Er der lovmæssige begrænsninger i krypteri~
Fra : Anders T. Hansen

Dato : 17-12-01 07:18

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om

1) - Hvilken kryptering som er tilladt i hhv. Danmark og US...
2) - Hvilken eksport af krypt.teknologi som er tilladt i hhv. Danmark og
US...

Een ting er vel hvad der er tilladt at eksportere af krypt.teknologi...
noget andet er vel, hvad man tillader at kryptere med ??? Eller...???

Jeg gik ind og søgte på nettet og blev flere gange henvist til
Waasenaar.org - men jeg ved ikke hvor relevant disse aftaler er for DK ?

Jeg håber nogen kan give et par guldkorn ...

Med venlig hilsen

Anders Tjerke Hansen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-12-01 08:30

On Mon, 17 Dec 2001 07:18:19 +0100,
Anders T. Hansen <nospam@nospam.no> wrote:
> Hej!
>
> Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om
>
> 1) - Hvilken kryptering som er tilladt i hhv. Danmark og US...

Alle.

> [...]
> Waasenaar.org - men jeg ved ikke hvor relevant disse aftaler er for DK ?
>
> Jeg håber nogen kan give et par guldkorn ...

Jeg mener vi tiltrådte waasenaar aftalen sidste år, og derfor
ikke må eksportere stærk kryptering til Bin Laden og hans
onde venner.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 17-12-01 10:14

Povl H. Pedersen wrote:

> Alle.

Så længe der ikke er patent på dem.

Reglerne er meget forskellige mellem de forskellige lande, frankrig er
nok dem der er mindst glad for kryptering.

Prøv http://www.prosa.dk/EDB-debat/EDB_&_samfund/Kryptering/

> Jeg mener vi tiltrådte waasenaar aftalen sidste år, og derfor
> ikke må eksportere stærk kryptering til Bin Laden og hans
> onde venner.

Jeg mener ikke vi vedgik de dele omkring kryptering, men er ikke sikker.