Hvilket TV tuner kort skal jeg vælge?
Fra : X X

Dato : 16-12-01 22:10

Hej,

i stedet for at købe min datter et 15" TV i julegave har jeg tænkt mig at
give hende et TV tuner kort.

Jeg havde et AOpen VA1000, men der var kvaliteten elendig. Dårlig
digitalisering af TV signal. Jeg har tidligere prøvet et Hauppauge og det
lavede ligesom et ovelay på skærmen og billedet blev helt fint (ligesom TV).

Hvad skal jeg vælge? Det må helst ikke koste mere end kr. 600,- og skulle
gerne være med remote.

Tak.

Ken

Fra : Quark

Dato : 16-12-01 23:32

"X X" <frider@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
TV).

> Hvad skal jeg vælge? Det må helst ikke koste mere end kr. 600,- og skulle

En alternativ løsning:
I Bilka har de et fint 21" fjernsyn til 1100kr.
Bare hvis du kunne bruge det til noget. Jeg ville blive gladere for et 21"
en et tv-kort. :)

Mvh
Quark

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 17-12-01 12:20

> En alternativ løsning:
> I Bilka har de et fint 21" fjernsyn til 1100kr.
> Bare hvis du kunne bruge det til noget. Jeg ville blive gladere for et 21"
> en et tv-kort. :)

Og du skal stadigvæk betale licens med et tv tuner kort.

Kasper

Fra : Quark

Dato : 17-12-01 14:58

"Kasper Daniel Hansen" <kdh@omk.dk> skrev i en meddelelse

> Og du skal stadigvæk betale licens med et tv tuner kort.
>
> Kasper

Fuldstændig rigtigt. Den glemte jeg at nævne.

Mvh
Quark

Fra : x x

Dato : 17-12-01 16:12

Jamen, det er fint nok, men hvis jeg nu (stygge far) mener at det er bedre
(af mange grunde) at have et tv-tuner kort, hvilket vil i anbefale?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-12-01 21:55

On Mon, 17 Dec 2001 16:12:27 +0100,
x x <frider@hotmail.com> wrote:
> Jamen, det er fint nok, men hvis jeg nu (stygge far) mener at det er bedre
> (af mange grunde) at have et tv-tuner kort, hvilket vil i anbefale?

Et kort med en bt848 / bt878 chip. Hauppage eller Avermedia. Der
er også mange andre interessante fabrikater.

Dette er det meds velsupporterede chipsæt, så du vil ikke have
problemer under f.eks. Linux.

Hauppauge har også haft WinXP driver ude et stykke tid.

Fra : X X

Dato : 17-12-01 22:08

Jeg har haft et AOpen VA1000 på prøve og det er jo baseret på BT878.

Desværre synes jeg kvaliteten var langt under hvad man kunne forvente - vil
det være anderledes med AverMedia og Hauppauge?

Fra : -=Madsen=-

Dato : 19-12-01 08:27

Du får nu heller ikke et kvalitet kort til 600,- Hauppauge er nok et af
de bedste på markedet men de findes jo i flere prisklaser men om de dyre er
bedre ved jeg nu ikke, jeg er meget til freds med mit til omkring en tusse