Hvilket træ?
Fra : Marlene

Dato : 20-12-01 13:49

Hej.

Mon I kan hjælpe mig? Hvilket træ er dette? Billedet (som kan ses på
dk.binaer) er fra en slags
havebog, men ejeren kunne ikke helt huske, hvad det var - hun mente, at det
er en hupehensis(?).

På forhånd tak.

Mvh. Marlene.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-12-01 16:56

On Thu, 20 Dec 2001 13:48:54 +0100, "Marlene" <ryg@post12.tele.dk>
wrote:

>Mon I kan hjælpe mig? Hvilket træ er dette? Billedet (som kan ses på
>dk.binaer) er fra en slags
>havebog, men ejeren kunne ikke helt huske, hvad det var - hun mente, at det
>er en hupehensis(?).

Det ligner en form for paradisæble, og der findes da også rigtignok en
af slagsen som hedder Malus hupehensis. Men ifølge min bog har den
rosa knopper og hvide blomster.

Men jeg tror i hvert fald det er en form for paradisæble.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 21-12-01 10:23

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:sd242ucd2e4jfsf11ehfuv5eaqeskkac5c@4ax.com...
> [...]
> rosa knopper og hvide blomster.
>
> Men jeg tror i hvert fald det er en form for paradisæble.

Tak - så kom jeg det nærmere mod mit drømmetræ.......... Bare jeg vidste
præcist, hvad det er for et træ..... Viden om træer er desværre ikke min
stærke side!

Mvh. Marlene.

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 21-12-01 11:12

"Marlene" <ryg@post12.tele.dk> wrote in message
> Tak - så kom jeg det nærmere mod mit drømmetræ.......... Bare jeg vidste
> præcist, hvad det er for et træ..... Viden om træer er desværre ikke min
> stærke side!

Jeg har lagt et billede af Malus hupehensis på dk.binaer
Det er i hvert fald ikke det træ Marlene har.

PEJ

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-12-01 12:58

On Fri, 21 Dec 2001 10:23:06 +0100, "Marlene" <ryg@post12.tele.dk>
wrote:

>Tak - så kom jeg det nærmere mod mit drømmetræ.......... Bare jeg vidste
>præcist, hvad det er for et træ..... Viden om træer er desværre ikke min
>stærke side!

Hvis det er nok at det ligner ret meget så kig på de rødbladede
paradisæbler. De har blomster som ligner ret meget. F.eks sorten
Makamik eller Profusion
http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 01-01-02 14:10

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:jp862u0cvaqr8jtjmlomt82pdirgjad5pv@4ax.com...
> [...]
>
> Hvis det er nok at det ligner ret meget så kig på de rødbladede
> paradisæbler. De har blomster som ligner ret meget. F.eks sorten

Hej.

Nu har jeg endelig fundet frem til, hvilket træ det kan være. Du har ret;
det kan udmærket være "Profusion", som nemlig har røde blomster. "Scarlett",
"Liset" og "Royaltii" har også røde blomster; alle paradisæbletræer......

Mvh. Marlene.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-01-02 14:52

On Tue, 1 Jan 2002 14:10:12 +0100, "Marlene" <ryg@post12.tele.dk>
wrote:

> [...]
>"Liset" og "Royaltii" har også røde blomster; alle paradisæbletræer......

Glæder mig du fandt ud af det.
Mig bekendt er både Liset og Scarlet nogle ret nye sorter, så dem tror
jeg nu ikke det er, da det på billedet så _meget_ gammelt ud. Men det
kan da være jeg tager fejl...

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 02-01-02 10:25

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slf33u0jrs287qu7q9rgbbvs8c53279tg9@4ax.com...

> Glæder mig du fandt ud af det.
> Mig bekendt er både Liset og Scarlet nogle ret nye sorter, så dem tror
> jeg nu ikke det er, da det på billedet så _meget_ gammelt ud. Men det
> kan da være jeg tager fejl...

Tak for oplysningen............

Mvh. Marlene.