|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Kob i udlandet/ papirer????? Fra : Chris Lytken
 | 
 Dato :  25-12-01 00:07
 | 
 |  | Hallo venner
 Hvis jeg kober en bad i f.eks. Grakenland, og skal sejle den hjem, kan jeg
 knap nok undga at skulle ga i havn undervejs.
 Isar har jeg hort slemme historier om Frankrig, men andre landes myndigheder
 er nok heller ikke helt uden peber.
 OK. Jeg kober min bad, og der skal papirer med. Hvilke papirer SKAL der
 folge med baden, hvis den er brugt og kobt i et andet E.U. land.
 Dette var sa papirerne der skal folge med, dem man skal insistere pa at fa
 med i kobet.
 Nu kommer der de papirer, der normalt udstedes i Danmark, men som man
 allerede skal bruge pa hvejen hjemad, forstar i hvad jeg mener?
 Jeg mener for eksempel det, at Franskmandene(sikkert ogsa andre) uddeler
 boder hvis man ikke har badens nationalitetsbevis med. Nationalitetsbevis er
 noget jeg savidt jeg husker far mig i Danmark. Men nu har jeg jo lige kobt
 baden i Grakenland og er pa vej hjem. H vordan i alverden klarer jeg nu den.
 Jeg haber der er nogen af jer der kan give mig en VANDTAT losning pa
 papirproblemerne, og ser virkelig frem til at hore fra jer.
 
 Mange tusinde tak, god jul, et sejlervejrmassigt rigt og vellykket nytar, og
 i det hele taget Mast und Schootbruch
 
 Christof Lytken
 vikingexplorer@newmail.dk
 '
 
 
 
 
 |  |  | 
  Janne T (25-12-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Janne T
 | 
 Dato :  25-12-01 21:59
 | 
 |  | Jag har i år köpt båt i Spanien och hade en besättning som seglade hjem
 båten för mig till Sverige.
 De hade med sig:
 Kopia på VHF-tillstånd och Kortvågsradiotillstånd.
 Kopia på "bill of sale" (köpekontraktet)
 Kopia på försäkring
 Kopia på moms-bevis (bevis på att moms är betald inom EU).
 (samt ett intyg från mig att de hade rätt att segla båten en viss sträcka)
 
 De gick i land i Spanien, Portugal och Frankrike. Enbart i Frankrike behövde
 de visa sina papper. De blev också beordrade att ta ner Svenska flaggan
 under tiden de befann sig i Frankrike, då båten inte ännu var registrerad i
 Frankrike. Annars inga problem.
 mvh
 Janne
 
