Flash vs. Director
Fra : Kaffe

Dato : 24-12-01 02:46

Hey group...

Er der ikke langt større fordel i at bruge Director end Flash?
Jeg mener Flash virker da utrolig kejtet, og med langt mindre
muligheder end Director.

Hvad er Jeres mening, og hvad bruger I selv?

// Peter

Fra : Martin Helbo

Dato : 26-12-01 11:47

> Er der ikke langt større fordel i at bruge Director end Flash?
> Jeg mener Flash virker da utrolig kejtet, og med langt mindre
> muligheder end Director.

Flash er nemmere at bruge end director. Og så er prisen også en vigtig
faktor.

Martin Helbo

mhj@mind-media.dk
www.mind-media.dk

Fra : Mathias Vestergaard ~

Dato : 28-12-01 23:41

"Kaffe" <pbmmail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg mener Flash virker da utrolig kejtet, og med langt mindre
> muligheder end Director.
>
> Hvad er Jeres mening, og hvad bruger I selv?
Jeg bruger selv flash, og tjener stort set mit levebrød på det. Jeg har ikke
prøvet director, så jeg kan kun komme med gode argumenter for flash:
Det kører mere gnidningsløst over nettet, fx fylder en flash-player ca.
300kb og en shockwave (director) fylder et par megabyte. I Flash, skal
brugeren vælge ja, i shockwave skalbrugeren både udfylde navn og e-mail.
I version 5 af flash er det nye actionscript-sprog blevet til at ægte
programmeringssprog, på højde med lingo.
Flash er billigere, ca. 1/3 pris.
Flash kan benyttes sammen med Generator server, til at lave dynamisk
indhold.

Lidt af det dårlige
Flash er knap så godt til distribution via cd, men kan lade sig gøre i nød!

Det er mine bedste argumenter. Hvis jeg kommer i tanker om flere, skal jeg
nok skrive tilbage

--
Mathias Vestergaard
www.mtproductions.dk/mathias

Fra : Emil Hauch Jensen

Dato : 07-01-02 00:18

Hej,
Bruger også selv udelukende flash, men kunne godt tænke mig at vide hvad
director kan !?

--
-Mvh.
-Emil Hauch Jensen.