Blade
Fra : sbj

Dato : 26-12-01 17:39

Er der nogen der ved hvor man kan bestille brouchure henne med akvarier og
tilbehør med prisliste henne?

MVH stefan

Fra : thomas schreiber

Dato : 26-12-01 18:09

Du har et kæmpe "blad" der bliver opdateret hele tiden, og som er til
gængelig 24/7/365 på internettet.
Du kan finde alt på nettet. Prøv også tyske sider.

prøv for eks.

www.avifauna.dk
www.cichlidecentret.dk
www.akvariewest.dk
www.planteimporten.dk

for at nævne et par stykker...

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

"Women! You can't live with them... the end!"
- Al Bundy

Fra : Susanne Bech Jensen

Dato : 09-01-02 13:24

AVIFAUNA kan varmt anbefales (hvis man køber lidt stort ind pga.
forsendelsesomk. på ca. kr. 65,-
pr. forsendelse indtil kg 20)
Meget stort (gratis) katalog kan bestilles på tlf. 7467 8131.
Forretningen, der ligger i Sønderjylland, har meget billigere priser end
nogen af hovedstadsforretninger og har iøvrigt væsentligt større udvalg -
også mht. andre kræ, såsom hunde, katte, øgler, fugle m.v.
(Og nej, jeg får ikke procenter, men jeg har været meget tilfreds med de
varer jeg har købt gennem årene)

Mvh. Palle Andersen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 09-01-02 18:33

"Susanne Bech Jensen" <susanne.bech@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også mht. andre kræ, såsom hunde, katte, øgler, fugle m.v.
> (Og nej, jeg får ikke procenter, men jeg har været meget tilfreds med de

Jeg vil klart opfordre alle til ikke at handle der.

Har man set hvordan de behandler deres fugle og fisk når de får nye ind, så
sætter man ikke sine ben der igen. Det er dyremishandling.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Robert Marcussen

Dato : 09-01-02 19:46

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har man set hvordan de behandler deres fugle og fisk når de får nye ind,

> sætter man ikke sine ben der igen. Det er dyremishandling.

Jeg har godt nok aldrig set hvordan dyrene behandles når der kommer nye ind,
men dem som de har i akvarierne samt fugleburene ser ud til at have det
meget godt, og jeg har heller aldrig oplevet døde dyr kort efter at jeg er
kommet hjem med dem. Jeg har dog for nylig oplevet et par døde fisk i et par
af deres akvarier, men eftersom jeg ofte kommer i butikken og det er første
gang jeg har oplevet dette, synes jeg ikke at det er noget at blive nervøs
for. Jeg går da stærkt ud fra at alle akvarieforretninger til tider oplever
dødsfald blandt deres fisk, men de bør naturligvis få dem op af akvariet
meget hurtigt herefter. Fugle, krybdyr m.v. har jeg aldrig set nogen døde af
i butikken.

Jeg handler ihvertfald hos Avifauna igen næste gang, men jeg kan
selvfølgelig ikke udelukke at jeg ville stoppe med dette hvis jeg overværede
en hjemkomst af nye dyr. Jeg syntes i øvrigt at de tager sig meget god tid
til at forklare om sygdomme, behandling af disse, samt svare på alle mine
andre "dumme" spørgsmål, hvilket jeg ikke har oplevet på samme måde andre
steder. Derfor kan jeg slet ikke forestille mig at de skulle behandle dyr på
den måde men man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig.

P.S. Hvis i står og mangler nogle neonfisk har jeg lige set et knaldtilbud
hos de lokale akvarieforretning. Bemærk at prisen er for hele 10 stk.: Kun
150,-, men så er de også lige blevet fodret

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 09-01-02 21:54

> [...]
> meget hurtigt herefter. Fugle, krybdyr m.v. har jeg aldrig set nogen døde

Har du set hans fugle bure i kælderen, forestil dig 500 zebra finker i et af
dem med kun 2 plastic pinde.

Eller 20 ildere som ligger i deres eget lort.

Fra : Robert Marcussen

Dato : 10-01-02 11:24

> [...]
> af
>
> Har du set hans fugle bure i kælderen, forestil dig 500 zebra finker i et

Hvis de har så mange fugle i de forholdsvis små bure vil jeg godt give dig
ret i at det er synd. Jeg har dog aldrig oplevet så mange fugle i et bur hos
dem, men nu er det snart ved at være et par år siden jeg har været nede i
kælderen for at se på fugle.

> Eller 20 ildere som ligger i deres eget lort.

Dette har jeg godt nok heller aldrig set. Jeg har måske været der på de
tidspunkter hvor de har været ved at gøre klar til at få de nye dyr hjem ?

(Jeg skal måske lige oplyse at jeg ikke kender ejeren eller andre i
butikken, så det er altså ikke derfor jeg "forsvarer" dem. Jeg har blot selv
handlet der i måske 5 år hvor jeg aldrig har oplevet noget som minder om det
der blev beskrevet. Endvidere er jeg kommet i hovedsageligt fugleafdelingen
sammen med familien i flere år forinden, hvor vi heller aldrig har oplevet
noget lignende. Jeg kender i øvrigt en person som har været formand for det
lokale områdes fugleforening, og han har ligeledes handlet der i mange år.
Måske har forholdende ændret - det skal jeg ikke kunne sige)

Fra : Carsten Gall

Dato : 09-01-02 23:54

Robert Marcussen <robert.marcussen@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4d0%7.17567$Zm5.1576486@news000.worldonline.dk...

> P.S. Hvis i står og mangler nogle neonfisk har jeg lige set et knaldtilbud
> hos de lokale akvarieforretning. Bemærk at prisen er for hele 10 stk.: Kun
> 150,-, men så er de også lige blevet fodret

Skulle det være et tilbud?? I såfald er det da et meget dårligt et.

Carsten

Fra : Carsten Bangsgaard

Dato : 10-01-02 00:45

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
Kun

> Skulle det være et tilbud?? I såfald er det da et meget dårligt et.

Enig, Planteimporten ( Kbh ) har 10 stk Rød Neon til 70,-

Carsten Bangsgaard

Fra : Robert Marcussen

Dato : 10-01-02 11:17

"Carsten Bangsgaard" <carsten@(Nospam)bangsgaard.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> knaldtilbud
> Kun

> Enig, Planteimporten ( Kbh ) har 10 stk Rød Neon til 70,-

Og hos Avifauna havde de sidst jeg var der 10 stk. til 40,-. Jeg kunne
heller ikke lade være med at grine da jeg så skiltet hvor der stod TILBUD.