Tak Gud;
Fra : Erik Larsen

Dato : 18-12-01 16:22

Lad os næven alt det Gud gør for den danske Økumeniske fældesskab i Danmark,
"

". Amen!

Erik L

Fra : Live4Him

Dato : 18-12-01 17:26

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
> Lad os næven alt det Gud gør for den danske Økumeniske fældesskab i
Danmark,
~~~~~~~~~~~~
Kære Erik.
Du nævner meget om økumenisk fællesskab, men hvad er det ? Kan du ikke komme
med en beskrivelse af hvad det er, og hvilken betydning det har, samt hvem
der har "opfundet" det. På forhånd tak.

jørgen.

Fra : Erik Larsen

Dato : 18-12-01 22:41

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
komme
> med en beskrivelse af hvad det er, og hvilken betydning det har, samt hvem

Den Økumeniske kirke er en aftale mellem alle kirkesamfund, Apstolsk, Pinse,
Baptist folkekirken. Aftalerne kan læses i Lima-aftalen og i Nyborg
aftalerne. (jeg vil prøve at finde aftalerne på nettet)

Kirkelederne, præsterne forkynder 2 forskellige evangelier; Et hjemme i
deres respektive kirkesamfund, fordi de er jo baptister, pinsefolk,
folkrkirkefolk osv. Men ved deres sammenkomster er der er mere afslappet
forhold, man diskutere ikke dåb, heligåndens dåb, nådegaverne, åndelige
tjenester osv, fordi alle skal være et` i samme tro og evangeliet SKAL
indrettes efter denne nye tro, og Gud er den sidste der bliver spurgt.

Her er et par sider hvor formål og hensigt er beskrevet!

http://www.folkekirken.dk/Interchurch/mkrdan/links.htm

http://www.interchurch.dk/mkrdan/oikumeni.htm

http://www.kirken-paa-nettet.dk/doc-k/

http://www.baptistkirken.dk/andre.html

Erik L

JohÅb 18 (4)

Fra : Carsten P Nielsen

Dato : 20-12-01 11:42

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>alle skal være et` i samme tro og evangeliet SKAL
> indrettes efter denne nye tro, og Gud er den sidste der bliver spurgt. >

Uha, da da... SKAL indrettes...
Vil du uddybe, hvorfor Gud er den sidste der bliver spurgt? Hvorfor - og
hvad mener du?
Venlig hilsen Guldborg

Fra : Erik Larsen

Dato : 20-12-01 15:53

"Carsten P Nielsen" <cpn@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Uha, da da... SKAL indrettes...

Ja skal indrette sig under den evangelie der forkynder fælleskirkelig
forening, elles får du det ikke godt i deres kirker. Tag f.eks. LO og
Trosbevægelsen som lige frem uddriver medlemmer der ikke vil eller kan
forstå denne frafald fra Guds Ord til et mere fældeskirkelige tollerange af
Guds Ord hvor dele af evangeliet forsvinder til fordel for fældesskabet.

> Vil du uddybe, hvorfor Gud er den sidste der bliver spurgt? Hvorfor - og
> hvad mener du?

Jeg mener; spurgte man Gud om lov til at omskrive sandhedens evangeliet til
et mere for alle kirker acceptabel evangelium, vil Gud så afgjordt sigt "
Nej; Jeg har talt og det jeg har talt står jeg fast ved ".

Det er menneskerne i den Økumeniske fældeskirkelige samfund der forandre
evangeliet om omvendelse, dåb, nadver og tjenester, Gud kan ikke.

Erik L