få indhold i listebox over i en tekst fil
Fra : Nano**

Dato : 18-12-01 20:03

jeg er i gang med at lave et program, som kan tage en liste feks. over film
i en tekstfil, føre dem hen i en listebox, sortere og tilbage i filen igen.
Det eneste problem jeg har nu er at få den sorterede data tilbage igen.
Hvordan?

Fra : Henrik Jensen

Dato : 18-12-01 21:37

> Det eneste problem jeg har nu er at få den sorterede data tilbage igen.
> Hvordan?

Det kan gøres på denne måde:

Dim x as Long

x = 0
Open Filmlist.txt For Output As #1 ' Filmlist.txt er den fil du
vil skrive til

While x <> List1.ListCount ' List1 er den listbox du
vil læse fra
Print #1, List1.List(x)
x = x + 1
Wend
Close #1

--

Venlig hilsen / Best regards

Henrik

Fra : Nano**

Dato : 18-12-01 22:23

ja det ser ud som om det virker men når jeg åbner tekstfilen bagefter er de
stadig usorteret, her er hvad jeg har skrevet: hvad er der galt?
Private Sub Command1_Click()
Dim x As Long
CommonDialog1.ShowSave
x = 0
Open "CommonDialog1.FileName" For Output As #1
While x <> List1.ListCount
Print #1, List1.List(x)
x = x + 1
Wend
Close #1
End Sub

Private Sub Command3_Click()
List1.Clear
CommonDialog1.ShowOpen
Open CommonDialog1.FileName For Input As #1
Do While EOF(1) = False
Line Input #1, Navn
List1.AddItem Navn
Loop
Close #1
End Sub

Fra : Henrik Jensen

Dato : 19-12-01 00:01

"Nano**" <lhjensen64@Qhotmail.com> skrev i en meddelelse
> ja det ser ud som om det virker men når jeg åbner tekstfilen bagefter er
de
> stadig usorteret, her er hvad jeg har skrevet: hvad er der galt?

Din kode virker fint, du skal bare sætte Sortet-property til "True" på
listboxen.

--

Venlig hilsen / Best regards

Henrik

Fra : Carsten Suurland

Dato : 18-12-01 22:37

Hej Nano

Hvis du udelukkende anvender listbksen for at få sorteret dine værdier, så
vil jeg da foreslå, at du bruger en rigtig sorteringsalgoritme i stedet for
en listboks...

kik her:
http://www.devx.com/premier/mgznarch/vbpj/1995/5may95/algorith.pdf

/Carsten Suurland