/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
BB: Ikke hul igennem på ny installation?
Fra : CR


Dato : 22-12-01 01:04

Jeg har netop været hjemme hos en bekendt for at hjælpe med at få hans BB op
at køre. Vi har simpelthen prøvet alt, men det virker ikke. Jeg selv kører
med Netxpress, og jeg vil da mene, at jeg ved lidt om opsætninger,
installation osv.

Anyways, så har vi fulgt alle installations- og monteringsvejledninger meget
meget nøje og slavisk, så vi mener naturligvis ikke, at vi har gjort noget
galt ;) Han har Siemens-udstyr - uden router. Alle kabler sidder, som de
skal ifølge TDC.

Forbindelsen IND i huset er efter min mening o.k. Alle tre dioder (også
sync) lyser grønt på ADSL-modemet. TDC hotline har prøvet at resette linien
osv., men uden held.

Det er som om, at der ikke er hul fra PC'en og ud på Nettet. Der dukker ikke
noget eksternt IP op, når vi kører winipcfg. Ydermere kan vi heller ikke
pinge andre maskiner/IP-adresser - så der ER ikke hul ud.

Han har et LAN med to andre maskiner, og han kan sagtens få forbindelse til
disse. Så netkortet fungerer, og ligeledes LAN'et internt.

Han kører med Win ME, hvor hans ISDN har fungeret upåklageligt indtil nu -
også i deling over LAN'et. Vi har iøvrigt også prøvet andre netkabler af...

Hvad kan vi gøre? Vi HAR kikket på www.dsl-faq.dk, men der står faktisk ikke
ret meget om BB. Ikke noget vi kan bruge ihvertfald.

Jeg har hørt meget snak om DHCP, RasPPPOE osv......hvad skal vi egentlig
bruge, før det kan køre (jeg spørger, fordi jeg ærlig talt ikke tror på, at
TDC's installationsvejledning er helt sikker).

Tip, ideer, forslag, alt er velkomne her og på mailen. Help please!

På forhånd tak.
--
mvh. coqrouge[removethis]@softhome.net





 
 
Bjarke Hansen (22-12-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 22-12-01 01:08


"CR" <coqrouge[removethis]@softhome.net> skrev i en meddelelse
news:3c23ce34$0$94843$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har netop været hjemme hos en bekendt for at hjælpe med at få hans BB
op
> at køre.

Jaa, du har også skrevet i den interne...... men var der lys i 10 base-t
eller hvad?



CR (22-12-2001)
Kommentar
Fra : CR


Dato : 22-12-01 01:09

I know. Jeg har skrevet begge steder, for at være sikker på flere svar.

Jep - der er lys i alle dioder - undtagen ATM.

--
mvh. coqrouge[removethis]@softhome.net


"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:3c23d15a$0$17226$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jaa, du har også skrevet i den interne...... men var der lys i 10 base-t
> eller hvad?




Remmen (22-12-2001)
Kommentar
Fra : Remmen


Dato : 22-12-01 07:22


"CR" <coqrouge[removethis]@softhome.net> skrev i en meddelelse
news:3c23cf4c$0$94843$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> I know. Jeg har skrevet begge steder, for at være sikker på flere svar.
>
> Jep - der er lys i alle dioder - undtagen ATM.
>
> --
> mvh. coqrouge[removethis]@softhome.net
>
>

Hej,

Jeg havde nøjagtigt samme problem med TDC BB. Det skulle virke efter kl.
16.00 en onsdag. Det gjorde det ikke. Ringe et par gange til TDC. Stadig
ingen hul igennem. Ringe igen næste dag. Den venlige dame ville få en
tekniker til at ringe mig op 'så gennemår i din opsætning og finder fejlen'
påstod hun sørme... Det koster kr. 75,- at blive ringet op efter kl. 16.00 -
der hvor almindelige mennesker er hjemme (gratis mellem 12.00 og 16.00).
Teknikeren ringede på det aftalte tidspunkt, talte med mig et par minutter
og mente at det ikke var hos mig fejlen lå. Han ville prøve et eller andet
derfra hvor han sad. Det virkede ikke så næste dag ringede han og spurgte om
jeg havde mulighed for at være hjemme mandag (det var nu fredag) mellem 7.30
og 11.30 (sådan hørte jeg det). Det var jeg så. Men ingen tekniker...
Ringede kl. 11.35 til TDC men min telefon var død... Prøvede mobilen 'Jo,
teknikeren er på centralen' fik jeg at vide. Og så lige pludseligt virkede
det - helt uden teknikerbesøg eller mere roden med opsætning hos mig. Så se
at få TDC til at sende en tekniker til centralen - så kommer det ganske
sikkert til at virke.