 
 --
 S/Y Labamba
 SFC6357
 "Chris Lytken" <vikingexplorer@newmail.dk> skrev i meddelandet
 news:3c27b733$0$62846$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Hallo venner
 > Hvis jeg kober en bad i f.eks. Grakenland, og skal sejle den hjem, kan jeg
 > knap nok undga at skulle ga i havn undervejs.
 > Isar har jeg hort slemme historier om Frankrig, men andre landes
 myndigheder
 > er nok heller ikke helt uden peber.
 > OK. Jeg kober min bad, og der skal papirer med. Hvilke papirer SKAL der
 > folge med baden, hvis den er brugt og kobt i et andet E.U. land.
 > Dette var sa papirerne der skal folge med, dem man skal insistere pa at fa
 > med i kobet.
 > Nu kommer der de papirer, der normalt udstedes i Danmark, men som man
 > allerede skal bruge pa hvejen hjemad, forstar i hvad jeg mener?
 > Jeg mener for eksempel det, at Franskmandene(sikkert ogsa andre) uddeler
 > boder hvis man ikke har badens nationalitetsbevis med. Nationalitetsbevis
 er
 > noget jeg savidt jeg husker far mig i Danmark. Men nu har jeg jo lige kobt
 > baden i Grakenland og er pa vej hjem. H vordan i alverden klarer jeg nu
 den.
 > Jeg haber der er nogen af jer der kan give mig en VANDTAT losning pa
 > papirproblemerne, og ser virkelig frem til at hore fra jer.
 >
 > Mange tusinde tak, god jul, et sejlervejrmassigt rigt og vellykket nytar,
 og
 > i det hele taget Mast und Schootbruch
 >
 > Christof Lytken
 > vikingexplorer@newmail.dk
 > '
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Chris Lytken (25-12-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chris Lytken
 | 
 Dato :  25-12-01 22:39
 | 
 |  | 
 "Janne T" <jan.tunalv@telia.com> wrote in message
 news:ZL5W7.5832$_G1.1843671@newsc.telia.net...
 > Jag har i år köpt båt i Spanien och hade en besättning som seglade hjem
 > båten för mig till Sverige.
 > De hade med sig:
 > Kopia på VHF-tillstånd och Kortvågsradiotillstånd.
 > Kopia på "bill of sale" (köpekontraktet)
 > Kopia på försäkring
 > Kopia på moms-bevis (bevis på att moms är betald inom EU).
 > (samt ett intyg från mig att de hade rätt att segla båten en viss sträcka)
 >
 > De gick i land i Spanien, Portugal och Frankrike. Enbart i Frankrike
 behövde
 > de visa sina papper. De blev också beordrade att ta ner Svenska flaggan
 > under tiden de befann sig i Frankrike, då båten inte ännu var registrerad
 i
 > Frankrike. Annars inga problem.
 > mvh
 > Janne
 Hej Jane
 Du må have været meget heldig, i hvert fald når man tænker på de mange
 dårlige ting folk siger om de franske myndigheder.
 Christof
 N.B.Jeg efterlyser en vandtæt løsning på hvilke papirer man skal have og
 hvordan man får fat i dem alle mendens man køber båd et sted i sydlige
 E.U.???
 
 
 
 
 |  |  | 
   Janne T (25-12-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Janne T
 | 
 Dato :  25-12-01 23:36
 | 
 |  | Chris,
 Vad menar Du ellers skulle behövas?
 Ett dokument som bevisar att Du äger båten och betalt denna (bill of sale)
 Försäkring (krav i vissa länder att man har en 3:rd party insurance
 Momskvitto (Bevis på att mervärdesskatt är betald inom EU)
 Tillstånd för radioutrustning VHF,Kortvåg, Epirb.
 Jag har svårt att se att något ytterligare behövs. Jag kollar i några böcker
 och skriver igen om jag finner ytterligare information.
 mvh
 Janne
 (ps. har du bestämt Dig vad du skall ha för båt ännu)?
 
 
 --
 S/Y Labamba
 SFC6357
 "Chris Lytken" <vikingexplorer@newmail.dk> skrev i meddelandet
 news:3c28f5d9$0$89080$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 >
 > "Janne T" <jan.tunalv@telia.com> wrote in message
 > news:ZL5W7.5832$_G1.1843671@newsc.telia.net...
 > > Jag har i år köpt båt i Spanien och hade en besättning som seglade hjem
 > > båten för mig till Sverige.
 > > De hade med sig:
 > > Kopia på VHF-tillstånd och Kortvågsradiotillstånd.
 > > Kopia på "bill of sale" (köpekontraktet)
 > > Kopia på försäkring
 > > Kopia på moms-bevis (bevis på att moms är betald inom EU).
 > > (samt ett intyg från mig att de hade rätt att segla båten en viss
 sträcka)
 > >
 > > De gick i land i Spanien, Portugal och Frankrike. Enbart i Frankrike
 > behövde
 > > de visa sina papper. De blev också beordrade att ta ner Svenska flaggan
 > > under tiden de befann sig i Frankrike, då båten inte ännu var
 registrerad
 > i
 > > Frankrike. Annars inga problem.
 > > mvh
 > > Janne
 > Hej Jane
 > Du må have været meget heldig, i hvert fald når man tænker på de mange
 > dårlige ting folk siger om de franske myndigheder.
 > Christof
 > N.B.Jeg efterlyser en vandtæt løsning på hvilke papirer man skal have og
 > hvordan man får fat i dem alle mendens man køber båd et sted i sydlige
 > E.U.???
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
    Bjarke Christensen (26-12-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarke Christensen
 | 
 Dato :  26-12-01 19:15
 | 
 |  | Ja, hvis man sejler den anden vej anbefaler alle jo man har et
 nationalitetsbevis. Det er da lidt mærkeligt man har sådan en anbefaling,
 hvis ikke det er nødvendigt når man kommer dernede fra. Mon der er forskel
 alt efter hvor stor båden er ??
 
