VAT fra england til dk ?!
Fra : Morten Juel

Dato : 26-12-01 23:56

hejsa NG

Jeg går lidt og lure på at købe en GPS fætter, men i england er de MEGET
billigere !!

og så på en af firmaerne's hjemmeside stod der:

Businesses
Business customers within the EC (but not from the UK) who are VAT
registered must include their VAT number with their order. VAT will
automatically be deducted from their order.

Vil det så sige at hvis jeg bestiller den i mit firmas navn, så skal jeg
ikke betale skat ?

Mvh

Morten

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 27-12-01 09:27

"Morten Juel" <MP@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Vil det så sige at hvis jeg bestiller den i mit firmas navn, så skal
jeg
> ikke betale skat ?
Du skal rigtig nok ikke betale moms i England. Derimod skal du selv
betale dansk moms og opføre det i dit momsregnskab. I samme regnskab kan
du så trække den del af momsen fra, som hidrører fra firmabrug.

Hvis det er 100% privat brug svarer det blot til at dit firma har
importeret varen og derefter solgt den til dig som privatperson. I så
fald er det en bedre idé at lade være med at opgive VAT nummer til det
engelske firma, da du dermed slipper med engelsk moms - helt lovligt.

Hilsen
Uffe