Lars



Anders S... (22-12-2001)
Kommentar
Fra : Anders S...


Dato : 22-12-01 12:37

det koster 75 kr. hvis man vil ringes op hurtigt uden at vente på den første
gratis tid der er (som oxo er der om aftenen 16:00 til lukke tid)
det er en ekstra service som man kan vælge..
hvis det ikke er nok support skulle man vælge proaccess adsl


Anders

--
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
sikkerhed?? se på www.sikker-surf.dk

"Remmen" <larsremmen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c24266f$0$94851$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Det koster kr. 75,- at blive ringet op efter kl. 16.00 -
> der hvor almindelige mennesker er hjemme (gratis mellem 12.00 og 16.00).



Remmen (22-12-2001)
Kommentar
Fra : Remmen


Dato : 22-12-01 14:17


"Anders S..." <webmaster@sikker-surf.REMOVE.dk> skrev i en meddelelse
news:3c24706f$0$46358$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> det koster 75 kr. hvis man vil ringes op hurtigt uden at vente på den
første
> gratis tid der er (som oxo er der om aftenen 16:00 til lukke tid)
> det er en ekstra service som man kan vælge..
> hvis det ikke er nok support skulle man vælge proaccess adsl
>
>
> Anders
>

Ok. Det blev jeg så ikke informeret om. Fair nok.

Lars



Tournesol (24-12-2001)
Kommentar
Fra : Tournesol


Dato : 24-12-01 20:34

"Anders S..." <webmaster@sikker-surf.REMOVE.dk> wrote in message
news:3c24706f$0$46358$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> det koster 75 kr. hvis man vil ringes op hurtigt uden at vente på den
første
> gratis tid der er (som oxo er der om aftenen 16:00 til lukke tid)
> det er en ekstra service som man kan vælge..
> hvis det ikke er nok support skulle man vælge proaccess adsl

uhmm, support på pro@ccess ophører når de kan pinge routeren i den anden
ende.

/jcn



Ivar Madsen (22-12-2001)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 22-12-01 08:58

On Sat, 22 Dec 2001 01:04:04 +0100, "CR"
<coqrouge[removethis]@softhome.net> wrote:

>Jeg har netop været hjemme hos en bekendt for at hjælpe med at få hans BB op
>at køre. Vi har simpelthen prøvet alt, men det virker ikke.

Prøv at pil det andet netkort ud, så der kun er det ene netkort der skal
bruges til internettet, fjern ALT der har med netværket at gøre, reboot,
og få installeret netværket igen, det gjorde jeg, og det virkede.

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
og som trænger til en opdatering, som ikke kommer før WEBserveren er flyttet over på Linux

CR (22-12-2001)
Kommentar
Fra : CR


Dato : 22-12-01 11:11

Pil det ene netkort ud??? Der ER da kun ét netkort i hans maskine - og det
SKAL virke. Jeg har selv kun ét netkort i min maskine, som er forbundet med
en switch som igen er forbundet med et adsl-modem - og det virker...

I øvrigt har vi OGSÅ prøvet at etablere forbindelsen direkte mellem hans
netkort i computeren og adsl-modemet - altså UDEN om switchen. Det hjalp
(heller) ikke.

Det mystiske er, at sync ER grøn.....jeg fatter det ikke.

So fuckin much for 'gør-det-selv'!

