Hjælp mig med 'byg selv' flasher kabel
Fra : Dan Lund Sørensen

Dato : 19-12-01 00:08

Hej NG
Jeg har lige 'muret' et flasher kabel sammen, men kan nogen sige mig hvilke
benforbindelser der skal bruges til en Nokia 3310 V4.45 ?
Skal alle forbindelser bruges FBUS TX, FBUS RX, GND og MBUS - eller er det
nok med GND og MBUS ?
Jeg bruger DarkFlasherShell2 er det OK ?

Dan

Fra : CellKey.dk

Dato : 19-12-01 01:32

"Dan Lund Sørensen" <dls@kia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> nok med GND og MBUS ?
> Jeg bruger DarkFlasherShell2 er det OK ?

Hej Dan.

Har selv forsøgt med hjemmelavede datakabler, dog ikke flasher, uden held.
Men det er billigere og egentlig meget sjovt, hvis man har interessen for
elektronik.
Lav kablet med en form for adaptor, som på flasher-kablerne, (et PS/2 stik),
HUN i computer enden og HAN i telefon enden.
Så har du til alle telefonerne, hvis du køber et sæt med adaptorer til et
flasherkabel, som kan fåes i "løskøb".
Bagefter laver du så elektronik til et datakabel(mbus). Her kan du så lave
logoer + + + en masse andet, mens du bare skifter kabel og dette kan du
flashe med.

Kan godt finde noget info (billeder og diagrammer) til dig hvis du vil have
det.

--- --- ---
Cellkey.dk fjerner simlåsen på din nokia telefon.
3210 vibratorer installeres + de 2 ekstra spil i visse modeller.
Unlock, 70kr.
Vibrator i 3210 (ekstra spil) + unlock, 100kr
Området er københavn, mulighed for "udrykning" i københavn, for en meget
rimelig pris.
Du kan besøge vores hjemmeside, eller ringe på tlf. 24667883.

- CELLKEY.DK
--- --- ---

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-12-01 16:09

En der kalder sig "CellKey.dk" i stedet for sit rigtige navn skrev:

>Du kan besøge vores hjemmeside

cellkey.dk? Domænet er ikke registreret i DK-Hostmasters
whois-database?!

PS! Din signatur er ALT for lang, hold den venligst på 4 linier, og
indled den med "-- " som herunder.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Læs om netiketten på usenet: www.usenet.dk/netikette/
Læs om signaturer: www.usenet.dk/netikette/signatur.html

Fra : CellKey.dk

Dato : 20-12-01 10:29

> En der kalder sig "CellKey.dk" i stedet for sit rigtige navn skrev:
Jep!

> cellkey.dk? Domænet er ikke registreret i DK-Hostmasters
> whois-database?!
kan jeg gøre for at de er langsomme med registrering?

> PS! Din signatur er ALT for lang, hold den venligst på 4 linier, og
> indled den med "-- " som herunder.

Det skal jeg da nok fuldstændig selv bestemme, rigtigt eller forkert, er
faktisk ligeglad.
Har næsten ikke hørt andet end kritik fra dig, både til mig og alle andre.

En mand skriver at en telefon kan spores ned til 10x10 meter og du spørger
efter kilde.
Han har vel fået det af vide en af eller anden ven, du ville måske have
vennens navn?
hvis du spørger en dame om hvornår bussen går, hun svarer"10 over 13",
spørger du vel heller ikke hvor hun ved det fra?

Og til sidst, kan sgu godt linket til usenet, behøver du ikke at belære mig
om. Om jeg følger reglerne? måske, måske ikke. Men det har du ikke noget at
gøre med.
Send dine klager, I don´t care!

--

- CELLKEY.DK - som stadig ikke er oppe.
--- --- ---

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-12-01 12:10

CellKey.dk skrev:

>kan jeg gøre for at de er langsomme med registrering?

Nej, jeg undrede mig bare. Jeg ville ikke selv offentligegøre min
kommende hjemmeside/domæne før det var på plads - læs hvorfor
senere...

