"Orange" dagpleje
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 20-12-01 11:01

Hej.

Vi vil gerne ha' datteren i dagpleje, men kun halvtid.

Hvad koster en sort dagpleje? Er der nogle steder på nettet hvor man
kan finde dem?

Mvh. Brian

--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : vagn torup

Dato : 20-12-01 18:55

Hej
Jeg formoder, du er klar over, at den slags er ulovligt
vh Rikke
Brian B. Christensen <bbc_ingenspamtak____@ibs-mtec.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:njd32uglop5iocm4rcio1gg4ht679drq13@4ax.com...

Fra : Betin@

Dato : 20-12-01 22:32

vagntorup@get2net.dk skrev...
> Hej
> Jeg formoder, du er klar over, at den slags er ulovligt
Tja men man kan jo komme til at stå i en situation hvor det er
nødvendigt.

Betin@

Fra : Ole Hedegaard

Dato : 26-12-01 20:05

> Tja men man kan jo komme til at stå i en situation hvor det er
> nødvendigt.

ØHHH Det er vel ikke ulovligt så længe dagplejeren betaler skat af sin
indtægt???
Vi var selv meget tæt på at finde en "ikke kommunal" dagpleje da vi ikke
kunne få passet vores datter i sommer - de priser jeg fik oplyst fra
forskellige i gruppen var 12 - 20 kroner i timen for "sort" dagpleje...
Alternativet er fritvalgsordningen hvor du ansætter en børnepasser med
tilskud fra kommunen...
MVH Tina
PS vi endte med at få en rigtig god kommunal dagpleje efter lang ventetid på
en vuggestueplads...

Fra : Torben Jørgensen

Dato : 11-03-02 09:54

Hej!

Vi har lige fået en datter, Cenia, og vi kan da blive tvunget til at finde
en alternativ pasning, da vi begge to arbejder på skift, og ingen familie
har der bor i nærheden. For vores vedkommende er regeringens mulighed for 1
års barsel ikke en mulighed da, vi så vil gå alt for meget ned i løn, og
simpelthen ikke ville have råd til det. Desværre er vi så uheldige at der
heler ikke i denne kommune er en pasningsmulighed om natten. Kalundborg har
stor industri, men vil intet gøre for deres børnefamilier

mvh

¨Torben Jørgensen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-03-02 10:43

Hej

Torben Jørgensen wrote:

> [...]
> heler ikke i denne kommune er en pasningsmulighed om natten. Kalundborg har
> stor industri, men vil intet gøre for deres børnefamilier

I vores kommune (Vejle) får man et tilskud på 1666,-/md hvis man
ansætter en ung pige i huset til pasning af børn i vuggestuealderen
(0-2år). Vores unge pige i huset får ca 3275,-/md + ATP + feriepenge.
Hun bor ikke hos os, men har man pladsen er der ikke noget i vejen for det.

Spørg på pladsanvisningen i din kommune om de har samme ordning - den er
officiel, men frivillig for kommunerne om de vil tilbyde den.

Kommunen oplyste os intet da vi blev skrevet op til institutionspasning,
men heldigvis fandt vi selv ud af at ordningen eksisterede.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk (also in english - auch in deutsch)

Fra : Ewok

Dato : 30-03-02 10:43

Hej jeg vil lige indskyde at hvis jeres arbejde er vigtigere end jeres barn
hvorfor fik i hende så?

det jeg vil siger er at idag skal sådan noget planlægges meget tidligt
faktisk allerede lige efter at graviditeten er begyndt.
Nu står i så her med et stort problem.
her er løsningen:

fruen tager 1 års barsel,
faren fortsætter på jobbet
i drosler forbruget ned måske er i nødt til at flytte.
og voila problemet er løst.

vi har stået i nogen lunde samme siteuation, og vi vuderede at vores børn
var vigtigere end noget andet, så vi sagde alle vores abbonnemanter op både
mobiltelefonen, sattelittv, bøger, blade, fritidsaktiviteter osv. kortsagt
lagde vores liv om så vi fik den nødvendige tid til at vores børn. i skulle
gøre det samme.

og hvis det er novo i arbejder på så har i penge nok.

moralen er: jeres børn er det vigtigste i verden, og natarbejde og børn er
ikke en god cocktail.

med venlig hilsen
Ken

Fra : Betin@

Dato : 30-03-02 22:24

kenalb@pc.dk skrev...
> og hvis det er novo i arbejder på så har i penge nok.
Det var dog en ualmindelig mærkelig konklusion!

> moralen er: jeres børn er det vigtigste i verden, og natarbejde og børn er
> ikke en god cocktail.
Der er da mange som kan få det passet ind i deres dagligdag.

