Trasher linux-2.4.15 ens filsystem?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 24-12-01 21:20

Jeg mener at have hørt at en af de nyere 2.4 kerneler kan finde på at
trashe ens filsystem, er det 2.4.15? Grunden til at jeg ikke bare
bruger 2.4.17 er at jeg skal bruge cryptoapi patchen på den, og den
findes ikke til nyere versioner end 2.4.15.

---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 24-12-01 22:32

On Mon, 24 Dec 2001 20:19:53 GMT, Lasse Jensen wrote:

> Jeg mener at have hørt at en af de nyere 2.4 kerneler kan finde på
> at trashe ens filsystem, er det 2.4.15?

Var det ikke 2.4.11? Den hedder ihvertfald "-dontuse" på kernel.org.

Changelog'en til 2.4.16 ser dog ud til at have meget få ændringer:

http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/v2.4/ChangeLog-2.4.16

hvilket måske kan tyde på at det var vigtigt at få den hurtigt ud.

> Grunden til at jeg ikke bare bruger 2.4.17 er at jeg skal bruge
> cryptoapi patchen på den, og den findes ikke til nyere versioner end
> 2.4.15.

Har du prøvet at lægge den på en 2.4.17 (eller .16)? Det kan jo være
ændringerne ikke kolliderer...

Mvh.

--
"Nobody: My name is Xamichee, "he who talks loud Adam Sjøgren
say nothing."" asjo@koldfront.dk

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 24-12-01 22:59

Lasse Jensen wrote:

> Jeg mener at have hørt at en af de nyere 2.4 kerneler kan finde på at
> trashe ens filsystem, er det 2.4.15?

Jeps, det er 2.4.15 som trasher dine filsystemer når du unmounter dem,
dvs. det hele fungerer fint hvis bare du lader være med at lukke ned.

Do you got the nerve?
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.