--
mvh. coqrouge[removethis]@softhome.net


"Ivar Madsen" <news-12-10-01@milli.dk> skrev i en meddelelse
news:a01hua.u8.1@new.milli.dk...
> Prøv at pil det andet netkort ud, så der kun er det ene netkort der skal
> bruges til internettet, fjern ALT der har med netværket at gøre, reboot,
> og få installeret netværket igen, det gjorde jeg, og det virkede.
>
> --
> Ivar Madsen



Jan Vestergaard (22-12-2001)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 22-12-01 11:12

"CR" skrev i en meddelelse:
> Jeg har netop været hjemme hos en bekendt for at hjælpe med at få hans BB
op
> at køre. Vi har simpelthen prøvet alt, men det virker ikke.

Da alle lamper lyser korrekt - så burde der være hul igennem....

Fjern alt igen - kobl derefter EN maskine på uden at lave noget lokalnet -
hvis den virker, så er det ikke forbindelsen, der er noget galt med - men
dit lokalnet !

Du kan nemt have brugt forkerte kabler (krydsede / ikke krydsede o.s.v) - og
så virker det ikke !

PC'erne skal være sat til at hente IP adressen automatisk - der må ikke være
kodet en IP-adresse ind fra det gamle netværk !

Ellers burde det virke rimelig nemt, hvis I husker at fjerne alt vedr.
netværk før I følger vejledningen til BB......

--

Med venlig hilsen
Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@jve.dk Web: www.jve.dk





CR (22-12-2001)
Kommentar
Fra : CR


Dato : 22-12-01 11:23

Vi har prøvet at fjerne alt i netværket og installere maskinen direkte til
ADSL-modemet med det MEDFØLGENDE kabel fra TDC. Så det med krydset /
ikke-krydset burde ikke have nogen betydning der - jeg vil da formode, at
det kabel, der fulgte med, er det rigtige...

Maskinen ER sat til at hente IP automatisk, og der er ikke nogen IP'er
indtastet noget sted.

Hvad kan vi ellers prøve?
--
mvh. coqrouge[removethis]@softhome.net

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse
news:3c245c7f$0$5498$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Fjern alt igen - kobl derefter EN maskine på uden at lave noget lokalnet -
> hvis den virker, så er det ikke forbindelsen, der er noget galt med - men
> dit lokalnet !
>
> Du kan nemt have brugt forkerte kabler (krydsede / ikke krydsede o.s.v) -
og
> så virker det ikke !
>
> PC'erne skal være sat til at hente IP adressen automatisk - der må ikke
være
> kodet en IP-adresse ind fra det gamle netværk !

> Med venlig hilsen
> Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
> Email: jan@jve.dk Web: www.jve.dk




Bjarke Hansen (22-12-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 22-12-01 11:29

"CR" <coqrouge[removethis]@softhome.net> skrev i en meddelelse
news:3c245f4a$0$62866$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>jeg vil da formode, at
> det kabel, der fulgte med, er det rigtige...


Det er det,, da der ER lys i 10 base-t på modemmet.



Jan Vestergaard (22-12-2001)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 22-12-01 11:47

Hmm - surt ;-(

Jeg har ikke flere bud - mit virkede rimelig smertefrit - men det hjælper jo
ikke dig.......

Prøv at flytte kablet fra modem til switch over i uplink-porten.....

De eneste problemer jeg havde blev løst ved at prøve de forskellige stik på
switchen.....

Det der følger med modem'et er krydset - og måske beregnet til brug uden
switch - men hvis du bruger switchen skal du må ske bruge et andet ?

Men det vil du kunne finde ud af ved at prøve en uplink-port i stedet !

