pause
Fra : Dissel

Dato : 23-12-01 13:43

Min movie med 6000 frames har et par steder hvor der godt kunne være
behov for en lile pause inden der skiftes til et nyt skærmbillede.
Hvordan laver jeg en pause på 2 sekunder.........

Fra : MOF

Dato : 23-12-01 15:13

Kan sikkert gøres på flere og smartere måder hvis du spørger
eksperterne.......men dette virker i hvert tilfælde:
Stop flashfilmen med stop() hvor du ønsker pausen, og placer et tomt
movieClip på denne frame. På dette clip placerer du følgende:

//----------------------------------------------------------
onClipEvent(load){
count = getTimer();
timeLimit = count + 2000;
}
onClipEvent(enterFrame){
count = getTimer();
if(count > timeLimit){
_parent.play();
}
}
//------------------------------------------------------------

getTimer() er tiden i millisekunder siden din movie startede - derfor 2000.

mvh, Morten Falden

Fra : MOF

Dato : 23-12-01 16:05

Kom lige i tanke om at man jo ikke behøver at sætte count variablen ved
load......blot sætte timeLimit variablen til getTimer + 2000 i stedet:

//----------------------------------------------------------
onClipEvent(load){
timeLimit = getTimer() + 2000;
}
onClipEvent(enterFrame){
count = getTimer();
if(count > timeLimit){
_parent.play();
}
}

Fra : Mathias Vestergaard ~

Dato : 28-12-01 23:46

Jeg ved ikke helt hvornår man er ekspert, men jeg arbejder en del med flash,
og jeg vil bestemt sige at denne løsning er den absolut bedste. Det eneste
du skal huske, er at det nok ikke duer i flash 4!

--
Mathias Vestergaard
www.mtproductions.dk/mathias