>Det skal jeg da nok fuldstændig selv bestemme, rigtigt eller forkert, er
>faktisk ligeglad.

Det er jeg ked af at høre, det ville gøre det meget nemmere for os
alle på usenet hvis folk bare gad at læse _lidt_ af det på
www.usenet.dk - og så evt. tage noget af det til sig.

Du vil helt sikkert også blive taget mere seriøst hvis du tager og
overholder netiketten, og det lyder som om du er ved at stable en
forretning på benene - så måske ville det være en god idé at overveje
det igen.

>Har næsten ikke hørt andet end kritik fra dig, både til mig og alle andre.

Dette er vist første svar på et af dine indlæg, jeg har ikke set dit
'navn' i gruppen før, men det kan selvfølgelig være du har skiftet
navnet ud.

> [...]
>efter kilde.
>Han har vel fået det af vide en af eller anden ven, du ville måske have

Ja og nej. Navnet kan jeg være lige glad med, men jeg må indrømme, at
jeg er RET overbevist om det ikke kan lade sig gøre med 10x10 meter,
som andre også har skrevet - derfor vil jeg gerne høre om kilden er
"en gut på gaden", "en udvikler hos et teleselskab" eller "en udvikler
af GSM-systemet". Du forstår hvad jeg mener ikke? Jeg kan ikke se hvad
der er galt i at spørge efter kilde? Det var absolut ikke ment som at
træde på ham, men rygter osv., det kan man altså som regel ikke bruge
til så synderligt meget.

>hvis du spørger en dame om hvornår bussen går, hun svarer"10 over 13",
>spørger du vel heller ikke hvor hun ved det fra?

Jeg tror altså du har misforstået mit andet indlæg.

>Og til sidst, kan sgu godt linket til usenet, behøver du ikke at belære mig
>om.

Det virker ikke til du har været forbi?

>Om jeg følger reglerne? måske, måske ikke. Men det har du ikke noget at
>gøre med.

Tja, jeg er en bruger som alle jer andre, og jeg ønsker her skal være
rart at være - og jeg ønsker egentlig også vi skal tale pænt til
hinanden. Jeg undrer mig over du farer sådan i flint fordi jeg undrer
mig over dit domæne endnu ikke er registreret i DK Hostmasters
database, specielt når du skriver "Du kan besøge vores hjemmeside".
Det er jo endnu ikke muligt...

1. Det kunne være du havde skrevet forkert, enten i din signatur eller
i registreringen.

2. Jeg ville aldrig selv reklamere for et website der ikke var oppe
endnu, af flere grunde. A. Det virker uprof. at siden endnu ikke
virker. B. Hvis andre vil lave ballade, så skynder de sig ind og
registrerer domænet hos en hurtigere registrant. Det er set sket på
usenet så sent som for en lille måned side.

>Send dine klager, I don´t care!

Jeg sender såmænd ikke noget, jeg spørger dig pænt om et par ting, og
du går helt i kryds?!

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Læs om netiketten på usenet: www.usenet.dk/netikette/
Læs om signaturer: http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html

Fra : CellKey.dk

Dato : 20-12-01 12:11

> Dette er vist første svar på et af dine indlæg, jeg har ikke set dit
> 'navn' i gruppen før, men det kan selvfølgelig være du har skiftet
> navnet ud.
Det er rigtigt, det har jeg.
Lad os lige holde hen en gang, dog var du glad for konkurrence, men der er
ingen grund til at vi bliver uvenner over min signatur eller hjemmeside.
Hvis du bare hjælper folk i stedet for at svare at min signatur er forkert,
ville det være bedre..

slut herfra.

--

- CELLKEY.DK -nej, stadig ikke oppe.
--- --- ---

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-12-01 12:36

CellKey.dk skrev:

>Det er rigtigt, det har jeg.

OK. Der kan du se hvor besværligt det er ikke bare at bruge sit
rigtige navn.

>Lad os lige holde hen en gang, dog var du glad for konkurrence,

Du tænker på mailen? Folk i gruppen her aner ikke hvad du taler om.
Ja - jeg mener der skal være fri konkurrence, og er modstander af at
lave prisaftaler - som i øvrigt er ulovlige!

