musik på (lokal netværk)?
Fra : Brian Kirchhof

Dato : 16-12-01 21:06

er der nogen der kender en måde hvormed
man kan afspille musik
fra en pc til andre på et lokal netværk

hilsen briank

Fra : Pelle Gøeg Møller

Dato : 16-12-01 22:13

Jo med en SHOUTcast server...
http://www.shoutcast.com/download/

så giver du bare din ip på netværket til de andre og så putter de adressen
ind i Winamp, og så kører det bare...
hilsen
Pelle Gøeg

Fra : Brian Kirchhof

Dato : 16-12-01 23:10

mange tak for svaret

Fra : Gokkeren

Dato : 24-12-01 00:30

Er der nogen der har fået ShortCast til at virke?

Kæmper med det, men evner det tilsyneladende ikke...

Hjælp!!!

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-12-01 05:29

On Mon, 24 Dec 2001 00:30:05 +0100, Gokkeren <NONe@hotmail.com> enlightend everyone in dk.edb.netvaerk with:
>Er der nogen der har fået ShortCast til at virke?

Mener du "ShoutCast"? I såfald har jeg fået det til at virke, dog kan jeg
ikke få den overtalt til on-demand streaming, dvs. det er lykkes en gang,
men jeg kan ikke få det til at virke med den nyeste.

>Hjælp!!!

Hmm... Tag en gryde, kog noget vand, hæld det over de malede kaffe
bønner.... Nej spøg til side, hvad er problemet du behøver hjælp til?

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Gokkeren

Dato : 29-12-01 14:42

Sorry - ShoutCast....

Har forstået det så'n at når jeg spiller MP3 på computer 1 kan jeg hører det
samme musik på computer 2, bare som streamet lyd. Rigtigt forstået???

Kan ikke få l..... til at virke! Synes at have prøvet alt!
Noget specielt jeg skal være obs på udover IP mv.

Kører XP på "serveren" - Blot til info.

Er endvidere IKKE interesseret i at det kommer længere end til mit LAN

Fra : Gokkeren

Dato : 29-12-01 16:36

Så virker det.

Det sædvanlige porthelvede.

Godt nytår

Fra : Claus Nielsen

Dato : 16-12-01 23:17

Hejsa. Jeg har med stort held benyttet http://edna.sourceforge.net/ dette er
at ganske udemærket Python script program, som genererer en webside, som man
kan connecte til, og derigennem spille musik, og sidde og bladre i den fra
remote computeren.

PS
Den kræver dog python support. (links til dette forefinde også på
http://edna.sourceforge.net/ )

Fra : Brian Kirchhof

Dato : 16-12-01 23:59

tak for svaret