Java-plugin til mandrake
Fra : Rune

Dato : 18-12-01 15:04

Hej NG!

Så er jeg på banen med et nyt spørgsmål!
Jeg har fornyligt indstalleret Mandrake 8.1 for første gang.
Nå jeg med min browser går ind på en side med Java, siger den at jeg skal
downloade et Java-plugin. Det er til at forstå, men det har den nu
førsøgt 3 gange. Den går automatisk igang med at hente, hvorefter den
indstallerer det automatisk. Det virker bare ikke!
Hvad så???

Rune Zimmermann

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-12-01 15:10

"Rune" <rune@spiffer.dk> writes:

> [...]
> førsøgt 3 gange. Den går automatisk igang med at hente, hvorefter den
> indstallerer det automatisk. Det virker bare ikke!

Hvilken browser bruger du?
Ellers kan du downloade JRE fra www.sun.com

Martin

Fra : Rune

Dato : 18-12-01 15:11

Jeg bruger normalt den der hedder Galeon, men det er det samme hvis jeg
bruger Mozilla.

Rune

I artikel <m3adwgd3g0.fsf@schultz.adsl.dk>, skrev "Martin Schultz"

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-12-01 15:29

"Rune" <rune@spiffer.dk> writes:

> Jeg bruger normalt den der hedder Galeon, men det er det samme hvis jeg
> bruger Mozilla.

Hmm Jeg ved ikke rigtigt hvordan den slags fungere i mozilla men download
JRE rpm/tar filen her fra http://java.sun.com/j2se/1.3/jre/

Den vil få det til at fungere.

Martin

Fra : Michael Knudsen

Dato : 18-12-01 16:03

Rune wrote:

> førsøgt 3 gange. Den går automatisk igang med at hente, hvorefter den
> indstallerer det automatisk. Det virker bare ikke!
> Hvad så???

Log ind som root og gør det (ikke noget med 'su'. Du skal logge rigtigt
ind-) Så virker det.

P.S. Jeg har oplevet, at Mozilla 0.95 og Galeon bygget på denne fryser
nogle dage efter, at man har installeret java. Jeg bruger netscape, hvis
jeg får brug for java.

-> Michael Knudsen

Fra : Rune

Dato : 18-12-01 16:15

Smukt! Det var lige det der skulle til!
Takker!

Rune

I artikel <3C1F5AB4.40000@imf.au.dk>, skrev "Michael Knudsen"

Fra : Thomas Møller

Dato : 18-03-02 10:35

Hejsa
Jeg havde samme problem.
Jeg åbnede en bash og lavede en su til root.
Derefter start jeg mozilla op med "mozilla &"
Jeg gik derefter ind på siden der manglede java plugin'et,
og den spurgte om eg ville download den.
Jeg sagde ja til dette og så virkede det bagefter,
også som bruger.

Jeg tror det er et rettigheds problem.

Thomas