>men der er
>ingen grund til at vi bliver uvenner over min signatur eller hjemmeside.

Jeg er ikke uvenner, jeg mener blot du opfører dig forkert - og det må
være i din egen interesse at udstråle seriøsitet ved at overholde
netiketten.

>Hvis du bare hjælper folk i stedet for at svare at min signatur er forkert,
>ville det være bedre..

Hvis du kigger igen, så var det et PS der handlede om din signatur, og
jeg spurgte ind omkring hjemmesiden da det undrede mig. Hvis du evt.
havde tastet forkert måtte det da også være i din interesse.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Jan

Dato : 21-12-01 16:11

> [...]
> whois-database?!
>
> PS! Din signatur er ALT for lang, hold den venligst på 4 linier, og

Underligt og unødvendigt indlæg...efter min mening!

Hilsen Jan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-12-01 16:53

Jan skrev:

>Underligt og unødvendigt indlæg...efter min mening!

Tja, jeg undrede mig som sagt over domænet - det kunne enten være
fordi det var en tastefejl (det måtte "Cellkey" da været interesseret
i at få rettet), eller også er domænet endnu ikke registreret.

Som jeg skrivet et andet sted, så skal man passe på med at gøre
reklame for en side der endnu ikke er registreret - jeg har tidl. set
andre der lige har fundet en hurtigere registrant, og snuppet domænet
foran den der havde lavet bestillingen først (altså hos en langsommere
registrant). Det kan "Cellkey" jo heller ikke være interesseret i.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Dan Lund Sørensen

Dato : 23-12-01 23:39

Jeg tror at det er bedst jeg holder mig fra indlæg. Sikken en masse der blev
ud af mit spørgsmål.

Dan

Fra : CellKey.dk

Dato : 28-12-01 02:50

"Dan Lund Sørensen" <dls@kia.dk> skrev i en meddelelse
og Lasse Hedegaard Skrev også noget i en meddelelse

> Jeg tror at det er bedst jeg holder mig fra indlæg. Sikken en masse der
blev
> ud af mit spørgsmål.

Hehe.. nej skriv bare endelig!

Lasse.
Hvad jeg hedder kan du være ligeglad med.
Jeg kunne hedde gamle ole i morgen, men jeg ville stadig være ligeglad om du
syntes at mit navn er besværligt at finde rundt i.

Det havde intet med prisaftaler at gøre. Mere som en "vejledende" pris.
Ligesom at en pakke smøger koster 33kr, kunne unlocking koste 100kr eller
hvad man nu blev enige om var fair, derved kunne vi med god samvittighed
hjælpe hinanden, uden at tro at vi hjælper konkurrenten og skader egen
forretning.

Om jeg opfører mig pænt, det tror jeg da nok!
Du er vist den eneste som flyver når man skriver mere end det "tilladte"
antal linier i signaturen eller starter med tre, i stedet for to
bindestreger.

Du bestemmer selv om du vil være for dig selv, eller der måske skulle komme
en lille smule orden i alle de unlockere som nu findes rundt i landet. Det
ville jo være en fed ide, hvis man kunne gå ind på unlock.dk og se et
danmarks-kort med forskellige mærker på, som viste hvor der lå en unlocker.
Derved kunne man nemt vælge, samt se udvalgte´s hjemmeside og
kontaktoplysninger. Ligesom et "unlocker-forbund".

Nok om det, god bag(h)jul og godt nytår!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-12-01 03:28

Hejsa!

>Lasse.
>Hvad jeg hedder kan du være ligeglad med.

Det kan jeg. Men hvis du vil tages seriøst af mig (og andre), så
bruger du dit rigtige navn. Men det er dit valg - det er korrekt.

>Jeg kunne hedde gamle ole i morgen, men jeg ville stadig være ligeglad om du
>syntes at mit navn er besværligt at finde rundt i.