--

Med venlig hilsen
Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@jve.dk Web: www.jve.dk

"CR" <coqrouge[removethis]@softhome.net> skrev i en meddelelse
news:3c245f4a$0$62866$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Vi har prøvet at fjerne alt i netværket og installere maskinen direkte til
> ADSL-modemet med det MEDFØLGENDE kabel fra TDC. Så det med krydset /
> ikke-krydset burde ikke have nogen betydning der - jeg vil da formode, at
> det kabel, der fulgte med, er det rigtige...
>
> Maskinen ER sat til at hente IP automatisk, og der er ikke nogen IP'er
> indtastet noget sted.
>
> Hvad kan vi ellers prøve?
> --
> mvh. coqrouge[removethis]@softhome.net
>
> "Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c245c7f$0$5498$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Fjern alt igen - kobl derefter EN maskine på uden at lave noget
lokalnet -
> > hvis den virker, så er det ikke forbindelsen, der er noget galt med -
men
> > dit lokalnet !
> >
> > Du kan nemt have brugt forkerte kabler (krydsede / ikke krydsede
o.s.v) -
> og
> > så virker det ikke !
> >
> > PC'erne skal være sat til at hente IP adressen automatisk - der må ikke
> være
> > kodet en IP-adresse ind fra det gamle netværk !
>
> > Med venlig hilsen
> > Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
> > Email: jan@jve.dk Web: www.jve.dk
>
>
>



Karsten Jensen (22-12-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 22-12-01 13:30


"CR" <coqrouge[removethis]@softhome.net> skrev i en meddelelse
news:3c245f4a$0$62866$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Vi har prøvet at fjerne alt i netværket og installere maskinen direkte til
> ADSL-modemet med det MEDFØLGENDE kabel fra TDC. Så det med krydset /
> ikke-krydset burde ikke have nogen betydning der - jeg vil da formode, at
> det kabel, der fulgte med, er det rigtige...
>
> Maskinen ER sat til at hente IP automatisk, og der er ikke nogen IP'er
> indtastet noget sted.
>
> Hvad kan vi ellers prøve?


Jeg havde nøjagtig samme problemer som du oprindelig beskrev. Jeg prøvede
alt - bortset fra at prøve et andet netværkskabel Og så var den der
pludselig. Så for mit vedkommende var det et defekt kabel.


--
/Karsten Jensen

Please remove "1" when replying by email.



Martin Højriis Krist~ (22-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 22-12-01 13:40

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse
news:3c245c7f$0$5498$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Da alle lamper lyser korrekt - så burde der være hul igennem....

Det er ikke en selvfølge.
Der kan godt være problemer på TDC's side uden at lamperne holder op med
at lyse grøn

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



CR (22-12-2001)
Kommentar
Fra : CR


Dato : 22-12-01 15:16

Ok, Martin, hvad vil du så anbefale, at vi gør mht. TDC? Når vi ringer til
dem, hvad skal vi så konkret sige til dem/bede dem om - for vi har haft talt
med dem adskillige gange, og hver gang beder de os om at pille nogle kabler
ud, sætte dem i igen, slukke modemet, tænde det igen, pille nogle kabler
ud........bla bla bla......same procedure!!!

Forslag?
--
mvh. coqrouge[removethis]@softhome.net

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3c24816e$0$17226$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Det er ikke en selvfølge.
> Der kan godt være problemer på TDC's side uden at lamperne holder op med
> at lyse grøn




Martin Højriis Krist~ (22-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 22-12-01 15:20

"CR" <coqrouge[removethis]@softhome.net> skrev i en meddelelse
news:3c2495f3$0$62881$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ok, Martin, hvad vil du så anbefale, at vi gør mht. TDC?

Snak med kundeservice bed evt om at blive ringet op af en af dem der
sidder og ringer ud.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



CR (22-12-2001)
Kommentar
Fra : CR


Dato : 22-12-01 21:18

Det ER jul!!! Det er jeg nu ikke i tvivl om. Ej heller er jeg længere i
tvivl om, at TDC HAR gode og dygtige medarbejdere! En meget rar TDC-mand har
åbenbart fulgt godt med i denne tråd og har efterfølgende kontaktet mig via
mail.

Og sørme om skidtet ikke virker nu! Det var den såkaldte Cisco Opret, der
skulle køres. Derefter var der hul igennem med det samme.

1000 tak til alle, som har bidraget med konstruktive forslag! Det viser
bare, at hvor der er vilje, er der vej

Merry Xmas!
--
mvh. coqrouge[removethis]@softhome.net
ICQ# 145032578





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste