Kan dette script modificeres?
Fra : Andreas

Dato : 19-12-01 03:06

Jeg har fundet nedenstående ganske fortrinlige script på html.dk og, på nær en
ting opfylder det meget nøje de krav jeg stiller.

Det fungerer på den måde at det indtastede username og password, lægges sammen
til en sammenhængende streng.

Hvis username er sommer og password er ferie bliver resultatet: sommerferie.

Og hvis resultatet matcher navnet på en .htm side i det domæne hvor scriptet,
bliver afviklet bliver den der indtaster username og password ledt derhen.

Men det jeg mangler er en mulighed for at route, folk hen til en forud defineret
side såfremt username og password ikke matcher en .htm side på domænet, i stedet
for den sædvanlige 404 side. Den ødelægger nemlig oplevelsen at selve det site,
hvorpå scriptet ligger.

Uden iøvrigt at gå i detaljer, er helhedsindtrykket foruden selve
funktionalieten af største vigtighed, og derfor er det vigtigt at folk der
indtaster forkert username og eller password, bliver ledt et sted hen, hvor de
på en forståelig måde bliver gjort opmærksom på at noget er gået galt.

Jeg er ikke overhovedet nogen ørn til script, så derfor håber jeg at der er en
derude som har en rigtig god ide til hvordan, nedenstående script kan
modificeres i henhold til ovenstående.

Hvis det viser sig at der skal et helt andet script til, så er det heller ikke
noget problem. Men de features det nedenstående script har, skal være tilstede.

Bl.a at jeg på forhånd kan bestemme hvem der kan komme ind, samt at det ikke er
muligt at se hverken username eller password i selve sourcen, som det desværre
var tilfældet med et par andre scripts jeg har prøvet i samme forbindelse.

Det skal lige til slut tilføjes at der ikke, i det nuværnede hotel jeg har
adgang til, er mulighed for at køre hverken asp, php eller lignende der jo kunne
løse mit lille problem så, det skal kunne lade sig gøre via script, og det tror
jeg egentlig også godt at det kan - jeg skal bare lige vide hvordan.

Så hvis en eller anden har en rigtig god ide, så vil jeg gerne høre nærmere.

Alle gode forslag modaget med kyshånd.

På forhånd tak for svarene.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">
<head>
<title>Skærmopløsning og størrelse på browservinduet</title>
</head>

<script type="text/javascript">
<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos http://www.html.dk -->
<!-- Start

function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + password+'.htm';
}

// Slut -->
</script>

<form method="post" action="ingen_javascript.htm"
onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login">
<pre>
Username: <input type="text" name="username">
Password: <input type="password" name="password">
</pre>
<input type="submit" value="log på"
onclick="CheckPassword();return false;">
</form>

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : find clausen

Dato : 19-12-01 09:09

On Wed, 19 Dec 2001 03:06:21 +0100, Andreas <nej@tak.dk> wrote:

> Alle gode forslag modaget med kyshånd.

Hvis du har adgang til at sætte en .htaccess
kunne det være en udmærket løsning ...

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Christian Doeleman

Dato : 19-12-01 09:43

"Andreas" <nej@tak.dk> skrev
> [...]
stedet
> for den sædvanlige 404 side. Den ødelægger nemlig oplevelsen at selve det

Intelligent Password Verification
http://tech.irt.org/articles/js062/

Intelligent Password Verification #2
http://tech.irt.org/articles/js075/

Samme idé som scriptet på html.dk, men lidt smartere...

Med venlig hilsen
Christian

Fra : Thor Larholm

Dato : 21-12-01 08:28

"Andreas" <nej@tak.dk> wrote in message
> [...]
hvor de
> på en forståelig måde bliver gjort opmærksom på at noget er gået galt.

Brug MD5 til at generere et hash af brugernavn+password og tjek om det er
det samme som det rigtige.

http://pajhome.org.uk/crypt/md5/

--
Thor Larholm