hjælp til abit bp6
Fra : nik

Dato : 21-12-01 01:41

jeg har et abit bundkort bp6 er der nogle der ved noget om det og hvad er
den største cpu der kan sid på den på forhånd tak..

Fra : nik

Dato : 21-12-01 01:44

Fra : orbital

Dato : 21-12-01 20:35

On Fri, 21 Dec 2001 01:41:18 +0100, "nik" <tolin@tolin.dk> wrote:

>jeg har et abit bundkort bp6 er der nogle der ved noget om det og hvad er
>den største cpu der kan sid på den på forhånd tak..

abit serverne er nede i øjeblikket.

Men jeg vil mene at bundkortet er begrænset af, at det ppga (de
stoppede før 600 MHz). Du kan købe en adapter til fcpga coppermine
(eller 2 stk.). Den hedder oprindelig neo 370 hos www.powerleap.com
men sælges herhjemme af f.eks. www.danbit.dk der kalder den
cnv-cop-cel
http://www.danbit.dk/kat2002/0911.phtml

Du kan også lodde på bundkortet og klippe et ben af cpu'erne i henhold
til
http://www4.tomshardware.com/cpu/00q1/000229/index.html
og så spare denne konverter.

Hermed er det vel klart at grænserne går til 1100-1200 MHz. Dog kan du
ikke køre celeron 1200, der er tualatin, eller PIII tualatin.
Men 1200 MHz med en celeron900 kan du godt:9x133.
Forudsat at du bruger et grafikkort der finder sig i 89 MHz (hvilket
er 33 % OC). Det gør voodoo3 og nyere, samt alle radeon og de fleste
geforce.

Nyeste bios har op til 12x multiplier, og spænding kan du justere til
1.9 volt.

mvh

John

Fra : orbital

Dato : 22-12-01 09:02

glemte at skrive, at celeron II (600 - 1100) ikke kører i dual.
Det gør kun PIII. Eller du kan køre med een cpu.

mvh

John

Fra : Jan V

Dato : 22-12-01 18:48

"orbital" <johnknuhtsen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> glemte at skrive, at celeron II (600 - 1100) ikke kører i dual.
> Det gør kun PIII. Eller du kan køre med een cpu.
>
> mvh
>
> John

PIII kan køre med Dual på BP6, hvis du har 2 stk Neo'er samt modificerer
disse. Og så er det ikke engang helt sikkert. Prøv at kigge på www.bp6.com.

--
Jan

(Remove the cat in the emailadress to reach me)