Der er mange ting man kan vælge at være ligeglad med eller ej. Nogle
af tingene mener jeg er usmarte at være ligeglade med, du har måske
nogle andre holdninger - og det er du selvfølgelig velkommen til at
have, jeg har blot forklaret at jeg har nemmere ved at tage folk
seriøst hvis de bruger deres rigtige navn i stedet for at 'gemme sig'.

>Det havde intet med prisaftaler at gøre.

Nu skal jeg lige forstå dig ret, du mener ikke den mail du sendte til
mig havde noget med prisaftaler at gøre?

> [...]
>hvad man nu blev enige om var fair, derved kunne vi med god samvittighed
>hjælpe hinanden, uden at tro at vi hjælper konkurrenten og skader egen

Hmm, her er et udklip fra din mail (når du nu selv bringer det på
banen):
|I stedet for at vi har forskellige priser osv. hva så med at aftale en fast, fair pris?
|Kunden kan selv vælge "forhandler", efter område og indtryk.
|Jeg har den forståelse af at der bliver konkurreret om at have den
|billigste pris..? hvilket jo egentlig kun er dårligt for os selv, da
|priserne så egentlig vil falde mere og mere..?

Er det ikke at aftale en fast pris? (Hvilket er ulovligt)
Jeg har svaret dig pr. mail allerede - jeg vil ikke have noget med
sådan noget at gøre - af flere grunde.

>Om jeg opfører mig pænt, det tror jeg da nok!

Der er nogle retningslinier man bør overholde, når man bruger usenet,
det kaldes netikette - det er sådan set bare disse retningslinier jeg
så inderligt ville ønske at folk overholdte.

>Du er vist den eneste som flyver når man skriver mere end det "tilladte"
>antal linier i signaturen eller starter med tre, i stedet for to
>bindestreger.

Hvis folk har 3 bindestreger i stedet for 2, så har du vist aldrig
hørt et kvæk fra mig (jo, hvis folk har spurgt hvordan deres signatur
skal se ud). Har folk alt for mange linier i deres signatur (som dig),
så beder jeg dem rigtignok ændre det.

Men hvis signaturen var det eneste problem vi havde her i gruppen
omkring netiketten, så kan du være sikker på jeg ville nyde det i
stedet. Problemet er at nogle folk VIL overtræde netiketten/VIL opføre
sig dårligt/VIL spamme/VIL være på tværs.

>Du bestemmer selv om du vil være for dig selv, eller der måske skulle komme
>en lille smule orden i alle de unlockere som nu findes rundt i landet.

Orden? Uddyb venligst. Jeg har orden i simlock.dk, og det er fint for
mig. Jeg har hele tiden sagt, at folk helt frit kan handle hvor de
vil, det kaldes konkurrence - og sjovt nok, så har jeg en del flere
besøgende end andre (der er registeret hos Chart [1]), selvom jeg
rigtignok ikke er den billigste. Jeg håber/regner med det er fordi
mine kunder mener jeg er seriøs.

[1] http:/chart.dk/list_websites.asp?mode=kategori&kategori_id=332

>Det
>ville jo være en fed ide, hvis man kunne gå ind på unlock.dk og se et
>danmarks-kort med forskellige mærker på, som viste hvor der lå en unlocker.

Uenig... [forsættes...]

>Derved kunne man nemt vælge, samt se udvalgte´s hjemmeside og
>kontaktoplysninger. Ligesom et "unlocker-forbund".

....Jeg finder desværre en håndfuld af "unlockerne" i denne gruppe
ganske useriøse, og har absolut ikke tænkt mig at indgå et samarbejde
med disse.

>Nok om det, god bag(h)jul og godt nytår!

Lige over!

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : CellKey.dk

Dato : 28-12-01 04:48

> Det kan jeg. Men hvis du vil tages seriøst af mig
betyder ikke så meget.
> (og andre)
Hvem herinde tager ikke mig seriøst?

> bruger du dit rigtige navn. Men det er dit valg - det er korrekt.
ja, mit.

> [...]
> have, jeg har blot forklaret at jeg har nemmere ved at tage folk
> seriøst hvis de bruger deres rigtige navn i stedet for at 'gemme sig'.

gemmer mig ikke.
gemmer "fona, universal radio og alle andre firmaer sig, pga. et firmanavn?