 Man skal vel også have besætningslister osv ?? -ligesom når man sejler fra
 Danmark ud på ferier til fjerne lande (uden for norden) ??
 
 Hvad med dueligheds/yachtskipper bevis ?
 
 Bjarke
 
 "Janne T" <jan.tunalv@telia.com> wrote in message
 news:tb7W7.5852$_G1.1848635@newsc.telia.net...
 > Chris,
 > Vad menar Du ellers skulle behövas?
 > Ett dokument som bevisar att Du äger båten och betalt denna (bill of sale)
 > Försäkring (krav i vissa länder att man har en 3:rd party insurance
 > Momskvitto (Bevis på att mervärdesskatt är betald inom EU)
 > Tillstånd för radioutrustning VHF,Kortvåg, Epirb.
 > Jag har svårt att se att något ytterligare behövs. Jag kollar i några
 böcker
 > och skriver igen om jag finner ytterligare information.
 > mvh
 > Janne
 > (ps. har du bestämt Dig vad du skall ha för båt ännu)?
 >
 >
 > --
 > S/Y Labamba
 > SFC6357
 > "Chris Lytken" <vikingexplorer@newmail.dk> skrev i meddelandet
 > news:3c28f5d9$0$89080$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > >
 > > "Janne T" <jan.tunalv@telia.com> wrote in message
 > > news:ZL5W7.5832$_G1.1843671@newsc.telia.net...
 > > > Jag har i år köpt båt i Spanien och hade en besättning som seglade
 hjem
 > > > båten för mig till Sverige.
 > > > De hade med sig:
 > > > Kopia på VHF-tillstånd och Kortvågsradiotillstånd.
 > > > Kopia på "bill of sale" (köpekontraktet)
 > > > Kopia på försäkring
 > > > Kopia på moms-bevis (bevis på att moms är betald inom EU).
 > > > (samt ett intyg från mig att de hade rätt att segla båten en viss
 > sträcka)
 > > >
 > > > De gick i land i Spanien, Portugal och Frankrike. Enbart i Frankrike
 > > behövde
 > > > de visa sina papper. De blev också beordrade att ta ner Svenska
 flaggan
 > > > under tiden de befann sig i Frankrike, då båten inte ännu var
 > registrerad
 > > i
 > > > Frankrike. Annars inga problem.
 > > > mvh
 > > > Janne
 > > Hej Jane
 > > Du må have været meget heldig, i hvert fald når man tænker på de mange
 > > dårlige ting folk siger om de franske myndigheder.
 > > Christof
 > > N.B.Jeg efterlyser en vandtæt løsning på hvilke papirer man skal have og
 > > hvordan man får fat i dem alle mendens man køber båd et sted i sydlige
 > > E.U.???
 > >
 > >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
     Janne T (26-12-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Janne T
 | 
 Dato :  26-12-01 19:25
 | 
 |  | Frankrike kan vara lite känsliga vad gäller duglighedsbevis men icke ellers
 vad jag vet.
 Nationalitetsbevis är ju svårt att visa upp om man lige precis har köpt
 båten. Därför menar jag att "bill of sale" (köpekontrakt) är gott nog.
 Vill man vara på den säkra sidan, kan man ju alltid kontakta lämplig
 myndighet för registrering foran det man åker för att hämta båten.
 För Frankrike gäller att båten måste vara utrustad på en specifik måde för
 att få segla i Franska vatten och på olika avstånd från land.
 Jag har emellertid aldrig hört talas om att det skulle vara några problem
 för "yachts in transit".
 /Janne
 
 
 --
 S/Y Labamba
 SFC6357
 "Bjarke Christensen" <Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> skrev i meddelandet
 news:a0d42f$1oge$1@news.cybercity.dk...
 > Ja, hvis man sejler den anden vej anbefaler alle jo man har et
 > nationalitetsbevis. Det er da lidt mærkeligt man har sådan en anbefaling,
 > hvis ikke det er nødvendigt når man kommer dernede fra. Mon der er forskel
 > alt efter hvor stor båden er ??
 >
 > Man skal vel også have besætningslister osv ?? -ligesom når man sejler fra
 > Danmark ud på ferier til fjerne lande (uden for norden) ??
 >
 > Hvad med dueligheds/yachtskipper bevis ?
 >
 > Bjarke
 >
 > "Janne T" <jan.tunalv@telia.com> wrote in message
 > news:tb7W7.5852$_G1.1848635@newsc.telia.net...
 > > Chris,
 > > Vad menar Du ellers skulle behövas?
 > > Ett dokument som bevisar att Du äger båten och betalt denna (bill of
 sale)
 > > Försäkring (krav i vissa länder att man har en 3:rd party insurance
 > > Momskvitto (Bevis på att mervärdesskatt är betald inom EU)
 > > Tillstånd för radioutrustning VHF,Kortvåg, Epirb.
 > > Jag har svårt att se att något ytterligare behövs. Jag kollar i några
 > böcker
 > > och skriver igen om jag finner ytterligare information.
 > > mvh
 > > Janne
 > > (ps. har du bestämt Dig vad du skall ha för båt ännu)?
 > >
 > >
 > > --
 > > S/Y Labamba
 > > SFC6357
 > > "Chris Lytken" <vikingexplorer@newmail.dk> skrev i meddelandet
 > > news:3c28f5d9$0$89080$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > >
 > > > "Janne T" <jan.tunalv@telia.com> wrote in message
 > > > news:ZL5W7.5832$_G1.1843671@newsc.telia.net...
 > > > > Jag har i år köpt båt i Spanien och hade en besättning som seglade
 > hjem
 > > > > båten för mig till Sverige.
 > > > > De hade med sig:
 > > > > Kopia på VHF-tillstånd och Kortvågsradiotillstånd.
 > > > > Kopia på "bill of sale" (köpekontraktet)
 > > > > Kopia på försäkring
 > > > > Kopia på moms-bevis (bevis på att moms är betald inom EU).
 > > > > (samt ett intyg från mig att de hade rätt att segla båten en viss
 > > sträcka)
 > > > >
 > > > > De gick i land i Spanien, Portugal och Frankrike. Enbart i Frankrike
 > > > behövde
 > > > > de visa sina papper. De blev också beordrade att ta ner Svenska
 > flaggan
 > > > > under tiden de befann sig i Frankrike, då båten inte ännu var
 > > registrerad
 > > > i
 > > > > Frankrike. Annars inga problem.
 > > > > mvh
 > > > > Janne
 > > > Hej Jane
 > > > Du må have været meget heldig, i hvert fald når man tænker på de mange
 > > > dårlige ting folk siger om de franske myndigheder.
 > > > Christof
 > > > N.B.Jeg efterlyser en vandtæt løsning på hvilke papirer man skal have
 og
 > > > hvordan man får fat i dem alle mendens man køber båd et sted i sydlige
 > > > E.U.???
 > > >
 > > >
 > >
 > >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  FRANK KRISTENSEN (26-12-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : FRANK KRISTENSEN
 | 
 Dato :  26-12-01 20:21
 | 
 |  | Hej Chris,
 
 Først, med alle de spørgsmål du har stillet i denne Newsgruppe, så syntes
 jeg du skal søge "professionel" hjælp. Jeg vil anbefale FTLF (Foreningen Til
 Langturssejladsens Fremme). Eller Trans Ocean, Cuxhaven (de taler vist også
 et sprog du forstår, Tysk).
 Du kan sende mig en e-mail hvis du vil have adressen på en af ovenstående
 klubber. Begge klubber har søkort, pilots, erfaring, rådgivning ......osv.
 
