Isolering med flamingo
Fra : Gert

Dato : 19-12-01 00:00

Hejsa

er det stadig lovligt at isolere med flamingo plader??

jeg har fået "klørene" i en pæn stor stak og pønsede lidt på at bruge det
til at isolere skrå vægene på loftet (der er ubenyttet)
men inden jeg slæber hele stakken der op ville jeg lige sikre mig at man må
tænker på brand fare

med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

http://www.gert.r.m.bornholmer.dk

Fra : Peder Kjær Laustsen

Dato : 20-12-01 21:24

det er ikke lovligt at isolere vægge og loft med flamingoplader, de er meget
brandfarlige. De må bruges til isolering under betongulve.

Peder

Fra : Gert

Dato : 20-12-01 22:57

"Peder Kjær Laustsen" <p-kl@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> det er ikke lovligt at isolere vægge og loft med flamingoplader, de er
meget
> brandfarlige. De må bruges til isolering under betongulve.
>
> Peder

Takker for svaret

mente nok jeg havde hørt at man ikke måtte bruge det mere,
ævs så er der jo ik andet for end at jeg må bide i det sure æble og bruge
det kradsende Rockwool eller glasuld :-/
og så er det jo godt at jeg på et senere tidspunkt skal støbe gulv i spise
stuen, så flamingoen ikke er helt spildt

Med Venlig Hilsen
og God Jul

Gert Ringholm Møller

Fra : Bo Jensen

Dato : 22-12-01 22:24

> [...]
meget
> brandfarlige. De må bruges til isolering under betongulve.

Hej.

Måske ikke helt korrekt. Brændbare isoleringsmaterialer - og dermed
styropor - må i flg. bygningsreglementet benyttes på ydervægge forudsat, at
de dækkes af et klasse1 materiale såsom gips. De må derimod ikke bruges i
lofter.

Mvh
Bo