Havfiske grej ?? - nogen der kender AMB ~
Fra : Brian Meier

Dato : 23-12-01 22:55

Hejsa - jeg skal ud og investere ca 1500, i et Havhjul + Stang , og
har kigget på lidt forskelligt, men syntes det er enormt svært at
finde tests m.m af grej på nettet - så jeg vil gerne høre din mening
..... Jeg fisker fra skagen/Hirtshals .. dvs på det gule rev, eller på
vrag eller på en stengrund - ca 50-80m vand.

Indtil videre har jeg klaret mig udmærket med en 6-12lbs cani stang
med et ambassadeur 6500 ..

Har kigget på et ambassadeur 7500ct (big game) ? - og en speciel
lavet stang i stil med energizeren men bedre ... 1495,-

ellers var tanken en ambassadeur 7000 + en energizer

Nogle gode råd ??

Fra : Jens B.

Dato : 25-12-01 14:15

"Brian Meier" <meiers@webab.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lavet stang i stil med energizeren men bedre ... 1495,-
>
> ellers var tanken en ambassadeur 7000 + en energizer

Mit råd: Ambassadeur 10000 og en 50lbs-stang. Overvej evt. en 30lbs-stang,
hvis du benytter fletline.

--
-Jens B.

Laksefiskeri på Bornholm: www.bruun.com/jens/bornholm.htm

Fra : Simon...

Dato : 25-12-01 20:04

Bare lige for at svare på noget helt andet end du spurgte om, så brugte jeg
med stort held
en RT Millienium stang (30-50) og et TLD star 20/40 (mener jeg det hedder)
jeg gav vidst
800kr for stangen og ca 1000kr for hjulet. Stangen var perfekt (jeg brugte
..39mm fireline 31KG)
hjulet var også rigtigt godt, men en lidt stærkere bremse var måske at
ønske. Men jeg landede en 20.5kg torsk (gule rev) fra 110m dybde uden
problemer med grejet (det er en anden snak om mine armes tilstand bagefter
:)

anyways, jeg ville bare lige anbefale du købte en 30-50 stang og jeg har
hørt godt om ambasedeur 7000 og opefter ... !

god jul og godt nytår !

mvh.Simon

Fra : Anders og Berit

Dato : 25-12-01 21:39

Hej og god jul.

Et Amb 7500 CT Big Game er uden linefører derfor CT betegnelsen. Det er et
kanon hjul, som når du har lært at bruge det, er meget hurtigt ved bunden.
Det er ikke længere på programmet i Danmark, men sælges i UK og USA.

Det er samtidig et hjul der også er velegnet til kastebrug med tungt grej.
Bruges meget til grovere surffiskeri.

mvh
Anders

Fra : Brian Meier

Dato : 08-01-02 20:06

Ok ...et forsinket tak for info .. har købt hjulet og en speciel
Ron Thompson stang "Raw Hide" - et tilbud fra Jagt og Fiskeri
magasinet til 1595,- incl 270m fireline - men det er fedt at hjulet
kan bruges til surfcasting - jeg skal til lanzarote/fuerte ventura og
regner med nogle tun og barracudas fra stranden *S*

Mvh

Brian Meier