bsd performance?!
Fra : Toke Jansen Hansen

Dato : 19-12-01 19:10

hejsa, jeg har lidt gammelt hardware liggende som jeg skal have bygtet
noget freebsd server af.. jeg er dog i tvivl om hvad der sparker mest i
freebsd. Vil det være en pII 350mhz eller en celly 500mhz ?, resten af
maskinen blir ens...

venlig hilsen Toke..

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 19-12-01 19:38

On Wed, 19 Dec 2001 19:10:12 +0100, Toke Jansen Hansen wrote:
> [...]
> noget freebsd server af.. jeg er dog i tvivl om hvad der sparker mest i
> freebsd. Vil det være en pII 350mhz eller en celly 500mhz ?, resten af

Hvad er en "celly" ? Hvis du mener Celeron vil jeg gå efter den.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : Toke Jansen Hansen

Dato : 19-12-01 20:40

ok, bsd vil altså fortrække en hurtigere/mindre cache samt langsommere
bus ?, frem for meget langsom cache og hurtig bus ?
eller tænker du på noget andet når du anbefaler "celeronen" ;)
mvh Toke

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 19-12-01 22:06

Toke Jansen Hansen wrote:

> ok, bsd vil altså fortrække en hurtigere/mindre cache samt
> langsommere
> bus ?, frem for meget langsom cache og hurtig bus ?
> eller tænker du på noget andet når du anbefaler "celeronen" ;)

Skal du lave beregninger, er det formentlig rart med en stor cache -
men også med høj cpu-hastighed - hvilken der er hurtigst her, ved jeg
ikke - du må prøve dig frem eller lede efter benchmarks.

Skal du bruge den til filserver, firewall eller lignende, der kræver
megen IO er det bedst med den med størst bushastighed.

BSD er relativ ligeglad med hvilken CPU, du vælger - det er formålet
der dikterer det...

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
To alcohol!

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 19-12-01 22:18

On Wed, 19 Dec 2001 20:39:42 +0100, Toke Jansen Hansen wrote:
> ok, bsd vil altså fortrække en hurtigere/mindre cache samt langsommere
> bus ?, frem for meget langsom cache og hurtig bus ?

Nu skriver du ikke hvad din FreeBSD server skal lave. Jeg formoder det
er til hobby brug hvor det i praksis intet har at sige.

> eller tænker du på noget andet når du anbefaler "celeronen" ;)

Ikke andet end at jeg umiddelbart vil mene den er hurtigere end Pentium
II CPU'en.

Fra : Toke Jansen Hansen

Dato : 19-12-01 23:00

ok, jeg takker for svarene :)
et andet spørgsmål... er der nogen der har erfaringer med freebsd og den
nye athlon xp ?