Hvordan måle temperatur på cpu og andet?..~
Fra : Scorpio

Dato : 19-12-01 18:59

Jeg har hørt meget om at folk snakker om at nu er min cpu 57 grader. Men
hvordan måler I det egentligt?
Er det noget man ser i en bestemt program eller hvad?...

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-12-01 19:40

Scorpio skrev:

>Jeg har hørt meget om at folk snakker om at nu er min cpu 57 grader. Men
>hvordan måler I det egentligt?
>Er det noget man ser i en bestemt program eller hvad?...

Dit bundkort osv. skal understøtte det, du kan f.eks. bruge
Motherboard Monitor: http://mbm.livewiredev.com/

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Jean Pierre

Dato : 19-12-01 20:35

eller www.hmonitor.com

--
MVH Jean Pierre

Fra : Scorpio

Dato : 19-12-01 21:04

"Jean Pierre" <jp@aub.dk> wrote in message
> eller www.hmonitor.com

Den virker heller ikke...

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Jean Pierre

Dato : 19-12-01 20:36

Altså hvis dit board understøtter Hardware monitoring. Det gør de lidt ældre
og nye boards.

--
MVH Jean Pierre

Fra : Scorpio

Dato : 19-12-01 20:39

> Dit bundkort osv. skal understøtte det, du kan f.eks. bruge
> Motherboard Monitor: http://mbm.livewiredev.com

Hvordan kan jeg overhovedet vide om det virker på mit bundkort?
Jeg har et Asus, men det er specielt lavet til den føste af de computere som
kom i Aldi.
Min er altså 900MHz udgaven...

Jeg har prøvet at installere programmet, men det måler ikke noget...

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Jean Pierre

Dato : 19-12-01 22:19

*G* Aldi?!
Nåh men ind i BIOS og se om der er en funktion som hedder Hardware monitor
hvor du kan se spændinger og CPU temperatur. Hvis der ikke er det så bad
luck. Eller køleren af og termometer på :) (Er dog på helt eget ansvar og
nok aldrig prøvet før) "joke".

--
MVH Jean Pierre

Fra : Scorpio

Dato : 20-12-01 06:55

"Jean Pierre" <jp@aub.dk> wrote in message
> *G* Aldi?!

Ja, det er faktisk rigtig god og så var den billig på det tidspunkt.
Der var jo cd-rom brænder, 12x dvd, NVidia GeForce 2MX m. 32 mb ram, 128 mb
sd-ram, 900MHz P3, 2 usb på bagsiden, 2 usb på forsiden, 56k modem, Windows
ME og en masse andet.

Nu har jeg så bare Windows XP Pro. og 384 mb sd-ram...

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Jean Pierre

Dato : 20-12-01 11:33

Oki :) Vidste ikke man kunne købe computere der.