Betin@

Fra : vagn torup

Dato : 31-03-02 16:07

Hejsa
Omend dit svar kan virke lidt bombastisk, så kan jeg kun give dig ret. Vi
lever også "på en sten" men har masser af tid til ungerne (4 stk). Vi har
hverken bil eller sommerhus, sparer rigtig mange penge ved at have
kummefryser og derfor kan købe stort ind med store rabatter. Vi bor i
lejebolig (4 værelser til 4.300 kr. pr mdr. inkl. varme og antenne og uden
boligsikring), bager selv brød og kager, køber/arver brugt tøj til ungerne,
holder ikke avis osv osv osv.
Vi føler ikke vi mangler spor, men at vi vinder en hel masse ved at være
sammen med børnene i stedet for at tjene en masse penge, vi dybest set
alligevel ikke har brug for.
MVH Rikke
Ewok <ikenalb@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca58869$0$39567$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Tine Andersen

Dato : 23-04-02 18:29

Kære Rikke

Hvad er det, der er ulovligt? At betale et menneske for at passe sit barn
til en pris de begge er enige om?

Det, der kunne være ulovligt, er, hvis passeren ikke opgiver indkomsten til
skattevæsenet. Men det kan da kun være et samvittighedsspørgsmål for
passeren.

Med venlig hilsen
Tine (der havde ung pige i huset i 15 mdr)

Fra : jan mogensen

Dato : 23-04-02 18:38

"Tine Andersen" <tine.andersen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> passeren.
>
> Med venlig hilsen
> Tine (der havde ung pige i huset i 15 mdr)

Hej Tine
Det ulovlige forkommer når du bliver arbejdsgiver
skal du tilbage holde a skat
DERFOR

Hilsen Jan Mogensen

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 24-04-02 11:16

[snip]
> Hej Tine
> Det ulovlige forkommer når du bliver arbejdsgiver
> skal du tilbage holde a skat
> DERFOR

Vil det sige jeg heller ikke må betale naboens knægt for at slå min
græsplæne, uden at jeg skal ha' hans frikort?

Michael

Fra : Iben Holst

Dato : 25-04-02 11:03

> Hej Tine
> Det ulovlige forkommer når du bliver arbejdsgiver
> skal du tilbage holde a skat
> DERFOR

Næ næ !! - der er du galt afmarcheret ....
Som ung i huset har man nemlig lov til at betale B-skat fremfor A-skat. Og
denne B-skat står pigen ene og alene med ansvaret for at få indbetalt.
Hertil kan arbejdsgiveren ikke stilles til ansvar på nogen måde !

Iben

Fra : vagn torup

Dato : 23-04-02 20:48

Hej
Jeg tror skattevæsenet vil være meget interesseret i at høre dine
synspunkter. Jeg er ikke sikker på, de er helt enige, som Jan også skriver.
MVH Rikke
Tine Andersen <tine.andersen@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hQgx8.1929$kp3.186528@news010.worldonline.dk...

Fra : jfjf jfjfj

Dato : 25-04-02 11:14

Iben har helt ret i, at der betales b-indkomst vedr privat pasning af børn.
Jeg arbejder indenfor området og det er børnepasseren, der selv har ansvaret
og ikke forældrene.

mvh
MP

Fra : Thomas Ellegård Borc~

Dato : 21-12-01 10:52

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men Kbh har i hvert fald en ordning hvor
kommunen betaler 70% af udgifterne til dagplejen - og samtidigt laver lidt
kontrol af hjem + dagplejemor. Det har vi været glade for.
Kan være din kommune har noget lignende. Det fede for os er at vi dermed får
søskenderabatten aktiveret for vores ældre barn.

mvh Thomas

"Brian B. Christensen" <bbc_ingenspamtak____@ibs-mtec.dk> skrev i en
meddelelse news:njd32uglop5iocm4rcio1gg4ht679drq13@4ax.com...

Fra : Niels Ull Harremoës

Dato : 01-01-02 20:54

Vi er i gang med det samme - det kræver en kontrakt med dagplejeren. Jeg er
lidt usikker på, hvad der mindst skal stå i en sådan kontrakt. Kunne I evt
sende eller poste en kopi af jeres kontrakt (selvfølgelig med navne,
adresser og cpr-numre fjernet)? Eller kender I et sted hvor man kan få en
standard-kontrakt?

MvH Niels Harremoës

Fra : Iben Holst

Dato : 12-03-02 11:33

Hej ...

> [...]
> sende eller poste en kopi af jeres kontrakt (selvfølgelig med navne,
> adresser og cpr-numre fjernet)? Eller kender I et sted hvor man kan få en

Vi har over 1 1/2 år haft haft 2 dagplejer/barnepasser/ung i huset ansatte
med tilskud fra kommunen. Vi fik henholdsvis 3200 og 3600 i tilskud om
måneden. Og gav dem så kost og logi oveni (sat til 2200 efter regel fra Told
og Skat).
Vi skulle bruge en standard kontrakt fra kommunen, som de selv fremsender,
når man beder om papirer om denne tilskudsordning.
De kommer ud og tjekker hjemmet fra øverst til nederst samt udendørsarealet
og hvis de finder noget uacceptabelt, får man ikke bevilling til tilskud før
det er udbedret. Det var meningen de skulle besøge vores hjem med mellemrum
når barnepasseren var begyndt (gælder også hvis barnet passes andre steder
end i hjemmet); første gang anmeldt og derefter nogle gange både anmeldte og
uanmeldte besøg. På 1 1/2 år har de været her 1 eneste gang udover de 2
gange før ansættelsen for dem begge, så det var ikke specielt
tilfredsstillende.
Så sådan foregår det i denne kommune.....

Iben