 Men ellers så ønsker jeg dig god fornøjelse med:
 
 Sejle båd hjem fra Middelhavet
 Observerer hvaler i Nordsøen
 Køb af Bavaria og skråstreg eller Dehler (der var vist også nogle andre både
 inde i billedet)
 Salg af din Granada 27 (I diverse grupper, incl. Tyskland)
 Søgning af gaster (hjem fra Middelhavet)
 Søgning af gaster til weekendture - fra København
 søgning af gaster til sommerture - fra København
 Flodsejlads
 Din bundmaling
 din ..
 din...
 
 Sejlerhilsner - samt god Jul og  godt Nytår - Nu er der ikke længe til vi
 skal bundmale!
 
 Frank
 "West Wind"
 "Scanmar 40"
 "Sailing is life........
 Everything else is just details"
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Bjarke Christensen (26-12-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarke Christensen
 | 
 Dato :  26-12-01 23:44
 | 
 |  | 
 
            Jaaahhh...MEN.  Nu skal vi jo også være fair over for Chris. De sidste par
 spørgsmål har jo faktisk været interessante og jeg har glædet mig over
 debatten. Jeg er enig i at FTLF sikkert har nogle brugbare råd og at Chris
 burde være medlem der. - men derfor vil jeg nu alligevel gerne høre svaret.
 /Bjarke
 PS: på din liste mangle hans spørgsmål vedr. sejlads over Biscay'en. Et af
 svarende fik mig til at læse rejsebeskrivelsen på www.mistweb.force9.co.uk. Det var klart tiden værd.....
 "FRANK KRISTENSEN" <frank@fys.ku.dk> wrote in message
 news:0ypW7.1171$gk.2169@news.get2net.dk...
 > Hej Chris,
 >
 > Først, med alle de spørgsmål du har stillet i denne Newsgruppe, så syntes
 > jeg du skal søge "professionel" hjælp. Jeg vil anbefale FTLF (Foreningen
 Til
 > Langturssejladsens Fremme). Eller Trans Ocean, Cuxhaven (de taler vist
 også
 > et sprog du forstår, Tysk).
 > Du kan sende mig en e-mail hvis du vil have adressen på en af ovenstående
 > klubber. Begge klubber har søkort, pilots, erfaring, rådgivning ......osv.
 >
 > Men ellers så ønsker jeg dig god fornøjelse med:
 >
 > Sejle båd hjem fra Middelhavet
 > Observerer hvaler i Nordsøen
 > Køb af Bavaria og skråstreg eller Dehler (der var vist også nogle andre
 både
 > inde i billedet)
 > Salg af din Granada 27 (I diverse grupper, incl. Tyskland)
 > Søgning af gaster (hjem fra Middelhavet)
 > Søgning af gaster til weekendture - fra København
 > søgning af gaster til sommerture - fra København
 > Flodsejlads
 > Din bundmaling
 > din ..
 > din...
 >
 > Sejlerhilsner - samt god Jul og  godt Nytår - Nu er der ikke længe til vi
 > skal bundmale!
 >
 > Frank
 > "West Wind"
 > "Scanmar 40"
 > "Sailing is life........
 > Everything else is just details"
 >
 >
 >
 >
            
             |  |  | 
   Chris Lytken (27-12-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chris Lytken
 | 
 Dato :  27-12-01 13:16
 | 
 |  | Til Bjarke
 Tak for du kan lide debatten. Til Langturssejlerne, så er min indmeldelse
 sendt afsted, før dit svar forøvrigt. men det er da rigtigt, at jeg vist
 ogsdå får gode oplysninger derfra. Ikke desto mindre er det interessant at
 høre fra forskellig side hvilke erfaringer man har samlet.
 Til jane
 Jo jeg tror nok jeg har besluttet mig til en Oceanis 350. Men man kan jo
 aldrig vide hvad der sker i løbet af de måneder jeg nu er nødt til at vente
 til jeg har skrabet økonomien sammen til at foretage et køb. Så du må have
 lidt overbærenhed med at jeg ikke er typen der træffer en beslutning og så
 holder fast ved den selv om andet hen ad vejen viser sig at være mere
 fornuftig. Jo, ser du jer er nemmelig født i vægtens tegn, og på den anden
 side .....
 
