Unix hjælp til Mac OSX
Fra : Dan Henriksen

Dato : 15-12-01 09:54

Hej alle,

Jeg håber at en unix haj kan hjælpe med denne. Jeg har installeret en
opdatering af systemet til OSX 10.1.2 som jeg har hentet på Apple's
devoloperside og der efter vil maskinen sku ikke starte. I single user mode
kan jeg godt få lov til at køre fsck ­y og jeg kan også rode rundt på
maskinen, men i det øjeblik jeg skriver exit for at fortsætte opstarten, så
begynder systemet som det skal at loade alle enkelt delene. Men på et
tidspunkt begynder systemet at hænge.... Og denne meddelelse begynder at
køre i loop. Meddelelsen lopper med ca. 10 sec. Mellemrum.

Lnit: getty repeating too quickly on port /dev/console, sleeping

Kan en se hvad det er jeg har lavet? Og hvad jeg kan gøre?

Venligst
Dan

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 15-12-01 11:06

On Sat, 15 Dec 2001 09:54:18 +0100, Dan Henriksen wrote:
> [...]
>
> Lnit: getty repeating too quickly on port /dev/console, sleeping
>
> Kan en se hvad det er jeg har lavet? Og hvad jeg kan gøre?

Umiddelbart vil jeg tro det er fordi 'init' ikke kan spawne 'getty'.

Har du en linie a la nedenstående i /etc/ttys ?

"
console "/usr/libexec/getty Pc" pc3 off secure
"

Existerer '/usr/libexec/getty'?

(ovenstående er taget fra NetBSD, jeg har absolut ingen erfaring med
hvordan MacOS X er skruet sammen).

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F