Jeg fandt løsningen på mit alge problem
Fra : Finn Jensen

Dato : 26-12-01 11:52

Hej,

Jeg havde jo en del problemer med alger i specielt i det akvarie med mine
sneglehus cichlider og jeg måtte rense glas og bund 2 gange om ugen.

En dag for 3 uger siden fandt jeg en dåse foder fra Nutrafin og selvom det
stod på prøjsersprog så fandt jeg ud af at der stod at det have et meget lav
indhold af phosphor som minimerede algevæksten.

Jeg prøvede så dette foder i stedet for det foder fra ISO og jeg kan se at
efter 3 ugers brug er det intet spor af algevækst.

Jeg har ikke ændret på fodermængden eller lysmængden så min forløbige
konklusion er at det forrige foder var medvirkende til denne kraftige
algevækst jeg døjede med ellers kan jeg ikke finde en forklaring på at
algevæksten forsvandt da jeg skiftede foder.

Har nogen af Jer ligende erfaringer?

--
Venligst
Finn Jensen