Få controllen "overført" - ActiveX
Fra : Vestergaard

Dato : 18-12-01 17:06

Halløj

Jeg er netop gået i gang med at lave min første ActiveX control. Den skal
bruges i MS Access forms.
Den skal, selvfølgelig, have nogle properties, og en af dem skal være
"Source". Den skal bruges til at angive fra hvilken textbox Font og Text
skal overføres fra.
Hvis man bare ville have lavet det i VB havde det set sådan her ud:

Set Picture1.Font = Text1.Font
Picture1.Print Text1.Text

....hvor Text1 er den kontrol man skal skrive i property'en "Source", og
Picture1 er en kontrol i min ActiveX Control.

Nu vil jeg bare gerne have noget hjælp med hvordan man overfører det der
bliver skrevet i propertyen "source".

Alt hjælp kan bruges, fordi jeg ved stort set intet om ActiveX, fordi som
sagt er det min første.

På forhånd tak
Jacob S. V.

Fra : Carsten Suurland

Dato : 18-12-01 21:36

Hej Jacob

Der er flere måder at gøre det på, men du bør nok ikke overføre en reference
til et tekstfelt til din ActiveX kontrol... det er ikke "pænt".

Du bør i stedet oprette en property at typen StdFont (eller lignende), samt
en property at typen String.

F.eks: (i din ActiveX kontrol)

Private mvarText As String

Public Property Set Font(NewFont As StdFont)
Set Picture1.Font = NewFont
UpdateMyControl
End Property

Public Property Let Text(Byval NewText As String)
mvarText = NewText
UpdateMyControl
End Property

Private Sub UpdateMyControl()
Picture1.Cls
Picture1.Print mvarText
End Sub

/Carsten Suurland

Fra : Vestergaard

Dato : 19-12-01 14:54

Mange tak for det hurtige svar, men problemet er at det egentlig kun var et
simpelt eksempel jeg brugte.
Jeg bliver nødt til at lade brugeren af ActiveX'en kunne vælge/skrive
hvilken kontrol teksten skal komme fra, da det er til brug i en database med
mange, mange poster, så man kan ikke bare skrive den tekst der skal bruges,
da den varierer fra post til post.

Den skal faktisk vende tekst på hovedet, og jeg kunne nemt gøre det med en
picturebox, men jeg kunne ikke finde i Access. Hvis der er en der ved om der
findes en picbox i Access, er jeg taknemmelig.

Jacob S. V.