vis kun mapper til udvalgte maskiner/bruge~
Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 26-12-01 22:12

Hej

I et netværk med 8 maskiner, 1 ADSL opkobling samt 3 printere vil jeg gerne
kunne begrænse adgangen til nogle maskiner fra et antal udvalgte maskiner.

det vil sige at...

maskine 1, 2 + 3 skal have begrænset adgang til hinanden samt til nr.4, ADSL
og printere.
maskine 5 skal have adgang til nr.4, ADSL og printere
maskine 6-8 skal have indbyrdes adgang samt nr. 4, men ingen af de andre.

Alle maskiner kører WIN98-2.edition og fungere i nettet, men kun med win98
delte mappe passwords.

Det jeg gerne ville have, var at man slet ikke kunne se de resourcer som man
ikke har adgang til.

Kan det lade sig gøre ?
Hvad skal jeg bruge ? andet OS på en server-maskine ?
Maskine 4 er planlagt som en server, men hvad skal jeg bruge ?

Jeg er rimelig ny i netværk, men har ellers rimelig forstand på computere,
så fyr løs med gode forslag, så mit liv bliver lettere )

Jon Klose Larsen
VACC-DK Director
director@vacc.dk
http://www.vacc.dk/ "Real ATC by Real People"

Fra : Polle

Dato : 27-12-01 20:21

> [...]
> delte mappe passwords.
>
> Det jeg gerne ville have, var at man slet ikke kunne se de resourcer som

Mener ikke man har denne option i et 98OS som køre i et fat filsystem.

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 27-12-01 23:00

Polle <e-mail@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c2b72e1$0$62878$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> gerne

> ADSL

> man
>
> Mener ikke man har denne option i et 98OS som køre i et fat filsystem.

Hvad skal jeg så gå efter ? NT eller 2000 ?

hvad er fordele og ulemper ved dem ?

Jon

Fra : Polle

Dato : 29-12-01 06:26

> Hvad skal jeg så gå efter ? NT eller 2000 ?
>
> hvad er fordele og ulemper ved dem ?

NT 4,0 er yt. W2K er et godt bud, men har hørt at XP-pro er endnu bedre.
Fælles for alle disse, er at de kan arbejde i et NTFS-filsystem som er
nødvendig hvis man ønsker at netværksadministrerer.