Ændre rettigheder på ntfs drev.
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 16-12-01 15:59

Jeg har installeret Mandrake 8.1 i dualboot med winxp prof. Da jeg jeg
installerede Mandrake, valgte jeg desværre højt sikkerheds niveau, med det
resultat, at ingen andre end root kan gå ind på mine ntfs drev. Jeg har
prøvet at ændre rettighederne ved hjælp af Konquer i superbrugermodus, men
det kan den ikke. Jeg har også prøvet at sætte sikerhedsniveau'et til lav,
men det løser ikke problemet.

--
Med venlig hilsen Esben

Fra : Dennis Haney

Dato : 16-12-01 16:03

Esben Skov Pedersen <kingesben@12move.dk> writes:

> [...]
> det kan den ikke. Jeg har også prøvet at sætte sikerhedsniveau'et til lav,

Du skal rette i /etc/fstab

/dev/hda5 /ntfs ntfs defaults 0 0

kan laves om til noget lignende

/dev/hda5 /ntfs ntfs gid=xxx,uid=xxx 0 0

hvor xxx kan du få ved at bruge 'id'

--
Dennis
I too have always thought explanations were overkill when correcting peoples