PC100 og PC133 ram
Fra : Jacob Bang

Dato : 16-12-01 10:11

Kan man kører PC100 ram og PC133 ram på samme bundkort?

Sagen er at jeg har en nyere maskine med noget PC133 (SP) ram på, og så har
jeg noget gammelt PC100 ram liggende...

Hvis man kan, vil man så miste effekten af de ekstra 33mhz på det hurtige
ram?

Mvh
- Jacob

Fra : Butch

Dato : 16-12-01 11:22

"Jacob Bang" <jacob_bang@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> jeg noget gammelt PC100 ram liggende...
>
> Hvis man kan, vil man så miste effekten af de ekstra 33mhz på det hurtige

Hej
Du kan godt køre pc100 og pc133 sammen. Men det er den langsomeste stang som
sætter hastigheden. IMO er det dumt at sætte pc100 ram i en ny maskine. Med
de lave ram priser vi har i dag kan du lige så godt købe noget nyt ram hvis
du har brug for det.

Hvis du sætter den langsomme ram i maskinen så husk inden at sætte ram
hastigheden i biosen til 100mhz ellers starter maskinen ikke op.

/Butch

Fra : Ole D. Hansen

Dato : 16-12-01 11:58

"Butch" <thomas.hansen@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du sætter den langsomme ram i maskinen så husk inden at sætte ram
> hastigheden i biosen til 100mhz ellers starter maskinen ikke op.

Det er da ikke sikkert at det er nødvendigt at sætte hastigheden ned til 100
Mhz en del PC100 Ram kan godt køre 133 uden problemer.

Mine 160 MB PC100 Ram har været OC til 133 i snart 1 år uden problemer
ligesom resten af systemet er OC.(A7V Rev. 1.05, Duron 600 OC til 933
(7x133))

Så hvis hans PC100 Ram kan køre 133 så er der da ingen grund til at sætte
hastigheden ned.

Ole

Fra : Butch

Dato : 16-12-01 14:03

> [...]
> Mine 160 MB PC100 Ram har været OC til 133 i snart 1 år uden problemer
> ligesom resten af systemet er OC.(A7V Rev. 1.05, Duron 600 OC til 933

Det var da heldigt for dig. Men det er bestemt ikke reglen, men undtagelsen.
Og hvis han nu sætter ramme i maskinen er der en meget stor sansynlighed for
at systemet ikke poster hvis ram hastigheden står til 133mhz. Nu ved du jo
heller ikke hvilker cas indstillinger hans ram er sat til at køre. Jeg
tvivler på at dine ram køre 133mhz ved cas 222.

> Så hvis hans PC100 Ram kan køre 133 så er der da ingen grund til at sætte
> hastigheden ned.
Det har du ret i. Men han er nok om alle omstændigheder nød til at sættet
cas indstillingerne op for at få det til at køre.

/Butch

Fra : Jacob Bang

Dato : 16-12-01 22:33

> [...]
Med
> de lave ram priser vi har i dag kan du lige så godt købe noget nyt ram

Hejsa - ja det er rigtigt nok - men når det nu ligger og flyder, så kan jeg
jo lige så godt bruge det
Anyway - jeg gider ikke lave forsøg med at oc'e det... Så jeg tror bare jeg
køber noget nyt!

> Hvis du sætter den langsomme ram i maskinen så husk inden at sætte ram
> hastigheden i biosen til 100mhz ellers starter maskinen ikke op.

Ja tak

Fra : Bachelor

Dato : 16-12-01 23:31

"Jacob Bang" <jacob_bang@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:ZyZS7.10049$z4.1151374@news000.worldonline.dk...
> Kan man kører PC100 ram og PC133 ram på samme bundkort?
>
> Sagen er at jeg har en nyere maskine med noget PC133 (SP) ram på,

Hvad er "nyere" ? Kan du over hovedet køre ved de 133 MHz
og gør du det ?
ellers er det jo lige meget hvor stærkt dine ram er testet til.

Fra : Jacob Bang

Dato : 17-12-01 22:40

> Hvad er "nyere" ? Kan du over hovedet køre ved de 133 MHz
> og gør du det ?
> ellers er det jo lige meget hvor stærkt dine ram er testet til.

Det lyder rigtigt nok .. Men den kører nu godtnok 133 MHz på det ram...
Så ja ja - jeg må bare skaffe noget mere af det, og så komme af med mit
gamle.. :)

Mvh
Jacob