 Hav det nu godt allesammen og pas på ikke at kure ind i det nye år,
 medmindre i er issejlere selvfølgelig.
 
 Hilsen Christof Lytken
 N.B.:Har i nogensinde forsøgt at spørge en fransk nyhedsgruppe om papirer
 man behøver i frankrig, og brugt et andet sprog end fransk. Prøv, i morre
 jer, med garanti..
 
 
 
 
 |  |  | 
    FRANK KRISTENSEN (27-12-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : FRANK KRISTENSEN
 | 
 Dato :  27-12-01 20:01
 | 
 |  | Hej Chris,
 
 Tillykke med dit valg af båd og velkommen i FTLF.
 
 Jo Chris, Frankrig er kendt! FTLF kæmper en kamp med de franske myndigheder.
 I ved jo godt allesammen, at man, for at sejle på de franske kanaler, skal
 have et fransk "Flodskipper" certifikat? Altså er hverken dulighedsbevis
 eller Y3 nok til at besejle dette område.
 Så står der Middelhavet via kanalerne på "sommerferien" til næste år, så
 skal I sætte jer ind i reglerne, med mindre i vil strande i Frankrig.
 
 Det Franske Flodskipper kursus udbydes pt. ikke i Danmark. FTLF arbejder på
 en løsning.
 
 Kurset er ikke svært (men nødvendigt). Det er noget med at kunne kende alle
 de regler og "vejskilte" som står/er på de franske kanaler.
 
 Sejlerhilsen
 Frank Kristensen
 "West Wind"
 "Scanmar 40"
 "Sailing is life........
 Everything else is just details"
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Janne T (27-12-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Janne T
 | 
 Dato :  27-12-01 20:05
 | 
 |  | Chris,
 Jag önskar Dig lycka till i sökandet efter en lämplig båt. Hoppas vi möts på
 havet.
 mvh
 Janne
 
 
 --
 S/Y Labamba
 SFC6357
 "Chris Lytken" <vikingexplorer@newmail.dk> skrev i meddelandet
 news:3c2b1ab2$0$55587$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Til Bjarke
 > Tak for du kan lide debatten. Til Langturssejlerne, så er min indmeldelse
 > sendt afsted, før dit svar forøvrigt. men det er da rigtigt, at jeg vist
 > ogsdå får gode oplysninger derfra. Ikke desto mindre er det interessant at
 > høre fra forskellig side hvilke erfaringer man har samlet.
 > Til jane
 > Jo jeg tror nok jeg har besluttet mig til en Oceanis 350. Men man kan jo
 > aldrig vide hvad der sker i løbet af de måneder jeg nu er nødt til at
 vente
 > til jeg har skrabet økonomien sammen til at foretage et køb. Så du må have
 > lidt overbærenhed med at jeg ikke er typen der træffer en beslutning og så
 > holder fast ved den selv om andet hen ad vejen viser sig at være mere
 > fornuftig. Jo, ser du jer er nemmelig født i vægtens tegn, og på den anden
 > side .....
 >
 > Hav det nu godt allesammen og pas på ikke at kure ind i det nye år,
 > medmindre i er issejlere selvfølgelig.
 >
 > Hilsen Christof Lytken
 > N.B.:Har i nogensinde forsøgt at spørge en fransk nyhedsgruppe om papirer
 > man behøver i frankrig, og brugt et andet sprog end fransk. Prøv, i morre
 > jer, med garanti..
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
     Chris Lytken (28-12-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chris Lytken
 | 
 Dato :  28-12-01 15:12
 | 
 |  | 
 "Janne T" <jan.tunalv@telia.com> wrote in message
 news:zhKW7.6130$_G1.1950359@newsc.telia.net...
 > Chris,
 > Jag önskar Dig lycka till i sökandet efter en lämplig båt. Hoppas vi möts
 på
 > havet.
 > mvh
 > Janne
 >
 >
 > --
 > S/Y Labamba
 > SFC6357
 >Det er da bestemt ikke umuligt. Jeg ligger til daglig i København.
 Christof Lytken
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |