i gruppen der har oplevet det samme? Har sågar
prøvet at fodre sparsomt i nogle dage for at se om det var dovenskab, men
det hjalp heller ikke.

Med Venlig Hilsen
Morten

Fra : Sofie

Dato : 27-12-01 21:44

"Morten" <cichlidae@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sågar
> prøvet at fodre sparsomt i nogle dage for at se om det var dovenskab, men

Hej Norten.

Det er bestemt ikke af dovenskab de ikke spiser
pensnealgerne. Meget få fisk vil æde dem.
Den eneste jeg kender til er Ægte Siamesisk Ræv.
Om de smager dårligt ved jeg ikke, jeg har ikke personligt smagt
dem
Jeg har haft gode resultater med at sætte et CO2 anlæg op.
Det fik mine til at forsvinde, det kunne være at det var en løsning.

Håber det hjalp.
Mvh.
Sofie

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-12-01 22:18

Sofie <villerup@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c2b8970$0$62882$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Den eneste jeg kender til er Ægte Siamesisk Ræv.
> Om de smager dårligt ved jeg ikke, jeg har ikke personligt smagt

Jeg har også penselalger, og heller ingen af mine fisk vil æde dem.

Algerne kan forsvinde lige så pludseligt som de er kommet, hvis der
bliver ændret noget
i miljøet. f.eks nyt lys over akvariet. fik dem til at forsvinde i løbet
af en uges tid.

Carsten