Krydset eller lige kabel
Fra : J.S.

Dato : 18-12-01 06:47

Kablet fra adsl modem til computer skal det være krydset eller lige.
Vi kan ikke komme på internet, så jeg har mistanke til kablet.
Netkortet lyser grønt, men det virker ikke
Netkortet er installeret til dhcp.
Det er adsl fra Teledanmark.
Nogen der har nogle gode råd.
Teledanmark er jo ikke nem at komme igennem til.
Mvh.
JS

Fra : Bille1948

Dato : 18-12-01 10:27

"J.S." skrev d. 18-12-01 06:47 dette indlæg :
> [...]
> Det er adsl fra Teledanmark.
> Nogen der har nogle gode råd.
> Teledanmark er jo ikke nem at komme igennem til.

Fik du ikke kablerne med i pakken fra TDC?

Jeg mener det skal være "lige" kabler (de hvide).

Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : Steen

Dato : 18-12-01 16:08

On Tue, 18 Dec 2001 06:46:43 +0100, "J.S." <jorgen_s@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>Det er adsl fra Teledanmark.
>Nogen der har nogle gode råd.
>Teledanmark er jo ikke nem at komme igennem til.

Mit er Krydset fra ADSL modem til pc / router pc
/steen

Fra : Jan T Skalshøj

Dato : 18-12-01 21:48

">
> Mit er Krydset fra ADSL modem til pc / router pc
> /steen

Også mit var med modemet fra TDC .

Mvh Jan

Fra : Bille1948

Dato : 18-12-01 22:18

"Jan T Skalshøj" skrev d. 18-12-01 21:48 dette indlæg :

> ">
> >

> Også mit var med modemet fra TDC .
>
> Mvh Jan

Hvordan ved du, om det er "lige" eller "krydset"?

Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : J.S.

Dato : 18-12-01 22:23

Jan T Skalshøj <Jask@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c1faa78$0$62898$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> ">
> >

> Også mit var med modemet fra TDC .
>
> Mvh Jan

Tak for svarene

Vi har opklaret problemet.
Det var Teledanmark der ikke havde åbnet op for forbindelsen som lovet.
Da den blev åbnet her i eftermiddag kørte det.

Det skal være et krydset kabel når det er fra ADSL til PC - og det var
kablet også der var med i Teledanmark pakken. Jeg spurgte fordi jeg ville
prøve med et andet kabel, man bliver jo lidt
desperat når man mener man har gjort det rigtige og så det alligevel ikke
virker.
Men så var der jo også TELEDANMARK!!!

Mvh.
JS

Fra : Bille1948

Dato : 18-12-01 23:10

> [...]
> prøve med et andet kabel, man bliver jo lidt
> desperat når man mener man har gjort det rigtige og så det alligevel

Ud fra hvad konkluderer du, at kablet skal være krydset?

Mit kabel, som godt nok går via en HUB er et "lige", og nu da jeg
kiggede på det, stod der også, at det var "SPACE SHUTTLE VERIFIED"! -
der kan man bare se.

Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Jensen

Dato : 19-12-01 08:36

"Bille1948" <Bille1948.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mit kabel, som godt nok går via en HUB er et "lige", og nu da jeg
> kiggede på det, stod der også, at det var "SPACE SHUTTLE VERIFIED"! -

Et kabel mellem 2 PCere skal være krydset, men hvis der er en HUB imellem,
skal de 2 kabler til HUben være lige. Dvs. ADSLen skal regnes som værende
_en PC_ når du skal vælge patchkabel.

Mvh. Jensen

Fra : Ultra

Dato : 20-12-01 14:07

> Et kabel mellem 2 PCere skal være krydset, men hvis der er en HUB imellem,
> skal de 2 kabler til HUben være lige. Dvs. ADSLen skal regnes som værende
> _en PC_ når du skal vælge patchkabel.

Det er rigtigt. Hvis ADSL-modemet skal forbindes til én pc skal kablet ikke
være krydset. Hvis ADSL-forbindelsen skal forbindes til en hub eller switch,
skal kablet være krydset, med mindre dette sættes i uplink.

/Ultra

Fra : J.S.

Dato : 20-12-01 22:14

Ultra <ultra@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c21e2b8$0$5485$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
switch,
> skal kablet være krydset, med mindre dette sættes i uplink.

Fra ADSL-modemet direkte til en PC skal kablet være krydset.

JS

Fra : Ultra

Dato : 01-01-02 18:38

> Fra ADSL-modemet direkte til en PC skal kablet være krydset.

Sådan forholder det sig i hvert fald ikke ved Siemens modemet fra
Teledanmark.

/Ultra