Eheim pumpe
Fra : Frede.K

Dato : 16-12-01 18:24

Er eheims 2228 professionel Canister filter og 2229 professionel Wet/ Dry
Canister filter
de 2 største filtre i proff serien ? jeg har været inde på
http://www.eheim.de og kigge men kan ikke finde større pumper/filtre der ,
da mit akvarium er på 850 liter ville jeg jo gerne have et der passede
dertil men begge de nævnte filtre er kun til 600 l akv. Er der andre pumper
der har samme sammenkoblingssystem el. lign. som eheim proff-pumperne og som
er samme kvalitet.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 16-12-01 19:19

"Frede.K" <fams@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
pumper
> der har samme sammenkoblingssystem el. lign. som eheim proff-pumperne og

Af de nye modeller er det de største der findes.

Men til sådanne et stort akvarie ville alligevel have 2 externe.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 16-12-01 19:34

> [...]
> da mit akvarium er på 850 liter ville jeg jo gerne have et der passede
> dertil men begge de nævnte filtre er kun til 600 l akv.

Ja, det er de største, men så må du jo blot have to....Det har jeg i et 530
liters akvarie.

Er der andre pumper
> der har samme sammenkoblingssystem el. lign. som eheim proff-pumperne og
som
> er samme kvalitet.

Nej. Men de pumper Sicce laver skulle heller ikke være af helt dårlig
kvalitet. Jeg har bare aldrig set spandfiltrene i handel i Danmark, men jeg
ved de er der et eller andet sted.

Torben

Fra : Tom Manczak

Dato : 16-12-01 20:40

> Er eheims 2228 professionel Canister filter og 2229 professionel Wet/
Dry
> Canister filter
> de 2 største filtre i proff serien ? jeg har været inde på

Ja, men har du overvejet 2260 (1900 L/t) eller 2250 (de er dog ikke prof
serien)?

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Copenhagen, Denmark
ICQ 110297734

removefishytoreplybyemail.

Fra : Kalle

Dato : 17-12-01 23:22

Jeg efterlyser lidt kreativitet. Alle laver pumper til de mest gængse
størrelser. Os med "fornuftige størrelser" betaler sandelig prisen.
Jeg opfordrer til samlet oprør.
En hidsig springvandspumpe, en af de blå affaldstønder med påspændt låg.
Plexiglas til rumopdling evt. med limpistol, lidt studser og pakninger.
Min kone forudser bare, at kælderen pludselig står under vand.
Hvad siger I ???
Karsten brydsoe@image.dk , Brande

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 18-12-01 07:24

"Kalle" <brydsoe@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Plexiglas til rumopdling evt. med limpistol, lidt studser og pakninger.
> Min kone forudser bare, at kælderen pludselig står under vand.

Hun kan have ret, ligesom os andres stuer også kan stå under vand.

Men i forvejen betaler du jo også prisen for akvarie,bord, lyskasse osv. Så
2 pumper er vel ikke så galt.

Prøv at regn ud hvad planter koster hvis det skal tæt beplantes, det er en
dyr omgang

Fra : Jan Boegh

Dato : 18-12-01 17:56

"Kalle" <brydsoe@image.dk> wrote in message

> [...]
> Plexiglas til rumopdling evt. med limpistol, lidt studser og pakninger.
> Min kone forudser bare, at kælderen pludselig står under vand.

Glimrende ide. De eneste argumenter imod er:
- akvaristen har 10 tommelfingre og kan ikke stikke en pind i en ..........
- akvaristen aner ikke hvordan et filter virker
- det ser sandsynligvis stygt ud
- det larmer nok mere end et Eheim

....men bortset fra ovenstående er der ingen fornuftig grund til at
tro at det ene fabrikat er bedre som filter end det andet.
En beholder til at indeholde filtermaterialet og noget der sikrer
at vandet paserer igennem filtret i en nogenlunde hastighed er
hvad der kræves. Næsten alt herudover er woodo!

mvh
Jan