Hjælp: Er ZyXEL Zywall 10 også en router?
Fra : Ally

Dato : 26-12-01 21:22

Hej!

Jeg har en NetExpress 256/128 linie fra TDC med router. Som skrevet i min
tidligere post har jeg fået en Zywall 10 firewall i julegave, som jeg skal
til at installere. Men nu er jeg i tvivl. Nogle steder står der, at den også
er en router. Kan nogle bekræfte dette? Vil det sige, at jeg kan pille
Speedstream-routeren fra modemmet, og så sætte Zywall'en op dér?

Håber på hjælp!

De venligste hilsener

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 26-12-01 23:35

Ally wrote:

> [...]
> er en router. Kan nogle bekræfte dette? Vil det sige, at jeg kan pille
> Speedstream-routeren fra modemmet, og så sætte Zywall'en op dér?

Understøtter den PPoP?

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 26-12-01 23:54

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> er en router. Kan nogle bekræfte dette? Vil det sige, at jeg kan pille
> Speedstream-routeren fra modemmet, og så sætte Zywall'en op dér?

JA, det er en glimrende router.

Quick start :

sæt din maskine til at få tildelt ip vha dhcp.
byt din speedstream ud med zywall'en
åben browser http://192.168.1.1/
følg wizarden, vælg ppoe, brugernavn og kode har du i brev fra tdc.

resten burde du kunne klare...

> Håber på hjælp!
>
> De venligste hilsener
>
> Ally
> --
> E-mail: quincy_md@hotmail.com
> ICQ#: 15 88 35 47

håber det hjalp. Fed julegave forresten.

--
Svend