> Nu skal jeg lige forstå dig ret, du mener ikke den mail du sendte til
> mig havde noget med prisaftaler at gøre?
Nej, ikke direkte. Bare en bedre service.

> Hmm, her er et udklip fra din mail (når du nu selv bringer det på
> banen):
Muligvis en forkert formulering fra mig, ville bare sætte lidt fællesskab i
gruppen, i stedet for at bruge tid på at rette folk for deres quoting og
signaturer.

> Er det ikke at aftale en fast pris? (Hvilket er ulovligt)
Intet er aftalt, et forslag måske, men nej, det er ikke at aftale en fast
pris.

> Der er nogle retningslinier man bør overholde, når man bruger usenet,
> det kaldes netikette - det er sådan set bare disse retningslinier jeg
> så inderligt ville ønske at folk overholdte.
Du kan jo ikke gøre noget ved det? andet end at rette på folk, så man skal
sidde og se på dine tøre indlæg med links til usenet´s hjemmeside, i stedet
for at læse et svar man kan bruge til noget.

> [...]
> stedet. Problemet er at nogle folk VIL overtræde netiketten/VIL opføre
> sig dårligt/VIL spamme/VIL være på tværs.

Andre VIL tro at de ved alt om dette sted. Andre VIL være den som skal
fortælle hvordan man skriver en post i en gruppe. Mens ÉN bestemt person
hellere retter på folk, i stedet for at hjælpe..!

> [...]
> besøgende end andre (der er registeret hos Chart [1]), selvom jeg
> rigtignok ikke er den billigste. Jeg håber/regner med det er fordi

Seriøs.? hvis jeg skulle have min telefon låst op, ville jeg da selvfølgelig
lede efter det nærmeste og billigste sted.
Kvalitet er der sgu ikke så meget at snakke om. Vi bruger alle de samme
programmer, kabler og metode. Ingen er bedre end andre og har man først låst
én telefon vellykket op, kan man også med de andre.

> Uenig... [forsættes...]
Dit problem.

> ...Jeg finder desværre en håndfuld af "unlockerne" i denne gruppe
> ganske useriøse, og har absolut ikke tænkt mig at indgå et samarbejde
> med disse.
Igen, dit problem.Du snakker så meget om at du og din forreting har det
godt. Hvordan tror du at du står når alle andre er samlet på en hjemmeside,
mens du står på din egen?
Hvilken søgemaskine bruger du? ja, den som har flest svar/muligheder.!

Syntes at de unlockere som nu læser dette og syntes at ideen er god, skulle
skrive til mig så vi kan få det til at ligne noget mere, end en forretning
som består af et skrivebord og en computer med et kabel i røven.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-12-01 12:23

CellKey.dk skrev:

>Hvem herinde tager ikke mig seriøst?

Skal ikke kunne sige det, og det er egentlig lige gyldigt. Jeg
fortæller dig hvordan JEG har det (og ved at andre, kan ikke sætte
navne på, og måske læser de ikke i denne gruppe) har nemmere ved at
tage folk der bruger deres rigtige navn seriøst.

>gemmer mig ikke.
>gemmer "fona, universal radio og alle andre firmaer sig, pga. et firmanavn?

Jeg tror ikke Fona ville skrive i nyhedsgrupperne uden at underskrive
med den pågældendes navn, tag f.eks. et kig på internetudbyderne,
størstedelen af indlæggene har navn på - heldigvis.
Men igen, det er op til dig, jeg forklarer dig bare hvordan nogle har
det - om du vil tage det til dig eller ej, det bestemmer du selv. Jeg
kan komme med mangle flere gode tips til at blive taget seriøst. Kig
f.eks. på mailadressen (du bestemmer selvfølgelig selv om du vil bruge
den). Ecstacy forbinder jeg ikke med et seriøst foretagende - sorry,
men sådan har jeg det altså - og kan ikke tro jeg er ene. At du vil
have jeg skal fortælle hvem der tænker på samme måde kan jeg ikke
hjælpe dig med, men jeg ville håbe (for din egen skyld), at du ville
tænke over det.

