"Slot" og "Sokkel"?
Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 17-12-01 17:32

Hej!

Hvad er forskellen? Og hvilken type "slot-sokkel" sidder min AMD Athlon 1GHz
i? Jeg er nemlig lidt på jagt efter en lydløs blæser, men vil jo helst købe
en der passer...

Jeg har dette bundkort:
http://www.biostar.com.tw/products/mainboard/socket_a/m7vkb/
Som man kan læse sig til er det til en "Socket A" processor, men er det så
en "dansk" Slot eller Sokkel?

Kim

Fra : Jonny Jensen

Dato : 17-12-01 18:09

Det er en dansk "sokkel A", en Socket A. Slot er en spalte, nærmest som dem
til dit grafikkort som CPU'en sidder i. De var for dyre at fremstille og
sådan, så det er kun De gamle Celeron, Pentium 3 og Athlon på 8-900 MHz samt
Pentium 2 der brugte dem, og de er alle gået fra dem nu.

Jonny.

Fra : Hellfire

Dato : 18-12-01 11:55

"Jonny Jensen" <a@b.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til dit grafikkort som CPU'en sidder i. De var for dyre at fremstille og
> sådan, så det er kun De gamle Celeron, Pentium 3 og Athlon på 8-900 MHz
"snip"

Faktisk var det helt tilbage fra de første K7-Athlon 500 Mhz og helt frem
til AMD kom frem med deres Thunderbird, typen blev brugt. Der kom sågar en
enkelt eller to T-birds som SlotA.