Bagagen til fødegangen?
Fra : Pizzaman

Dato : 17-12-01 22:21

Sig nærmer tiden, hvor fødslen kommer. Eftersom vi er førstegangsfødende
ville vi gerne høre fra andre, hvad der er nyttigt at tage med til et
kortere ophold (fødsel + 4-5 dages patienthotel).

Vores nuværende liste: tandbørste, forsk. lettere tøj til os, bind,
slåbrok, mønter til tlf. ...

Men der mangler meget meget mere, synes vi, skal vi købe ting og sager til
den nyfødte eller leverer hospitalet dem?

På forhånd tak.

Fra : Mr. Nobody

Dato : 18-12-01 02:47

Hospitalet leverer tøj og bleer osv...så det eneste I skal have med til
barnet er det tøj I skal hjem i

Jeg hørte en sjov historie til vores fødselsforberedelse ....1. gangsfødende
kommer med en kuffert...2.gangsfødende med en lille taske
Så kan man lægge i det hvad man vil*S*

Kim

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 18-12-01 04:22

"Mr. Nobody" <delfol@kvalme.dk> skrev...

> Hospitalet leverer tøj og bleer osv...så det eneste I skal have med
til
> barnet er det tøj I skal hjem i

Det er forskelligt fra sygehus til sygehus - og særligt på
Patienthotellerne. På Skejby skal man selv sørge for den bette.

Christina

Fra : John Witt

Dato : 18-12-01 19:22

On Tue, 18 Dec 2001 04:21:30 +0100, "Christina Puhakka Egholm"
<christina.egholm@get2net.dk> wrote:

>"Mr. Nobody" <delfol@kvalme.dk> skrev...

Det der også er godt inden fødslen eller i dagene inden I skal hjem,
det er at senden far'en ud og leje et liftnet-holder til barnet, så
det lille nye vidunder er spændt ordentligt i bilen allerede når I
kører hjem.
Det kan lejes for ca. 60,- om måneden i alle biltilbehørsbutikker og
på mange tankstationer.

Faderen til en på 6 mdr.

Fra : Ghita

Dato : 21-12-01 00:16

"Mr. Nobody" <delfol@kvalme.dk> skrev i en
> [...]
gangsfødende
> kommer med en kuffert...2.gangsfødende med en lille taske

Da jeg fik min 1 ste lå jeg på stue med en som medbragte
håtørrer og nystrøgede fine kjoler til "besøg". Da nr 2 kom
rendte jeg ind i hende igen på min stue, og da var bagagen
mere dæmper.
Ghita

Fra : Ceelos

Dato : 18-12-01 19:25

Fra : B&P

Dato : 18-12-01 20:28

Hejsa..

Barselgangen har bleèr og tøj til den lille + bind til os kvinder.

Hvis du skal på et patienthotel ,skal du selv medbringe ALT.

Sådan er det på OUH.

Held & Lykke

MVH. Bente

Fra : Pizzaman

Dato : 18-12-01 22:01

Fra : MM

Dato : 18-12-01 21:59

Vi står selv i samme situation, jeg har termin d. 5/1. På vores liste er der
udover det du nævner også kamera og vielsesattest/dåbsattest
Venlig hilsen og held og lykke
Mia

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 19-12-01 16:14

On Mon, 17 Dec 2001 22:20:31 +0100, "Pizzaman" <langenaese@yahoo.com>
wrote:

>Vores nuværende liste: tandbørste, forsk. lettere tøj til os, bind,
>slåbrok, mønter til tlf. ...

Husk kamera. Det er næsten det vigtigste.

Nu var vi så heldige at bo 5 minutters gang (ok, 10 minutter med en
gravid frue under armen) fra sygehuset. Så jeg kunne fise frem og
tilbage efter alt det der manglede.

Mvh. Brian

--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 27-12-01 17:51

Du kan også kigge på netdoktorens hjemmeside, hvor de har omtalt emnet:
Før fødslen - det skal du have med på fødegangen
http://www.netdoktor.dk/gravid/fakta/foedegang.htm

MVH
Lisbet