TDC Bredbånd (modem) - tilslutte 2 PCer u.~
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 18-12-01 20:15

Ifølge TDC skal man købe en switch, hvis man vil koble flere computere
til deres almindelige ADSL-modem - er det korrekt, eller kan man spare
switchen, hvis man ikke er interesseret i at lave netværk mellem de to
computere?

vh
Lars

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-12-01 20:15

In article <6p4v1u4u8bq2fu44veictcqbfr3fmv7mg1@4ax.com>, lcj@wanadoo.dk wrote:
> [...]
> til deres almindelige ADSL-modem - er det korrekt, eller kan man spare
> switchen, hvis man ikke er interesseret i at lave netværk mellem de to

Hvordan ville du slutte begge til modemmet?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Haste makes waste.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 18-12-01 20:35

On Tue, 18 Dec 2001 19:15:26 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Hvordan ville du slutte begge til modemmet?

Aner det ikke - det er derfor jeg spørger...

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-12-01 20:44

In article <gj6v1ucliqsefns1armeq41n3ch4vrpd4l@4ax.com>, lcj@wanadoo.dk wrote:

> Aner det ikke - det er derfor jeg spørger...

Der er kun et stik på modemmet, så går jeg ud fra at svaret giver sig
selv.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Writing is turning one's worst moments into money.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 18-12-01 21:26

On Tue, 18 Dec 2001 19:43:52 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Der er kun et stik på modemmet, så går jeg ud fra at svaret giver sig
>selv.

Hvis jeg havde vidst det, så ja. Men det gjorde jeg ikke.....(tak for
svaret alligevel)

vh
Lars

Fra : Thomas Olesen

Dato : 18-12-01 20:49

On 18 dec 2001 wrote:

> Aner det ikke - det er derfor jeg spørger...

Hvilken TDC Bredbånd løsning har du? - PPPoE eller RFC1483 bridged?

--
Thomas Olesen

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 18-12-01 21:27

On 18 Dec 2001 19:48:56 GMT, Thomas Olesen
<thol_spamspameggandnospam_@mail.dk> wrote:

>Hvilken TDC Bredbånd løsning har du? - PPPoE eller RFC1483 bridged?

Det ved jeg ikke - det er ikke købt endnu. Men det er basismodellen,
som de sælger i øjeblikket (uden router og alt det der). Vi skal bare
have to computere sat til (så billigt som muligt)

vh
Lars

Fra : MuffDiver

Dato : 18-12-01 21:30

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til deres almindelige ADSL-modem - er det korrekt, eller kan man spare
> switchen, hvis man ikke er interesseret i at lave netværk mellem de to

Jeg har TDC bredbånd med 2 dynamiske ip adr. og en 8 ports/ 1 krydset HUB og
2 pc´er.
Jeg har sat det sammen på følgende måde : Netkabel fra ADSL Modem ind i
krydset port på hubben og de 2 pc´er sat til hubben på normal vis via
netkabler.Nu kan jeg gå på nettet på samme tid med begge pc´er og hvis du
ikke vil have netværk mellem de 2 pc´er skal IPX og Netbeui protokollerne
fjernes i "Andre computere"

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-12-01 21:29

> [...]
> til deres almindelige ADSL-modem - er det korrekt, eller kan man spare
> switchen, hvis man ikke er interesseret i at lave netværk mellem de to

Som du har fået at vide er der kun et stik - så du skal have noget, der kan
"lave flere stik" .....

TDC sælger så en switch - men det kan ligeså godt være en hub eller anden
måde, at gøre det på !

Men der skal noget til !

Email: jan@jve.dk Web: www.jve.dk

Fra : JK

Dato : 19-12-01 09:11

> [...]
> til deres almindelige ADSL-modem - er det korrekt, eller kan man spare
> switchen, hvis man ikke er interesseret i at lave netværk mellem de to

Installer et "internet-delingsprogram" (f.eks. WinRoute - WinProxy -
WinGate) -på den ene PC - som så (desværre) SKAL være tændt, før det vil
kunne du' på din anden computer.

kræves:
1 netkort i hvér PC + 1 krydset kabel.

/JK

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 19-12-01 16:59

On Wed, 19 Dec 2001 09:10:39 +0100, "JK" <dempsey@email.dk> wrote:

>Installer et "internet-delingsprogram" (f.eks. WinRoute - WinProxy -
>WinGate) -på den ene PC - som så (desværre) SKAL være tændt, før det vil
> [...]

Jamen så kan det jo lade sig gøre. Tusind tak for hjælpen, der sparede
vi lige 400 kr. (eller 700 kr., hvis TDC skulle sælge switch'en.....

vh
Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-12-01 20:15

> Jamen så kan det jo lade sig gøre. Tusind tak for hjælpen, der sparede
> vi lige 400 kr. (eller 700 kr., hvis TDC skulle sælge switch'en.....

Den ene maskine skal have 2 netkort.
En til modemet og en til den anden maskine

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket