Bios opdt.
Fra : cheesedealer

Dato : 20-12-01 17:43

Hej.

Jeg har et bundkort af typen: Soltek 56H5/H1-via Apollo MVP3+686A Socket7.

Er er nogen ide i at opdatere BIOS i den , når det øvrige hardware er af
samme ældre dato.

PH

Fra : orbital

Dato : 20-12-01 19:48

On Thu, 20 Dec 2001 17:43:07 +0100, "cheesedealer"
<phansson@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Er er nogen ide i at opdatere BIOS i den , når det øvrige hardware er af

nej

Problemer man løser med en bios opdaterering er typisk hardware
problemer (det er jo en hardware driver) som f.eks. harddisk grænse,
ata100 controller, tnt og geforce grafik, cpu post for hurtigere
cpu'er, osv

og så software: year2k f.eks.

mvh

John

Fra : cheesedealer

Dato : 20-12-01 20:32

"orbital" <johnknuhtsen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> On Thu, 20 Dec 2001 17:43:07 +0100, "cheesedealer"
> <phansson@mail.tele.dk> wrote:
>
> Problemer man løser med en bios opdaterering er typisk hardware

Tak for svaret. Så vil jeg ikke risikere en opdatering. Det kan jo gå galt.

Her er et yderligere et par spørgsmål:

Jeg har i de tre memory socket. h.h.v. 64 128 og 128 mb. Jeg kan se inde i
biosopsætningen at de alle er sat til 10ns.

Er der mulighed for at se hvor hurtige mine memoryer er uden at skulle have
dem hevet ud.

Kan der ske noget ved at jeg sætter de forskellige socket til andre
værdier. D.v.s. forsøger mig frem.

I Biosen er der følgende muligheder: 10ns, 8ns, normal, medium, fast og
turbo.

Ved nogen hvad de sidste dækker over.

På forhånd tak for svarene.

PH