HP-kompatible blækpatroner
Fra : ERIK NISSEN

Dato : 14-12-01 21:01

Jeg overvejer at prøve kompatible blækpatroner til HP 930c, da der jo er en
del penge at spare. Derfor vil jeg gerne høre om erfaringer med disse, jeg
tænker her på udskrift-kvaliteten både i sort/hvid, farve og billeder. Og
hvor de er købt.

Mvh. Erik Nissen

Fra : Leif Pedersen

Dato : 15-12-01 21:54

Hvorfor ikke genfylde de gamle, det er billigere endnu

Hilsen Leif

Fra : ERIK NISSEN

Dato : 16-12-01 10:44

Jeg har hørt om dårlige erfaringer med genfyldning, farverne blev underlige,
det samme har jeg hørt om kompatible blækpatroner, derfor er jeg
interesseret i at høre om erfaringer.

Mvh. Erik

Fra : Mogens

Dato : 16-12-01 12:11

On Sun, 16 Dec 2001 10:43:35 +0100, "ERIK NISSEN"
<eriknissen@get2net.dk> wrote:

>Jeg har hørt om dårlige erfaringer med genfyldning, farverne blev underlige,
>det samme har jeg hørt om kompatible blækpatroner, derfor er jeg
>interesseret i at høre om erfaringer.

Genopfyldning af den sorte farvepatron kan anbefales. Det er nemt
og billigt og det virker fint. Den kulørte derimod. Fy da. Det er ikke
besværet værd. Her i familien har vi 3 HP printere. En 850'er, 690'er
og en 710'er og det er endnu ikke lykkedes mig at få en eneste kulørt
farvepatron til at virke ordentligt efter en genopfyldning.
Til gengæld har de kompatible patroner virket fint. Jeg mener at det
er brugte patroner som er renset og genopfyldt. En enkelt patron
havde problemer med den gule farve, men et par timer på et stykke
fugtigt køkkenrulle løste problemet og den patron virker stadig.
Farverne er også gode. De matcher ikke de originale 100%, men
det er tæt på.

Så mit råd er at du selv fylder den sorte og køber kompatible patroner
til farverne. Det er vist det der bedst kan betale sig i længden

Mvh Mogens

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 18-12-01 17:53

> Genopfyldning af den sorte farvepatron kan anbefales. Det er nemt
> og billigt og det virker fint. Den kulørte derimod. Fy da. Det er ikke
> besværet værd.

Jeg synes det virker fint med min DeskJet 880C og den "blæk" der heder
"JR Inkjet Refill", både med den sorte og den 3-farvede, det kan dog
kraftigt anbefales at fylde på med jævne mellemrum så patronen IKKE når
at løbe tør det giver dårlige print bagefter (jeg ved ikke om det er
fordi der kommer luftbobler i "pumpen" eller blækresterne tørre ud i
dysserne eller ...)

Nå ja... så skal man selvfølgelig sørge for at putte den rigtige farve i
den rigtige sektion :) eller går det galt!

Thomas

Fra : D9N

Dato : 20-12-01 09:07

> "ERIK NISSEN" <eriknissen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> en
Og

jeg ved godt der er mange meninger om refill, men jeg kan da komme med mine
erfaringer om det emne.

jeg er certificeret HP tekniker, men arbejder ikke for HP, derfor ser jeg en
hel del printere i min dagligdag.
og har også lavet lidt hjemme statistik over netop refill patroner:

vi fik på 1 år ca 3000 inkjet printere.
der var ca. 700 med genfyldte patroner.
der var ca. 400 canon bjc 4xxx imellem.
af de 400 havde de 390 fået ødelagt printerhovedet og 10 motherboard, et
originalt printerhoved koster 549.-
en original farve patron til dette hoved koster 179.- og en sort 99.- man
sparer ca. 20-30.- ved køb af refill.
det tilsvarende antal af canon 4xxx med defekt printerhoved og originale
patroner, hvor hovedet ikke var over 3 år og ikke havde skrevet 3000 sider
var 5 ud af de resterende 200 canon 4xxx

HPca 1700 printere heraf ca 400 med refillhoved, de havde alle smadret
motherboard (ca. 700.- - 1800.-) , samt 45 af dem havde en sort patron der
var exploderet ud i hele printeren, og da blækket er elektrisk ledende så er
printeren til at smide ud, for garantien dækker ikke med refillhoved
monteret.
af de resterende 1300 var der 12 med refillhoved der fungerede.
brugerfejl og ting der var tabt i printerne tegnede sig for resten af
reperationerne.

dette er taget fra 1 værksted, som ikke var det største i Danmark, så jeg
vil tro tallene skal ganges med ca 20 for at stemme på landsplan.

--
vh
D9N

[ICQ - 78427356]
Peace-Love-Harmony

*
* *
* *
* * * * * * * *
* MERRY *
* CHRISTMAS *
* TO *
* YOU ALL *
* 2001 *
* * * * * * * *
* *
* *
*

Fra : john tilsted

Dato : 16-12-01 15:35

Hej!
Prøv at se på WW.ink-house.dk

Jeg har købt og intet negativt at sige - hurtig lev. med cirokort - god
service !!

Hilsen John