Tildeling af netværksdrev under Samba?
Fra : Bjarne Søby

Dato : 19-12-01 17:43

Har et problem....

Er nybegynder til Linux, så måske er det simpelt.

Har sat en RedHat 7.2 / Samba server op på en I386 server. Den virker fint
og det er muligt at tilslutte sig de oprette shares på denne fra Win 2000 /
XP arbejdsstationer.

Men når jeg forsøger at tilslutte et share fra en Win 98 arbejdsstation
gennem login-scriptet (net use x: osv. Osv.) virker det ikke, og jeg for en
fejlmeddelse.....

Er der nogen her der ved hvorfor?

Hilsen
Bjarne

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-12-01 17:49

"Bjarne Søby" <bjs@udc.hk.dk> wrote in message
>virker det ikke, og jeg for en
> fejlmeddelse.....
>
> Er der nogen her der ved hvorfor?

Måske står det i fejlmeddelelsen?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Gunner Poulsen

Dato : 20-12-01 14:41

Keep trying - det skal virke
Hvis du gør det rigtigt.

Gunner.

Niels Andersen skriver:

Fra : Jeppe Eg

Dato : 21-12-01 17:20

Bjarne Søby wrote:

> [...]
> gennem login-scriptet (net use x: osv. Osv.) virker det ikke, og jeg for en

I win95/win98/winME skal du logge ind på computeren (Din winmaskine) med samme
brugernavn(Og pass?) som den sambabruger du har oprettet på serveren. Måske
har det noget med det at gøre?

/Jeppe Eg