Beskyttelse mod bakterier .........
Fra : M@rk

Dato : 23-12-01 13:40

Hej alle,

igennem den senere tid, har vandstanden steget langsomt i toiletterne,
når disse er blevet anvendt og i går besluttede jeg mig for, at nu
skulle der gøres noget ved problet - og ret heldigt endda, for i dag
er alle kloakdæksler frosset helt fast

Well, jeg fandt problemet i 1m-brønden/samlebrønden og fik fjernet
problemet - men, damn hvor var jeg sløj i går aftes efter alle de
bakterier der står op af sådan et hul

Da jeg forventer, at dette problem opstår igen, så kunne jeg
naturligvis godt tænke mig, at beskytte mig selv, så jeg ikke bliver
svinesyg næste gang jeg har renset brønden ..............

Any hints?

/Mark

PS
Jeg var ikke nede i hullet - jeg lå på græsset og klarede det hele med
en lang pind og en slamoptager (sådan en kugleting på en lang stang).

PPS
Glædelig jul til alle - og jo, Helle og Mads, jeg _har_ fået lov til,
at deltage i julefornøjelserne )

Fra : Kat

Dato : 23-12-01 14:04

M@rk skrev:

> [...]

bliver
> svinesyg næste gang jeg har renset brønden ..............

Uha, sikken en historie - din stakkel. Men kender problemet fra
mave-tarmkirurgisk afdeling! Der renser vi også rør (læs: tarme!)
fyldt med bakterier!
Alfa og omega er en god håndhygiejne og undgå vandsprøjt.
Bakterierne fra numseregionen er nemlig gode til at overleve i
væsker, som du så enten selv transporterer til din mund eller du
inhalerer de små mikrodråber som findes ved f.eks. når man
trækker ud på toilettet (en anden god grund til at lægge låget
ned inden man trækker ud!).
Du kunne måske en anden gang bruge et halstørklæde for næse og
mund (du har vel ikke adgang til mundbind!?), og så vil jeg
anbefale et bad lige efter! Om ikke andet så afvask af de
bare/nøgne områder og tøjskift!
Det lyder nok lidt drastisk, men i længden er det vel det værd
istedet for at blive syg.

FUT: dk.helbred, hvor denne tråd nok mere hører hjemme
--
/kat
---

Fra : Gert

Dato : 24-12-01 19:51

"Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bare/nøgne områder og tøjskift!
> Det lyder nok lidt drastisk, men i længden er det vel det værd

Hejsa
som /kat ganske rigtig skrive vask af hænder eller bad.
men ellers kan det anbefales at anvende regntøj, gummistøvler, gummi
handsker beskyttelse briller og åndedræts værn med aktivt kulfilter eller
multi filter.
og så ellers en meget grundig vask når man er færdig, både dig selv og de
ting du har brugt

i forbindelse med mit arbejde sker det at vi kommer i kloark pumpestationer,
og der gik vi i starten ned uden andet end handsker , men resultatet blev
som regel hver gang at vi blev dårlige. s
å det er nu helt slut med at kravle rundt der nede.
vi får folk fra kommunen som har de nødvendige vaksinationer , og det
rigtige udstyr til det. og det er ikke småting de tropper op med
så når det kommer til stykket ville jeg nok anbefale at få profesionelle
folk til at rengøre din brønd, det koster ikke en bondegård og du slipper
for div gener både lugt og helbreds messige.

Rigtig glædelig jul
Fra
Gert Ringholm Møller

http://www.gert.r.m.bornholmer.dk
http://www.cowex.dk
http://www.pedersen-proces.dk

Fra : claus

Dato : 23-12-01 14:32

M@rk skrev i meddelelsen ...

> [...]
>naturligvis godt tænke mig, at beskytte mig selv, så jeg ikke bliver
>svinesyg næste gang jeg har renset brønden ..............

Ja, du kan købe en maske med udskiftelige aktivkul-filtre. Du kan der
vælge et universial-filter. Det er også godt hvis du skal male med
oliemaling ect.

Der hvor jeg køber ind koster det ca 250 kr .

Det er sikkert dyrere i en malerforretning men der kan du købe det.

Det er meget effektivt.

Hilsen Claus-.

Fra : Kiksekage

Dato : 23-12-01 21:26

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:osglPBD5=8Jr1VUFTvPpmB29aKne@4ax.com...
> Da jeg forventer, at dette problem opstår igen, så kunne jeg
> naturligvis godt tænke mig, at beskytte mig selv, så jeg ikke bliver
> svinesyg næste gang jeg har renset brønden ..............

Jeg har lavet en aftale med et Kloakservicefirma, som
spuler mine rør een gang om året - for 250 kr.

MH

Fra : M@rk

Dato : 24-12-01 00:44

Sun, 23 Dec 2001 21:25:55 +0100, berigede "Kiksekage"
<ingen@direkte.adgang.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg har lavet en aftale med et Kloakservicefirma, som
>spuler mine rør een gang om året - for 250 kr.

Okay, udmærket ide - den havde jeg ikke lige overvejet!

/Mark