>Nej, ikke direkte. Bare en bedre service.

Nu snakker du uden om, men lad nu det være. Alle kan se sort på hvidt
hvad der står i den mail - en opfordring til en ulovlig prisaftale.
Hvis det ikke er det du mener, så forstår jeg ærlig talt ikke du
skriver det.

Du skrev:
|Jeg har den forståelse af at der bliver konkurreret om at have den
|billigste pris..? hvilket jo egentlig kun er dårligt for os selv, da
|priserne så egentlig vil falde mere og mere..?

Jeg læser igen dette som om, at du ønsker at aftale en pris, så prisen
ikke falder for meget. Det er netop dette der er ulovligt - sådan er
det nu engang.
Jeg måtte svare dig, at jeg ikke konkurrerede på den billigste pris,
og jeg ikke ønskede at være med i sådan en aftale.

>Intet er aftalt, et forslag måske, men nej, det er ikke at aftale en fast
>pris.

Et _forslag_ til at aftale en pris, ja. Men lad nu det ligge - du
vidste sikkert ikke det var ulovligt. Jeg fortalte dig det, og
fortalte også, at jeg så det som forkert at gøre (selvom det evt. var
lovligt), da det ikke kommer kunderne til gode.

>Du kan jo ikke gøre noget ved det?

Njoah, der begynder nu at ske noget i de tilfælde hvor der er tale om
spam, selvom Tele Danmark er RET sløve.

>andet end at rette på folk, så man skal
>sidde og se på dine tøre indlæg med links til usenet´s hjemmeside, i stedet
>for at læse et svar man kan bruge til noget.

Derfor FUTtes indlæg der handler om netikette oftest til
netikette-gruppen, netop fordi de ikke hører hjemme her. Desværre er
det vist de færreste herfra der kigger i netikette-gruppen, det burde
I gøre.

Tænk engang hvis der ikke skete noget hvis man røvede en bank - hey,
så kan alle gøre det! Så er der ingen penge til mig, når jeg går ned
og vil hæve 200,- torsdag eftermiddag - øv. Tænk hvis alle opførte sig
100% efter eget hovede i nyhedsgrupperne, så ville der være spam og
ikke til at holde ud at være - man ville ikke kunne finde relevante
indlæg nogle steder (fordi størstedelen er spam). Get it?

>Andre VIL tro at de ved alt om dette sted. Andre VIL være den som skal
>fortælle hvordan man skriver en post i en gruppe.

Der tager du fejl. Jeg ville ønske jeg ikke behøvede det, og hvis du
kigger på det, så beder jeg pænt folk om at tage et kig på hvordan man
opfører sig. Hvorfor kan man ikke tage det pænt når man får sådan en
opfordring? Jeg kan kun se én grund, fordi man godt ved man overtræder
netiketten og VIL være på tværs.

>Mens ÉN bestemt person hellere retter på folk, i stedet for at hjælpe..!

Jeg er ked af at fortælle at du tager fejl - jeg var MEGET gerne fri
for at henstille, men det bliver altså nok først den dag der kommer en
smule mindre spam i denne gruppe - og at handlen bliver flyttet dertil
hvor den hører hjemme. Hvorfor vil I dog ikke bruge de rigtige
grupper?

>Seriøs.? hvis jeg skulle have min telefon låst op, ville jeg da selvfølgelig
>lede efter det nærmeste og billigste sted.

Der er forskellige holdninger, det ville jeg ikke selv gøre, og det
valg træffer nogle af mine kunder også om.

>Kvalitet er der sgu ikke så meget at snakke om.

Du kan TRO jeg er uenig. Tænk på service, information osv...
Desuden er der folk der helt sikkert kører unlocking som en
sort-børs-bix - det må de selv om - jeg mener det er forkert, og jeg
lader igen kunderne vælge - det kaldes konkurrence. Kunderne køber ind
hvor de vil, og lad dem endelig om det.

