dansk kabeltv internet
Fra : Asmus U2

Dato : 22-12-01 18:58

Hej,

jeg har lige fået brev om at jeg kan få internet gennem min
fjernsynsledning.

der står at mindstekrav er at der er plads til et pci netkort eller
indbygget ehternetport.

kan jeg bruge det til internet under linux, ved at geninstallere linux
så den får alle drivere med?

håber der er nogen der kan hjælpe

MVH

Steen

--

http://home19.inet.tele.dk/asmusu2

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 22-12-01 20:09

Asmus U2 wrote:

> jeg har lige fået brev om at jeg kan få internet gennem min
> fjernsynsledning.

Hvilken leverandør ?

> kan jeg bruge det til internet under linux, ved at geninstallere linux
> så den får alle drivere med?

Hvilken distribution (og version) ?

-Claus

Fra : Asmus U2

Dato : 22-12-01 21:59

On Sat, 22 Dec 2001 20:08:39 +0100, Claus Rasmussen
<clr@cc-consult.dk> wrote:

>Hvilken leverandør ?

Det er Dansk Kabel TV

De svarede sådan da jeg spurgte dem

Du skulle nok kunne bruge vort netkort under Linux, men vi yder ingen
support på spørgsmål vedr. dette.

Med venlig hilsen

Dansk Kabel TV A/S
Kabelmodem support

Men når de skriver nok, er jeg ikke sikker, og så kan jeg ligeså godt
bruge det jeg har under min windows

>Hvilken distribution (og version) ?
>
> -Claus

Jeg bruger lige nu Linux Mandrake 8.1 download, men jeg har også Red
Hat 7.2, hvis den virker bedre. Hvilken distribution det er gør ikke
så meget, da jeg stadig regner mig selv som nybegynder. Når det er
installeret ligner de to også hinanden ret meget

Steen

--

http://home19.inet.tele.dk/asmusu2

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 22-12-01 22:15

Asmus U2 wrote:

> Det er Dansk Kabel TV

Ok, så stod det faktisk i subject

[...]

> Du skulle nok kunne bruge vort netkort under Linux, men vi yder ingen
> support på spørgsmål vedr. dette.

Hvilket netkort drejer det sig om ?

Hvis det viser sig, at det er supporteret under linux - kan du bare
starte kudzu (hvis du kører RedHat). Så finder den selv ud af at
installere driveren - og du behøver ikke en gang genstarte maskinen.

Driveren (hvis den altså findes) ligger allerede på din maskine. Kig
under /lib/modules .

-Claus

Fra : Asmus U2

Dato : 22-12-01 23:23

On Sat, 22 Dec 2001 22:15:11 +0100, Claus Rasmussen
<clr@cc-consult.dk> wrote:

> [...]
>installere driveren - og du behøver ikke en gang genstarte maskinen.
>
>Driveren (hvis den altså findes) ligger allerede på din maskine. Kig

ok, tak.

jeg ved ikke hvad kortet hedder, jeg har bare spurgt.

så kan jeg bare kigge under drivere

Hilsen

Steen

--

http://home19.inet.tele.dk/asmusu2

Fra : Ove Lie

Dato : 23-12-01 01:06

Claus Rasmussen <clr@cc-consult.dk> skrev i
meldingsnyheter:a02t50$jnu$1@sunsite.dk...

> [...]
> starte kudzu (hvis du kører RedHat). Så finder den selv ud af at
> installere driveren - og du behøver ikke en gang genstarte maskinen.

Du tror ikke at det er lurt å stoppe maskinen før du instalerer kortet?

Ved stans så behøver man (i hvertfall jeg) en (gen)start av systemet

-Ove

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 23-12-01 12:01

Ove Lie wrote:

> Du tror ikke at det er lurt å stoppe maskinen før du instalerer kortet?

Der var jo liige noget der...

-Claus

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 22-12-01 22:16

"Asmus U2" <asmusu2@post.tele.dk> wrote in message

> kan jeg bruge det til internet under linux, ved at geninstallere linux
> så den får alle drivere med?

Ja.

// Steffen

Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 23-12-01 20:18

Dansk kabel-TV leverer et kabelmodem med et alm. RJ45 stik i, som så enten skal sættes i din HUB eller direkte i dit netkort i
maskinen.

Hvis ikke du har netkort i din maskine, vi det nok være tilrådligt at slukke den under montagen. Ellers kører det ganske fint med
linux, ingen problemer der. (har installeret et par).

Det eneste du skal have at vide er om de kører med DHCP eller fast IP i den installation du har.

Så vidt jeg ved, skal man betale lidt ekstra for at få en officiel IP.

/Karsten

Fra : Asmus U2

Dato : 23-12-01 21:44

On Sun, 23 Dec 2001 20:18:12 +0100, "Karsten Rasmussen" <dk@dk.dk>
wrote:

> [...]
>
>Så vidt jeg ved, skal man betale lidt ekstra for at få en officiel IP.

tak for al hjælpen, jeg har lige fået denne besked fra Dansk Kabeltv,
endda på en søndag

Netkortet er fra Fabrikanten Unex - og er af typen NexNIC ND012. Har
selv brugt både netkort og opkobling under Linux - virker 100%.

bare ævreligt, det ikke var ham der modtog min email første gang

MVH

Steen

--

http://home19.inet.tele.dk/asmusu2

Fra : Dennis Haney

Dato : 24-12-01 00:14

> [...]
> selv brugt både netkort og opkobling under Linux - virker 100%.
>
> bare ævreligt, det ikke var ham der modtog min email første gang

Det er så irriterende når man løber ind i folk der lukker øjenene og
holder sig for ørene når de hører ordet linux... I langt de fleste
situationer er løsningen nemlig triviel.

--
Dennis
I too have always thought explanations were overkill when correcting peoples