HJÆLP - Kæmpe problem
Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 17-12-01 13:37

Hej NG.

Min Linux box opfører sig slemt, og linux er ikke lige mit favorit-OS.

Der er lavet symlinks fra /var/spool/mail/[who-ever] ->
/home/[who-ever]/var/spool/mail/[who-ever]
Dette har virket fint, indtil maskinen nu viser disse med røde farvekoder
(ls)
filen findes, permissions er korrekte (linket er dog 777 original dog 600?),
mail (som det er bliver leveret; men.
Når man POP/IMAP tømmer sin mailkonto, hentes ikke noget (forbindelse
etableret og konto tømmes, men mailen leveres ikke og rapporteres som tom)
på boksen ligger filen, og indeholder rigtigt nok mails (SMTP leverer mail
korrekt)

4 spørgsmål:

Hvad betyder den røde farvekode
Hvorfor er den opstået
Hvor kan jeg læse mere om farvekoder vedr Linuxs "ls"
Hvordan kan jeg løse mit problem

Mit system:
RH Linux 6.2 (Skal være 6.2)
Kerne 2.2.14 (opgraderes når problemet er løst til 2.2.19)

På forhånd tak
Christian Gufler

Fra : Kent Friis

Dato : 17-12-01 16:58

Den Mon, 17 Dec 2001 13:37:21 +0100 skrev Christian Bruhn Gufler:
>Hej NG.
>

>Hvad betyder den røde farvekode
>Hvorfor er den opstået
>Hvor kan jeg læse mere om farvekoder vedr Linuxs "ls"

Kig i /etc/DIR_COLORS efter 00;31 (rød) - det er nok bedst at kigge
på din egen maskine, for det er ikke sikkert at andre har samme
opsætning som dig.

Mvh
Kent
--