XP på Abit be6 ???
Fra : FRBI

Dato : 16-12-01 19:44

Hej.

Jeg sidder med et Abit be6 bundkort med en Pentium III 450 MHz, 256 MB
ram og en 13 GB HD.
Jeg Har en ny 60 GB IBM HD der skal sættes på og så skal der XP på.
Jeg har snart prøvet 10 forskellige konstellationer med intet virker.
Jeg har opdateret Bios til nyeste, derved er der kommet en High point
bios på, den finder harddiskene men jeg kan hverken se eller detecte
dem i den "almindelige" Bios.
Når jeg så forsøger at installere XP, ved at boote fra cd rom skriver
windows at den ikke kan finde nogen harddiske.
Hvis jeg installerer win ME og så vil opgradere, skriver Xp at der er
fejl på harddisken.
Jeg har prøvet med begge harddiske, hver for sig, og med forskellige
partioner, men INTET hjælper !!
Jeg kan se af tidligere indlæg at der er folk derude der kører med XP
på et sådant bundkort, men jeg kan ikke.

Hvad gør jeg galt ? jeg har bikset med den i 2 dage nu og er ved at
flippe ud !

HJÆLP søges

På forhånd tak Frank.

Fra : Bachelor

Dato : 16-12-01 21:15

"FRBI" <frankbirch@email.dk> skrev i en meddelelse news:3c1ce94d.8262671@news.cybercity.dk...
> [...]
> fejl på harddisken.
> Jeg har prøvet med begge harddiske, hver for sig, og med forskellige

Uden jeg ved ret meget om configuration med flere diske, vil
jeg tro, at det er vigtig mht. jumpersettings bag på diskene,
med hensyn til master og slave.
Der ud over kan der evt. være noget med hvilken IDE kanal
de kører på (uden jeg ved det). Nok mest hvis du skal køre
med dual-boot eller lignende. Der er muligt det kan blive
nødvendig med en parionering, men bruger du XP vil jeg
tro den styrer det. Kan du over hovedet opgradere fra ME ?
Alle IDE kanaler skal selvfølgelig også være sat rigtig i BIOS,
men står alle til AUTO vil du normalt være godt hjulpet.

Fra : \(o:Bobby:o\)

Dato : 16-12-01 22:02

prøv at kigge på

www.bp6.com

mvh Benny

Fra : Henrik

Dato : 17-12-01 01:23

I starten af XP instalationen skal du trykke F6 for at kunne instalere
drivere til highpoint controlleren fra en diskette. Det er sansynligt at det
er det der er galt

Mvh
Henrik