Hvor meget RAM?
Fra : Søren Friis

Dato : 18-12-01 22:03

Hejsa!

Jeg har lige fyret mere RAM i min server... Jeg har imidlertid ikke nogen
skærm på og kan derfor først bruge den efter den er startet og jeg kan SSH'e
til den.
Hvordan ser jeg hvor meget RAM den bruger... eller om den har fundet de nye
moduler?
Før var der 1 stk 64 MB
Nu er der 1 stk 64 og 2 stk 32 MB (i alt 128 MB)

Mvh Søren
(Ps... RedHat Linux 7.1)

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 18-12-01 22:06

Søren> Hejsa! Jeg har lige fyret mere RAM i min server... Jeg har
Søren> imidlertid ikke nogen skærm på og kan derfor først bruge den
Søren> efter den er startet og jeg kan SSH'e til den. Hvordan ser
Søren> jeg hvor meget RAM den bruger... eller om den har fundet de
Søren> nye moduler? Før var der 1 stk 64 MB Nu er der 1 stk 64 og 2
Søren> stk 32 MB (i alt 128 MB)

Søren> Mvh Søren (Ps... RedHat Linux 7.1)

Enten med top eller free eller kigge i /proc/meminfo

I top kigger du efter flg:
Mem: 513712K total

I free ser det sådan ud:

22:05 simpsons@bart% free ~
total used free shared buffers cached
Mem: 513712 315464 198248 0 36940 151032
-/+ buffers/cache: 127492 386220
Swap: 265032 0 265032

Jeg har 512MB i min maskine.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Søren Friis

Dato : 18-12-01 22:26

Takker