>Vi bruger alle de samme
>programmer, kabler og metode. Ingen er bedre end andre og har man først låst
>én telefon vellykket op, kan man også med de andre.

No comments, men jeg kan fortælle dig, at jeg er uenig.

>Dit problem.

Unødig kommentar.

>Igen, dit problem.Du snakker så meget om at du og din forreting har det
>godt. Hvordan tror du at du står når alle andre er samlet på en hjemmeside,
>mens du står på din egen?

Det er irrelevant, I er velkomne til at gøre det, jeg vil ikke være
med, og jeg tror rent faktisk der er andre der heller ikke vil.
Selvfølgelig vil jeg ikke sige nej tak til at være på en liste over
folk der kan klare det (af samme grund har jeg registreret mig i div.
søgemaskiner). Men et "forbund" der har prisaftaler osv., nej tak -
ikke noget samarbejde til mig i den dur.

>Hvilken søgemaskine bruger du? ja, den som har flest svar/muligheder.!

Du tænker på chart-statistikken? Det er sådan set irrelevant om jeg
har færrest eller flest besøgende, jeg underbyggede blot min
kommentar. Om min forretning går godt eller skidt har egentlig ikke
noget med sagen at gøre - jeg skrev det blot for at du/andre måske
skulle tænke lidt over det. Hvis du mener jeg gør så meget forkert,
hvordan dævlen kan det så være det går så godt? (Du behøver ikke
kommentere, da det som sagt er lige gyldigt, men jeg synes du måske
kunne tænke over det).

>Syntes at de unlockere som nu læser dette og syntes at ideen er god, skulle
>skrive til mig så vi kan få det til at ligne noget mere, end en forretning
>som består af et skrivebord og en computer med et kabel i røven.

Du har lige skrevet, at det er det, og nu skriver du det ikke er det?
Eller du vil bare have det til at _ligne_? Men hvorfor få det til at
ligne noget, hvis det ikke er det?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : CellKey.dk

Dato : 30-12-01 21:47

> [...]

> navne på, og måske læser de ikke i denne gruppe) har nemmere ved at
> tage folk der bruger deres rigtige navn seriøst.
ligegyldigt? hvordan det. du siger da at en masse ikke tager mig seriøst! og
så må du da også vide hvem det er siden du ved det!

> [...]
> have jeg skal fortælle hvem der tænker på samme måde kan jeg ikke
> hjælpe dig med, men jeg ville håbe (for din egen skyld), at du ville
Har fået flere henvendelser, på den uge jeg nu har været her!

> Nu snakker du uden om, men lad nu det være. Alle kan se sort på hvidt
> hvad der står i den mail - en opfordring til en ulovlig prisaftale.
luk ..... med dit prisaftale lort. kan sidde og blive vild over alt det du
kan fyre af. du SKAL have det sidste ord med i tråden! Hjælp folk for
helvede! det er det vi gør herinde! ikke med signaturer og quoting, men med,
som gruppen hedder, dk.teknik.telefoni.mobil.unlock!

ikke en fast pris. en vejledende pris!

nu gider jeg ikke at læse mere af hvad du har skrevet. du fylder hele
gruppen med retningslinier, fordi du åbenbart ikke kan finde ud af at læse
trådene uden at de er 100% perfekte.
jeg skriver som jeg gør. bland dig udenom, du får mig i hvert fald ikke til
at ændre det!
og lasse, lad nu være med at spilde tiden på den her måde.. det er sgu for
dumt!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-12-01 22:37

Mads Poulsen skrev:

>ligegyldigt? hvordan det. du siger da at en masse ikke tager mig seriøst! og
>så må du da også vide hvem det er siden du ved det!

Jeg skriver at JEG har svært ved at tage folk der ikke bruger deres
navn seriøst (hvorfor dog ikke stå ved hvem man er, det virker som om
du har noget at skjule). Jeg ved at andre (måske ikke i denne gruppe),
har det på samme måde, og det er for din egen skyld jeg skriver det -
for jeg regner med du gerne vil tages seriøst af så mange som muligt?
Hvis det ikke er tilfældet, så glem det blot.

