ISO file
Fra : Iznogood

Dato : 15-12-01 15:46

Hej en eller anden GURO.........

Jeg har download'et StarOffice fra nettet, men programmet vil ikke
installeres på HDD, filen har *.iso

Har prøvet med ./'.iso, svarrer tilbage, Adgang nægtet

Hvad skal jeg så gøre.

På forhånd tak.............

Fra : Simon Kristensen

Dato : 15-12-01 15:53

"Iznogood" <lemmiche@esenet.dk> writes:

> [...]
> installeres på HDD, filen har *.iso
>
> Har prøvet med ./'.iso, svarrer tilbage, Adgang nægtet

Det er formodentlig fordi, din fil et et iso-image af en
installations-cd eller lignende. Prøv at mounte den et eller andet
sted og se, hvad der er inden i. Du kan mounte den som følger:

- bliv root (dette er formodentlig nødv.)
- Lav et directory at mounte filen i. Eksempelvis mkdir /tmp/mnt.
- Mount filen med mount -o loop *.iso /tmp/mnt
- Nu skulle du kunne se indholdet af filen med ls -la /tmp/mnt og her
bør der være instruktioner om installation.

HTH

Simon

--
The good Christian should beware of mathematicians, and all those who
make empty prophecies. The danger already exists that the

Fra : frank damgaard

Dato : 15-12-01 16:15

Iznogood <lemmiche@esenet.dk> wrote:

> Jeg har download'et StarOffice fra nettet, men programmet vil ikke
> installeres på HDD, filen har *.iso

> Har prøvet med ./'.iso, svarrer tilbage, Adgang nægtet

Nu ved jeg ikke hvor du download StarOffice som "ISO"
normalt henter man den som ".bin" filer fra SUN.
chmod +x *bin
og man kan installere ./min_fil.bin

..iso plejer at betyde at et er en CDrom image.

Disse kan mountes med (se "man mount") :

mount minfil.iso /mit_mount_sted -oloop=/dev/loop0

Du burde måske lige læse hvad det er du downloader, inkl.
instruktionerne?

--
Frank Damgaard |

Fra : Iznogood

Dato : 16-12-01 01:19

Jeg har løst min ovenstående spørgsmål.

Jeg bruger programmet NEO Burning, hvor jeg laver en "Burn Image" og vælger
*.iso filen.

Eller tak for de hurtige svar...............