Backup på CD-R - SOftware forslag ønskes..
Fra : Michael S. Sørensen

Dato : 23-12-01 23:23

I et mindre nærværk, skal vi tage en ugentlig backup.

Har kun en CD-R tilrådighed, så vi tager kun backup af nye og ændrede
filer..... og fuld backup hver måned....

Jeg søger noget ordenligt CD-R software til at styre denne proces - nogen
forslag??? Det er en Plextor CD-R.

/MSS

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-12-01 23:31

"Michael S. Sørensen" <michael@stenmann.nospam.com> wrote in message
> [...]
> filer..... og fuld backup hver måned....
>
> Jeg søger noget ordenligt CD-R software til at styre denne proces - nogen

Du kan jo lave noget scheduleret batch job med 'at', dit største problem er
så nok bare at få automatiseret formateringen af cd'en så du kan kopiere til
den uden om et brænder program (direct cd f.eks skal du jo trykke på en
masse knapper før du kan skrive til den)
HP de har lavet(eller dvs det følger ihvertfald med i deres software pakke)
et program der hedder 'Simple Trax' der kan det hvis du ikke gider til at
lave noget batch job selv..

/Dennis

Fra : Steen Suder

Dato : 23-12-01 23:37

"Michael S. Sørensen" wrote:

> [...]
> filer..... og fuld backup hver måned....
>
> Jeg søger noget ordenligt CD-R software til at styre denne proces - nogen

Tar/dump + cdrecord + cron... simpelt, effektivt og meget pålideligt.

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Polle

Dato : 24-12-01 01:17

> [...]
> filer..... og fuld backup hver måned....
>
> Jeg søger noget ordenligt CD-R software til at styre denne proces - nogen

Du skriver ikke noget om data-mængden, men måske MS-backup'en kan klare dit behov. Ellers er der navne som; Norton Ghost og Roxio Take Two ( Direct CD ).