ny blæser
Fra : LaPPe

Dato : 19-12-01 06:04

Jeg har lige fået en ny blæser til min cpu køler.

Blæseren har to ledninger, der går ud i et stort, hvidt stik, hvorimod
cpublæseren har et normalt blæserstik.
Skal jeg til at lodde, så den nye blæser kan sættes til den rigtige
cpublæser på bundkortet - eller kan computeren godt starte op uden en blæser
på denne, så den nye blæser bare bliver sat direkte til strømforsyningen?

BTW.: blæseren skal blæse IND mod kølerlegemet, ikke? - og IKKE blæse luft
VÆK fra den, vel?

--
Mvh Lars Sørensen
Icq: 77929467

Fra : Per Kristensen

Dato : 19-12-01 08:56

Det kommer an på hvilken køler du har. De fleste fungerer bedst hvis man
blæser ind mod køleren, men enkelte er bedst hvis man suger. Det har vist
også noget at gøre med air-flowet i din maskine.

Fra : LaPPe

Dato : 19-12-01 14:28

"Per Kristensen" <pzk@netbankmors.dk> skrev i en meddelelse
> Det kommer an på hvilken køler du har. De fleste fungerer bedst hvis man
> blæser ind mod køleren, men enkelte er bedst hvis man suger. Det har vist
> også noget at gøre med air-flowet i din maskine.

Jeg har en coolermaster-køler...

--
Mvh Lars Sørensen
Icq: 77929467

Fra : Ultra

Dato : 20-12-01 13:49

Til langt de fleste kølere skal blæseren blæse luft ind på profilen.

/Ultra