langsom efter netkort installation..
Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 26-12-01 22:01

Hej

Jeg har netop installeret et 10/100 netkort, og siden har min maskine været
meget langsom ved..
1) boot
2) opkobling til internet via ISDN modem

Så vidt jeg kan se, så er alt korrekt sat op, men det ser ud til at det er
netkortet der tager tid op, unødigt, i de situationer...

Er der nogen som kan hjælpe ??

Jeg må lige sige at det er ikke den føste maskine jeg prøver på, og alle
andre har fungeret )

Specs..
AMD 1.3
K7T MS6330 med VIA KT133A chipset
640 Mb RAM
Lenco MLN-9587 netkort

På forhånd tak for hjælpen

Jon Klose Larsen
VACC-DK Director
director@vacc.dk
http://www.vacc.dk/ "Real ATC by Real People"

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 26-12-01 22:08

"Jon Klose Larsen" <klose@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
> meget langsom ved..
> 1) boot
> 2) opkobling til internet via ISDN modem

Kunne tyde på du ikke har givet dit netkort en fast IP.

Giv det nummer 10.0.0.1
og subnet 255.255.255.0

Så er jeg sikker på det hjælper.

Mvh.

Kim

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 28-12-01 23:06

> Jeg har netop installeret et 10/100 netkort, og siden har min maskine
været
> meget langsom ved..
> 1) boot

Har du checket at maskinen er sat til hurtig logon - Etabler først
forbindelse når der er brug for den?

> 2) opkobling til internet via ISDN modem

Har du checket at fluebenet ved "Log på netværk" IKKE er sat?

Claus

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 28-12-01 23:09

Claus Nygaard-Pedersen <cnp@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c2cec5e$0$55557$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> forbindelse når der er brug for den?

> Har du checket at fluebenet ved "Log på netværk" IKKE er sat?

Hej Kim og Claus

Mange tak for jeres råd... nu virker det !!

Jeg skulle bare sætte fast IP på kortet, så blev det MEGET hurtigere )

I dag har jeg fået min anden maskine op og køre, og de fungerer nu i
netværket.
Jeg har dog et lille problem..
Jeg kan ikke se den modsatte computer i "andre computere", men kan finde den
ved at pinge og søge efter den. Hvordan kan det være ?
Nu har jeg lavet en genvej, og så er der ingen problemer med access.

Endnu engang, mange tak
Jon Klose Larsen