>At du vil
>Har fået flere henvendelser, på den uge jeg nu har været her!

Det er da fint nok, men igen - jeg tror altså flere vil tage dig
seriøst hvis du stod ved dit navn. Det er op til dig selv, og det er
ikke nogen konkurrence om hvor mange henvendelser du eller jeg kan få
- jeg kommer blot med et forslag om at bruge dit eget navn.

>luk ..... med dit prisaftale lort.

Det er sørme et argument der holder...
Du bringer selv prisaftalen på banen, men når jeg fortæller dig at det
er ulovligt, så skal jeg pludselig holde min bøtte med det?

>kan sidde og blive vild over alt det du
>kan fyre af. du SKAL have det sidste ord med i tråden!

Ikke nødvendigvis, men jeg er uenig, og det skriver jeg jeg er -
selvfølgelig.

>Hjælp folk for helvede!

Der er ingen grund til at bande. Her må jeg også indrømme at jeg tager
folk der snakker pænt mere seriøst - tag det til dig eller lad være.

>det er det vi gør herinde!

Ja, bl.a. Du kan præcis se hvad gruppen skal bruges til her:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.teknik.telefoni.mobil.unlock

Og der står bl.a.:
|Enhver form for køb/salg/bytte annoncering er uønsket, og
|henvises til markedsgrupperne. Såvel private som
|kommercielle reklamer er uønskede, og henvises til dk.marked.*

Det er det jeg kæmper mest for bliver flyttet til de rigtige grupper.

>ikke med signaturer og quoting, men med,
>som gruppen hedder, dk.teknik.telefoni.mobil.unlock!

Ja, snak om unlocking - det er korrekt - ikke handel.

>ikke en fast pris. en vejledende pris!

Well, "fast pris" var nu dine egne ord:
> [...]
|hvilket jo egentlig kun er dårligt for os selv, da priserne så egentlig vil falde mere og mere..?

Du skriver også, at det netop er fordi du ikke ønsker prisen skal
falde. Hvis du mener noget andet, så forstår jeg ikke du har skrevet
det.

Hvis vi aftaler en vejledende pris og jeg ikke bruger den, hvad har vi
egentlig så aftalt? Jeg kan ikke gennemskue det.

Det er producenter der fastsætter vejledende priser. Det kan f.eks.
være OBH der siger den vejledende pris på deres brødrister er 199,-.
Det betyder bare ikke, at man nogle steder kan finde den til andre
priser. Der er ikke nogen der 'producerer' SIM-låse, hvem skal
fastsætte en vejledende pris? Og selvom der evt. blev sat en pris, så
kan man frit vælge om man vil holde sig til den, hvad skulle idéen så
være? Priskonkurrencen (og konkurrence i al almindelighed) vil stadig
være der, og det er åbenbart priskonkurrencen du vil have afsluttet,
det var det du skrev.

>nu gider jeg ikke at læse mere af hvad du har skrevet. du fylder hele
>gruppen med retningslinier, fordi du åbenbart ikke kan finde ud af at læse
>trådene uden at de er 100% perfekte.

Jeg prøver ofte at FUTte (flytte tråden) til news:dk.admin.netikette -
desværre er det meget sjældent at folk FUTter med.

>jeg skriver som jeg gør. bland dig udenom, du får mig i hvert fald ikke til
>at ændre det!

Jeg er bange for at Get2net gerne vil have deres brugere skal
overholde netiketten.

>og lasse, lad nu være med at spilde tiden på den her måde.. det er sgu for
>dumt!

Det er da for dumt ikke at overholde den netikette der nu engang er
aftalt for at gøre usenet et så rart sted at være som muligt.
http://www.usenet.dk/netikette/
http://www.usenet.dk/netikette/forklaring.html
http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html

PS! Af ren nysgerrighed, hvornår har du fået oprettet dit domæne, og
hos hvem? Jeg kan stadig ikke se det hos DK-Hostmaster, og der står de
opretter domæner hver dag på deres drifts-side.

FUT: dk.admin.netikette

venligst,
Lasse Hedegaard